Ne-am adunat astazi in acest articol sa ii sarbatorim pe Razvan Paul Ghilencea si Bianca Dumitrascu, absolventi ai The Alternative School for Creative Thinking si copy & art la TBWA\Bucharest, care au castigat trofeul Gold cu propunerea lor creativa din competitia Young Lions de la categoria Cyber. 38 de echipe de tineri creativi, de la agentii precum Forsman & Bodenfors Suedia sau Contrapunto BBDO, au concurat pentru cea mai buna rezolvare in 24 de ore a briefului propus anul acesta de The Fred Hollows Fundation. Sub numele FlipSters, cei doi romani au fost selectati in urma competitiei locale de profil de la The Alternative School for Creative Thinking, iar participarea la Cannes a fost sustinuta financiar de PITECH+PLUS/ACADEMY+PLUS.
Provocarea era sa creeze o campanie online prin care sa puna pe agenda publica subiectul cazurilor de orbire care pot fi evitate (80% dintre ele pot fi evitate sau tratate). The BlindShopping, ideea castigatoare, ii transpunea pe utilizatori intr-o realitate pe care nu si-o puteau decat imagina: experienta de cumparare online pentru un nevazator.
Le-am rapit putin din timpul de plaja si seminarii ca sa aflam cum s-a vazut competitia din interior.
IQads: Intai, doua vorbe despre fiecare. Ce job aveti, ce facultati ati terminat, ce pasiuni va macina noaptea?
Bianca: Sunt Art Director la Friends TBWA/Bucharest. Am terminat Universitatea de Arte Bucuresti la sectiunea graphic design. Pasiunile mele sunt prezente pe tot parcursul zilei. Imi place ceea ce fac, imi place viata de agentie. In “timpul liber” ma pierd in lettering si typography.
Razvan: Acum sunt copywriter. De 1 an am terminat SNSPA si am ajuns in locul asta plin de oameni misto (TBWA\). Intr-o super buna zi ne-a trimis CD-ul nostru, Laura Nedelschi (multumim Laura) la The Alternative School for Creative Thinking. Si uite asa am ajuns la Cannes.
Pasiuni?! Hahaha, nu stiu. Publicitatea? Eu noaptea dorm. Uneori visez.
IQads: Explicati pe intelesul cui n-a fost acolo rationalul ideii castigatoare. Care era brieful, ce v-ati propus, care a fost solutia creativa si de ce ar functiona?
Bianca si Razvan: Brieful a fost lung, dar noi am inteles asta: faceti o campanie de awareness pentru nevazatori. Pentru ca 4 din 5 pot fi vindecati (cu vreo 20$!).
Pe scurt, am zis sa trezim empatia in oameni. Asa a venit ideea cu blind shopping. Cand intri, de exemplu, pe eBay sa nu vezi articolele. Poti doar sa auzi descrierea lor (get it? adica asa cum se descurca si nevazatorii).
IQads: Care au fost conditiile de lucru in competitie, cand ati fost stresati, cand v-ati linistit?
Bianca si Razvan: Am inceput stresati, ca suntem oameni normali. Ne-am calmat cand am inteles ca n-avem nimic de pierdut. De acolo au inceput glumele si rasetele.
IQads: Cum v-ati impartit rolurile in echipa? Copy-ul a venit cu ideea si art-ul a ilustrat-o sau ati lucrat impreuna pentru fiecare pas al proiectului?
Bianca si Razvan: Noi nu lucram asa… fiecare pentru el. Gandim impreuna, executam impreuna. Sa aiba sens ideea.
IQads: Cum vedeti voi categoria de Cyber? Ce va atrage la ea fata de proiecte care s-ar incadra la alte categorii?
Bianca si Razvan: E noua, e fresh. Are potential. Poate chiar mai mult decat alte categorii. Pentru ca poti sa faci (aproape) orice, sunt mai putine limite si atingi mai multi oameni.
IQads: In afara competitiei, ce a mai inclus experienta voastra la Cannes in 2014?
Bianca si Razvan: Pai in primele doua zile am alergat prin Palais sa prindem cat mai multe seminarii. Dupa, totul a luat-o razna. Socializat, petreceri si poze. Foarte multe poze.
Bianca si Razvan la premiere, cu Susan Bonds, Presedinta juriului la Cyber
Bianca si Razvan alaturi de Natalia Sfetcu si Alex Haidamac, castigatorii unui Gold la Design Young Lions in 2013, si Teodora Migdalovici, fondatorul The Alternative School for Creative Thinking si Ambasadorul Cannes Lions in Romania
Bianca si Razvan alaturi de Bogdan Herea, CEO & Fondator PITECH+PLUS
Bianca si Razvan pur si simplu
IQads: Ce concluzii care sa va ajute pe mai departe ati tras in urma participarii? What’s next for you?
Bianca si Razvan: Stim doar ca ne-a placut, mai vrem sa facem asta. A ajutat foarte mult si anturajul cu care am venit, au fost de aur :).
Deci concluzii nu avem, dar completam cu niste multumiri cat se poate de sincere pentru sponsorul nostru ACADEMY+PLUS care a fost destul de crazy sa ne finanteze.