Anul 2014 e clar anul Simonei Halep. Jucatoarea din Constanta a urcat pana pe locul 3 in clasamentul WTA si sambata, 7 iunie, va juca prima ei finala de Grand Slam, la Roland Garros in Paris. Drumul ei in aceasta competitie a intors multi romani cu fata spre tenis. Meciurile Simonei au fost urmarite si discutate intens in presa sportiva, dar si pe retelele sociale. Dupa momentul victoriei in semifinala, cand romanca a invins-o pe Andrea Petkovic din Germania, news feed-ul meu de Facebook (probabil si al vostru) a fost inundat de mesaje de bucurie. Printre statusurile si fotografiile utilizatorilor obisnuiti s-au strecurat si cateva branduri care au profitat de moment.
Oficial, sportiva are semnat in momentul de fata un parteneriat cu adidas Tenis la nivel global, care ii asigura imbracamintea de joc, si cu brandul Wilson, care-i asigura rachetele. Simona Halep a avut un parteneriat si cu Lacoste, care s-a incheiat in primavara lui 2014. In rest, oficial, sportiva nu mai endorseaza niciun brand.
Reintorcandu-ne la bucuria victoriilor de pe Facebook, va propun sa aruncam o privire peste cateva mesaje postate de branduri in legatura cu subiectul.
Incepem cu DOMO, care si-a inlocuit o-urile din nume cu doua mingi de tenis si a postat imaginea asta:
Activia a felicitat-o pe sportiva cand a intrat in semifinale:
Forever Living Products s-a alaturat conversatiei cu aceasta imagine pe care am mai vazut-o share-uita de alte zeci de ori:
Rom Autentic a comentat semifinala in direct:
Si MAGGI a postat un mesaj de sustinere:
Alfers a dat share la imaginea asta facuta in paint:
UPC a anuntat rezultatul meciului:
Faptul ca Renault Romania e partener oficial al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman nu stiu daca justifica postarea brandului in legatura cu Simona Halep. Imaginea sportivei imi pare transformata intr-un ad pentru brand, cu sloganul in dreapta jos. Si faptul ca utilizatorii au fost invitati, de mai multe ori, sa ii transmita mesaje prin comentarii nu mi se pare cel mai corect lucru. Cred ca e foarte putin probabil ca acele mesaje sa ajunga la sportiva. Stiu sigur ce pot face insa: sa creasca engagementul pe pagina.
Si NIVEA a integrat binisor numele sportivei in specificul brandului:
Durex nu a specificat numele de Halep, dar a profitat de succesul pe care il are tenisul la noi ca sa creeze aceasta imagine destul de nepotrivita:
Perfect Tour a dat share unei poze de pe pagina Roland Garros si si-a intrebat fanii pe cine sustin: pe Halep sau Sarapova.
Nescafe a pus numele sportivei pe o cana de cafea:
In sfarsit am gasit si un brand "sportiv" care ii tine pumnii Simonei. World Class:
Am una si de la Centrofarm:
KLM a share-uit aceeasi fotografie:
Cam astea sunt cateva dintre postarile brandurilor romanesti din ultimele ore. Cu siguranta vor urma si altele inainte si dupa finala de sambata, in care Simona Halep o va intalni pe Maria Sharapova. Oare cat de corecte sunt aceste postari? Simona Halep pare sa fi fost transformata intr-un magnet de like-uri de catre brandurile romanesti.
Un alt fenomen pe care l-am observat pe Facebook a fost aparitia in nestire a paginilor dedicate Simonei Halep. Totusi, cred ca cea oficiala e asta.
Dar de departe cele mai nepotrivite postari au venit din partea catorva oameni politici ai tarii:
Victor Ponta (care are si la cover o poza cu Simona):
Sau Klaus Iohannis:
Inchei aici, dar lista ramane deschisa. Postarile cu Simona curg in continuare.