Castigatorii celei de-a unsprezecea editii a Romanian EFFIE Awards au fost premiati in cadrul Galei Effie Romania 2014, care a avut loc pe 16 iunie, la Ateneul Roman.
In cadrul festivitatii de premiere au fost acordate 40 de premii, dintre care un Grand EFFIE, 11 trofee de aur, 15 de argint si 13 de bronz si au fost premiate in total 18 agentii de comunicare: Cohn & Jansen JWT, Geometry Global Romania, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Jazz, Leo Burnet & Target, Lowe & Partners, McCann Erickson, Mindshare Media, Next Advertising, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis Bucharest, Starcom MediaVest Group, Digital Star, The Geeks si Wunderman Romania. Lista completa a castigatorilor o gasiti aici.
Marele premiu a fost castigat de McCann Erickson Romania, pentru campania "Ghita The Social Shepherd" - Vodafone. Aceeasi campanie a mai castigat aur la categoria Telecommunications Internet & Data. Agentia a castigat inca doua trofee de aur: pentru Mega Image – campania “Play with your inspiration” si pentru “Bucharest not Budapest” - ROM, care a castigat aur la categoria Snacks, confectionery and deserts. McCann Erickson a mai castigat Silver si Bronze pentru campaniile Coca-Cola Live Tweets #Haisamancamimpreuna, respectiv campania Dorna „Grija pentru copii”, adjudecandu-si in total cinci premii Effie in 2014.
[UPDATE] „Creativitatea vinde. Nu e un mit, nu e un slide din prezentarile care vor sa dea bine de pe la evenimente. Si nu e vorba de creativitate in sensul de 'hai sa scriem un dialog mai haios pentru spotul TV'. E vorba de idei mari si inovatoare care cresc business-uri. Idei care isi surprind publicul, nu il subestimeaza. Si parca pentru a dovedi lucrul asta, soarta a pus Effie-urile si Cannes-ul in acelasi timp. In timp ce ROM lua Gold la Effie in Bucuresti, la Cannes primea primul leu din Romania in 2014. In timp ce Ghita castiga Grand Effie, avea deja patru shortlist-uri la Cannes. Si inca asteptam rezultatele finale cu sampania la rece. La fel de mandri suntem si de ceilalti clienti care au urcat pe scena la Effie. Mega Image, Coca-Cola, Dorna. Branduri mari si curajoase”, a declarat Catalin Dobre (Executive Creative Director, McCann Bucuresti).
Graffiti BBDO a plecat acasa cu 6 7 premii, printre care si doua trofee de aur, unul pentru Ursus Cooler Launch, la categoria Alcoholic Beverages – Beers si pentru Campania “A chance for life”, pentru React, la categoria GoodWorks EFFIE - Non-Profit.
[UPDATE] “Succesul de pe scena Effie 2014 le apartine in egala masura clientilor care au avut incredere in echipa GRAFFITI BBDO si in valoarea campaniilor facute impreuna. Suntem fericiti ca am obtinut si anul acesta cele mai multe trofee in cele mai multe categorii. Am adaugat la colectie sapte trofee dintre care doua de aur, patru de argint si unul de bronz”, a declarat echipa Graffiti BBDO despre premiile castigate.
Trofee de aur s-au acordat si in categoriile GoodWorks EFFIE - Brands (CSR) si Media & Entertainment, ambele pentru campania “Why Don't You Come Over”, semnata de GMP Advertising & Webstyler pentru Gandul.
[UPDATE] "Ma bucur ca am castigat Gold la Effie, in anul in care tema este cresterea economica. Cred ca o imagine mai buna pentru Romania va crea premizele unei cresteri economice. Ne onoreaza recunoasterea industriei pentru rezultatele campaniei „Why Don’t You Come Over?”. Practic vorbim de rezultate pe doua planuri: odata, cresterea readership-ului cu 30% pentru Gandul si pe de alta parte, imaginea Romaniei, care a primit coverage pozitiv in valoare de 2 milioane de Euro, in timp ce guvernul britanic a anulat campania impotriva imigrantilor romani”, a spus Andreea Nemens (Director executiv, GMP Advertising).
La categoria Financial Services aurul a fost castigat de catre Leo Burnett & Target pentru “BRD Team Spirit Campaign”, iar la categoria Others trofeul de aur a fost castigat de Lowe&Partners, pentru campania “Varu' te rezolva”- pentru tocmai.ro.
La categoria Sustained Success trofeul de aur a fost castigat de campania “As it used to be”, semnata de Propaganda pentru Napolact, iar la categoria Durables a castigat Publicis Bucharest pentru “Childhood Bike”- Pegas.
Alte agentii de comunicare care au plecat acasa cu mai multe trofee: Geometry Global, care a castigat in total patru trofee, doua de argint si doua de bronz, Leo Burnett & Target, care a castigat trei premii, unul de aur si doua de argint, GMP Advertising, care a castigat tot trei trofee si Jazz, Lowe&Partners, Mindshare Media si Cohn&Jansen JWT cu cate doua trofee.
[UPDATE] "Sustained Success este un premiu foarte important pentru noi, deoarece dovedeste ca performanta are loc an de an si ca nu poate fi vorba despre o intamplare. Ne bucuram ca brandului Aqua Carpatica i-a fost recunoscuta evolutia spectaculoasa, este vorba despre un brand care a ajuns in 3 ani in top 4 ape minerale intr-o piata extrem de fragmentata", a spus Monica Radulescu (Head of Digital, Cohn&Jansen JWT) despre Silver Effie-ul castigat pentru campania “Return To Purity”, realizata pentru Aqua Carpatica.
[UPDATE] „Noua strategie s-a nascut din provocarea de a schimba trendul vanzarilor prin repozitionarea mesajului de comunicare si extinderea adresabilitatii catre consumatorii care asociau Provident cu nevoia urgenta de bani, cu o situatie dificila sau cu un impas financiar. Ne-am asumat obiective de performanta curajoase, am dezvoltat o strategie de marketing foarte bine gandita si am beneficiat din partea agentiei de creatie Jazz de o foarte buna gandire strategica, inspiratie, creativitate si dedicare. Premiul de la Effie este inca o dovada a faptului ca am reusit sa construim impreuna cu Jazz un parteneriat de success bazat pe incredere, comunicare si profesionalism pentru care le multumim”, a declarat Marilena Barliga (Senior Marketing Manager, Provident Financial Romania) despre campania “Cand este important pentru tine”, realizata de Jazz pentru Provident si premiata cu Bronze Effie.
Despre aceeasi campanie Provident premiata, Loredana Banica (Client Service Director, Jazz) spune:
“Provocarea tuturor a fost de a gasi inspiratia pozitiva intr-un model de afaceri care frecvent se confrunta cu prejudecati, mai ales in randul celor care nu au avut o experinta directa cu Provident. Fiecare din campanii pleaca de la o abordare profund umana – pentru oameni cel mai important este ceea ce fac cu banii pentru ei si pentru cei dragi. Si acest adevar l-am descoperit in multe din cele peste 6000 de testimoniale ale clientilor Provident. Oameni care in ciuda dificultatilor financiare chiar faceau pasi concreti catre o viata mai buna. Ne bucuram pentru acest rezultat si ii multumim clientului pentru viziune si pentru increderea cu care ne-a sustinut”.
[UPDATE] Despre premiile obtinute de agentiile din grupul Lowe, Veronica Savanciuc (Presedinte si CEO, Lowe Group) spune: „Premiile EFFIE recompenseaza anual cele mai eficiente campanii publicitare, deci ne mandrim ca anul acesta agentiile grupului nostru au dezvoltat sau au fost implicate in conceptia si implementarea unor astfel de campanii. Lowe&Partners l-a creat pe Varu’ sa rezolve tot ce misca si astfel acesta a devenit un personaj in cultura populara, Medic One se poate lauda cu un cerc de fete geniale, iar campania Puncte Oriunde, dezvoltata pentru Bancpost, are la baza un concept creativ, care ii indeamna pe oameni sa nu isi refuze vacanta sau canapeaua mult dorita. Profit de aceasta ocazie sa le multumesc tuturor celor implicati in dezvoltarea acestor campanii”
Printre brandurile care au castigat cele mai multe trofee se numara Gandul, care a castigat cu campania “Why don’t you come over”, P&G Multibrand, Vodafone si Lay’s.
[UPDATE] Starcom MediaVest si Digital Star au castigat un Bronze EFFIE la categoria Best Brand/Product Launch pentru campania Samsung "Manifest pentru creativitate". Despre lucrul la aceasta campanie Alexandra Iavorschi (Managing Director, Starcom MediaVest) spune:
“Prezenta Samsung in portofoliul nostru de clienti ne-a ajutat sa identificam oportunitatea pentru a initia o conversatie despre creativitate, o discutie de care tinerii si adultii din preajma lor au dus lipsa pe parcursul a ani de zile. Un brand atat de ofertant ca Samsung ne-a oferit motivul si mijlocul prin care sa deschidem acest subiect, iar expertiza noastra in intelegerea consumatorului final si amplificarea mesajului destinat lui ne-au condus la o campanie cu rezultate cat se poate de semnificative”.
Rezultatele campaniei pentru Samsung au fost comentate si de Laurentiu Dumitrescu (Managing Director, Digital Star): "A fost o provocare reala pentru noi sa gasim modalitatea prin care sa rezonam cu un public confruntat pana acum doar cu stereotipuri legate de slujbele care folosesc creativitatea. Meseriile de avocat, doctor, notar erau considerate, pana nu demult, singurele care puteau oferi stabilitate financiara si prestigiu, asadar, percepute ca fiind singurele de viitor. Prin intermediul campaniei, am prezentat realitatea persoanelor creative, una in care parintii si profesorii pot vedea tinerii evoluand si prosperand".
Juriul Romanian EFFIE Awards de anul acesta a fost prezidat de Bianca Bourbon, Franchise Operations Director Central Europe, Coca-Cola Central and Southern Europe, si a fost format din 55 de reprezentanti seniori ai industriei de marketing si comunicare din Romania. Acestia au evaluat cele 90 de campanii inscrise in competitie din perspectiva rezultatelor de vanzari si a obiectivelor de comunicare atinse si depasite.
EFFIE Awards este un festival international sub licenta EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat in 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marca al industriei de marketing si comunicare, organizat de International Advertising Association Romania (IAA Romania), in parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si implementat de The Institute.