Gamification - cuvantul zilei pentru Jacobs 3 in 1

Gamification - cuvantul zilei pentru Jacobs 3 in 1

Acum aproximativ o saptamana, Jacobs 3in1 anunta lansarea unui joc online prin intermediul caruia urmareste sa premieze mai multi pasionati de relaxare. Pe scurt, jocul te provoaca sa te pui in pielea unui muzician, a unui fotograf, designer de moda sau practicant al sporturilor extreme si, daca iti cultivi pasiunea in mod consecvent pe platforma online, poti castiga unul din cele patru salarii in valoare de 1.000 euro pe luna, timp de un an. E unul din acele cazuri in care o imagine face cat o mie de cuvinte, asa ca va las cu link-ul catre joc, ca sa va dati seama despre ce e vorba. 

Si dupa ce va jucati putin, mai intoarceti-va pe aici ca sa cititi ce ne-au spus Monica Radulescu (Head of Digital, CohnandJansen JWT) si Vlad Paun (CTO, Atelieru.ro) despre rotile si rotitele care au facut jocul sa vada lumina zilei. 

IQads: De ce un joc si nu altceva? De ce nu o simpla aplicatie de Facebook sau un viral?
Monica Radulescu: Pentru ca scopul a fost sa cream un program de loializare. Un mecanism prin care sa tinem conectati userii o perioada mai lunga de timp si, bineinteles, prin care acestia vor ajunge sa cumpere frecvent Jacobs 3in1. Stiam ca jocurile pot fi foarte addictive si pot genera competitivitate intre useri, spre deosebire de o aplicatie sau un viral.

IQads: Cum continua noua campanie directia de comunicare Jacobs 3in1 din campaniile trecute?
Monica Radulescu: Jacobs 3in1 a fost repozitionat anul trecut pe teritoriul de relaxare activa, prin campania "Efort pe bune. Relaxare pe bune". Daca timp de un an Academia de Relaxare (platforma interactiva de brand) a sustinut relaxarea activa prin cursuri si teme, acum a trecut la nivelul urmator; sa angajeze pasionatii de relaxare si sa le ofere sansa de a castiga un salariu de relaxare.

IQads: Cat a durat crearea jocului, de la primele idei pana la forma finala, si care au fost cele mai mari dificultati intampinate?
Monica Radulescu: A fost un proces foarte complex si interesant. A durat cam jumatate de an de la idee pana la punerea ei in practica, in forma finala. Au fost foarte multe intalniri, workshop-uri intre cei de la development, creatie si strategie. Ne dorim sa mentinem modul de lucru si pentru alte proiecte, deoarece a functionat foarte bine imbinarea dintre tehnologie si creatie. Odata ce am avut echipa potrivita (care a inclus si un game designer), singura dificultate intampinata a fost de a ne incadra in timp, avand in vedere complexitatea jocului.

IQads: Ati avut vreo referinta (atat vizual, cat si ca mod de functionare) de la care ati plecat in construirea jocului? Daca da, care?
Vlad Paun: Jocul are la baza ca mod de functionare un concept similar cu numele mari din domeniu; aici ma refer la jocurile de succes din Facebook. Pentru diversitate au fost create 4 tipuri diferite de personaje, fiecare avand un set diferit de skilluri si, evident, o poveste diferita in spate.

Un alt lucru de avut in vedere este ca jocul este conceput cu o durata fixa de viata, mai exact pana la 31 decembrie cand se vor da cele 4 premii principale. De-a lungul celor 7 luni de joc fiecare personaj este ghidat de un set de 30 de misiuni care il ajuta sa devina cel mai bun din tipologia sa. 

Din punct de vedere grafic, jocul are o imagine fresh. Un mix vizual de web design cu elemente grafice din gaming. Stilul de ilustrare este flat, respectand ultimele trenduri in web. Prin asta am reusit sa ajungem la un look up to date, modern, pastrand totusi elementele playful specifice jocurilor browser based.

IQads: Ce tehnologii au fost folosite pentru crearea jocului? Este vreuna inovatoare pentru piata din Romania?
Vlad Paun: In constructia jocului sunt folosite mai multe limbaje de programare, toate larg folosite pe web. Inovatia consta in modul in care ele au fost imbinate pentru a transmite utilizatorului senzatia unui joc.

Avantajul folosirii acestor tehnologii este ca utilizatorul nu trebuie sa isi downloadeze sau instaleze jocul; Toate informatiile sunt salvate pe server, astfel incat utilizatorul poate continua jocul de unde a ramas pe orice calculator.

Singurul requirement este un browser web modern (care sa suporte HTML5) si un cont de Facebook folosit pentru autentificare.

IQads: A fost testata inainte in vreun fel platforma? S-au facut optimizari si daca da, in ce au constat ele?
Vlad Paun: Partea de user experience a constituit o mare parte din proiect. Am incercat sa gasim cea mai buna solutie, astfel incat utilizatorul sa poata sa inteleaga foarte repede interfata de joc. Pentru asta am testat mai multe prototipuri pana cand am ajuns la structura actuala.

La nivel de arhitectura a bazei de date si circuitul informatiilor, totul a fost gandit pentru sustine un numar cat mai mare de jucatori. Comunicarea cu serverul a fost redusa la minim, lucru care face ca jocul sa fie jucabil fara probleme pe orice tip de conexiune la internet.

IQads: Interfata jocului este foarte prietenoasa si colorata, insa nu va temeti ca ar putea fi interpretata ca fiind prea copilaroasa de tinerii care beau Jacobs 3in1?
Vlad Paun: Interfata si culorile introduc utilizatorul foarte repede in atmosfera jocului. Care este una prietenoasa si relaxata. Din acest motiv nu am abordat un stil realist pentru grafica. Am creat o identitate vizuala care sa fie usor de distins si de recunoscut.

De-a lungul jocului paleta de culori ne-a ajutat sa scoatem in evidenta zonele importante. Fiecare tipologie are propria ei identitate, specifica genului de actiune pe care o are de facut. Fie ca face fotografii, creeaza piese vestimentare, face muzica sau trick-uri in skatepark, fiecare personaj in parte are orasul lui.

Partea interesanta este ca utilizatorii inca nu au vazut tot volumul jocului. In fiecare saptamana avem continut nou in fiecare categorie. In fiecare saptamana avem taskuri noi, interactivitate noua, grafica noua. In felul asta reusim sa tinem utilizatorii engaged si entertained pana la sfarsitul campaniei.

IQads: Se stie ca attention span-ul oamenilor care stau pe internet e din ce in ce mai mic. Cum v-ati asigurat ca cei care intra o sa aiba rabdare sa treaca prin toti pasii ceruti de joc? Trebuie sa completezi mai multe task-uri, sa aduni puncte, sa-ti faci rost de energie.
Monica Radulescu: Odata ce intri in joc, sunt sanse mari sa devii implicat in ce se intampla acolo. Iti alegi o pasiune si un personaj cu care ajungi sa te identifici, ajungi sa te bucuri cand vezi ca acumulezi puncte, ca taskurile se schimba de la o saptamana la alta, ca devin mai complexe. E sentimentul de progres continuu. Pe langa asta, e si miza premiilor pentru care trebuie sa te califici in top 25 in fiecare luna.

IQads: Au inceput deja oamenii sa testeze jocul? Care e feedback-ul?
Monica Radulescu: Oamenii au inceput deja sa se joace si desi au trecut doar cateva zile de la lansare, rata de participare e foarte buna, la fel si numarul de coduri introduse pana acum. Userii au inteles destul de repede ce au de facut si, dupa o etapa de familiarizare, acum ne zic ca le place foarte mult jocul si ca “i-a prins”. Pe de alta parte, pentru ca sunt atat de implicati si competitivi, este normal sa apara si “scantei”, pe care le tinem insa sub control.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related