Bannerele care cad nu pier

Bannerele care cad nu pier

Bannerele care cad se duc la remesh si sunt transformate de mainile unor persoane nevoiase in genti, portofele, portfarduri, penare si alte astfel de accesorii colorate. Initiatorii proiectului sunt cei de la Ateliere Fara Frontiere (AFF), o asociatie non-profit care are ca principal scop inserarea intr-un mediu de lucru si integrarea in societate a persoanelor aflate in dificultate. Niste oameni mai putin norocosi decat majoritatea isi gasesc un loc de munca, noi ne alegem cu accesorii interesante si la moda, iar mediul se alege cu un junghi in minus - un win-win situation ca la carte. Raluca Ouriaghli ne-a povestit in continuare, in numele Atelierelor Fara Frontiere, cum a luat nastere proiectul remesh, cum functioneaza el si de unde putem sa ne achizitionam accesoriile prietenoase atat cu mediul, cat si cu societatea. 

Ideea
Ideea de a crea un atelier de confectii de accesorii de moda din deseuri publicitare a pornit in 2010, inspirata de multiple initiative similare din toata Europa. Ateliere Fara Frontiere (AFF) cauta activitati eco care sa creeze si noi locuri de munca pentru persoane defavorizate, activitati care, pe langa componenta ecologica, sa aiba si o utilitate practica. Brandul remesh socialware a fost lansat in 2012.

Asa iau nastere gentile-plic remesh

Obiective
Remesh a luat nastere ca raspuns la 2 mari probleme: excluziunea sociala si multitudinea de deseuri publicitare stradale fara solutie de reciclare in Romania. Proiectul e o solutie de refolosire a materialelor de mari dimensiuni din diferite campanii publicitare, care au o durata de afisare scurta si care altfel sfarsesc la groapa de gunoi, unde polueaza solul, apele, aerul, de multe ori fara recuperare de energie. Astfel, el se adreseaza celor care au campanii publicitare si agentiilor care au responsabilitatea gestionarii lor. Este si un proiect de educatie si sensibilizare la prevenirea, reducerea, reutilizarea si reciclarea deseurilor, toate produsele remesh fiind purtatoare de multiple mesaje responsabile, sociale si de mediu.

Materia prima
AFF are autorizatie de mediu pentru colectarea si gestionarea deseurilor publicitare outdoor (mesh, banner, steag etc). Colectam de la marile agentii de publicitate si PR, de la producatori, de la companiile care aleg astfel sa fie responsabile fata de mediu. Deseurile nu ajung la groapa de gunoi, ci sunt transformate in locuri de munca pentru persoane in dificultate si in produse utile si etice.

Oamenii
In 2014 am creat 5 locuri de munca pentru persoane in mare dificultate: pregatitori confectii si confectioneri, o doamna maistru care organizeaza productia si-i invata pe oameni meseria si un coordonator de proiect, acum de recrutat.

Criteriile in functie de care sunt selectati cei care lucreaza pentru remesh sunt simple. Pentru angajatii in insertie, importanta este motivatia de  a munci indiferent de dificultatile cu care se confrunta. Pentru echipa de incadrare, importante sunt valorile, exemplaritatea, adeziunea la misiunea asociatiei, spiritul antreprenorial, dinamismul, dorinta de a contribui la lupta impotriva excluziunii si risipei si pentru protectia mediului si o dezvoltare durabila.

Ea este Georgeta, confectioner pentru remesh

Unde se gasesc sacosele remesh
Sacosele remesh, dar si alte genti, accesorii de moda etica si obiecte decorative sunt vandute la comanda, pe baza unui catalog. Avem comenzi mai ales din mediul B2B, livram catre companii, institutii si ONG-uri care organizeaza evenimente si vor mape de presa, giveaways pentru invitati si colaboratori sau sacose personalizate pentru documente. Avem insa comenzi si de la persoane carora le place design-ul, ideea de produs reciclat si responsabil.
Carrefour este partener strategic al AFF: din octombrie 2013 vindem sacose de cumparaturi in toate hipermarketurile Carrefour din Bucuresti, si poate in curand in toata tara. De asemenea, incepem o colaborare cu Carturesti pentru produse mai elaborate, accesorii de moda etica si obiecte decorative create de designeri cunoscuti sau la inceput de drum, care vor sa ne ajute si in acelasi timp sa-si construiasca un nume. Suntem in discutii si cu librarii mai mici, alternative pentru vanzarea de sacose pentru carti: Jumatatea Plina, Kyralina, Arthur Frost.

Monetizare
Ateliere Fara Frontiere este o asociatie non-profit: de facto, suntem o intreprindere sociala de insertie non-profit – veniturile din activitatea economica sunt de aproximativ 50% din bugetul asociatiei, restul reprezinta sponsorizari si donatii private. Obiectivul nostru este insa sa crestem gradual partea veniturilor proprii, pentru o sustenabilitate financiara si organizationala durabila. Va invitam deci la cumparaturi responsabile!

Cateva dintre produsele remesh

Alte proiecte marca Ateliere fara Frontiere
AFF colecteaza si deseuri de echipamente electrice si electronice, pe care le reconditioneaza pentru reutilizare sau le dezmembreaza pentru reciclare cand sunt prea vechi ca sa mai poata fi refolosite. Mare parte din echipamentele IT reconditionate merg intr-un program de donatii  - Assoclic - catre scoli, asociatii si fundatii din toata tara. Dar avem si calculatoare, imprimante la un pret mic pentru elevi si studenti, ONG-uri si firme mici la inceput de drum.

Din anul 2012, Ateliere fara Frontiere propune mai multe servicii pentru a diversifica activitatile economice si pentru a promova competentele si experienta salariatilor din atelierul de insertie : diverse servicii, in domeniul IT dar si activitati de mutare, transport, amenajare, activitati manuale specifice domeniului tipografiei, activitati de confectionare a pachetelor promotionale, service IT.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related