[Studiu de caz] SEAT Webshop, prima campanie romaneasca premiata la editia europeana IAB MIXX Awards

[UPDATE] Cu obiectivul de a vinde 1 masina pe luna, SEAT si Interactions au creat un showroom virtual, prin care utilizatorii puteau rezerva online o masina, la un pret special, urmand sa incheie tranzactia prin dealer in mai putin de 2 zile ca sa poata profita de oferta. Cu 3 masini vandute in prima luna si 100 de masini vandute in 24 de luni, campania s-a dovedit a fi un succes, recunoscut printr-un premiu de Merit la editia europeana IAB MIXX Awards, care recunoaste cele mai bune campanii interactive sau de digital din Europa, dintre campaniile castigatoare la editiile locale ale competitiei. Vedeti mai jos studiul de caz al campaniei, asa cum e creionat de Interactions:  

Campanie: SEAT Webshop
Client: Porsche Romania
Brand: SEAT
Agentii implicate: Interactions
Perioada campaniei: in curs
Premii: Premiul de Merit la MIXX Awards Europe 2014, Campania Anului la Mixx Awards Romania 2013, Castigator la categoria Lead Generation in cadrul MIXX Awards Romania 2013, Castigator la categoria “Durables” la Internetics 2013

I. CONTEXT
Majoritatea brandurilor din auto folosesc internetul pentru a promova modelele disponibile, preturi, configuratii, dealeri pe site-ul de brand. Totusi, nimeni nu a pus un buton “CUMPARA ACUM” in dreptul fiecarei masini. Pana acum. SEAT a decis sa incerce mai mult: vizitatorii au putut efectiv sa rezerve si sa cumpere o masina. Obiectiv: 1 masina vanduta pe luna.

II. OBIECTIVE
1 masina vanduta pe luna.

III. TARGET

Utilizatori care cunosc si utilizeaza internetul in mod curent, potentiali cumparatori de masini, din mediul urban, venituri medii si peste medie, varsta 24+

IV. STRATEGIE
A trebuit sa depasim urmatoarele obstacole: oamenii evita sa plateasca o masina online folosind cardul de credit, iar unii fac rezervari pentru masini doar de distractie, fara sa finalizeze tranzactia.

Pentru a evita aceste riscuri, am folosit acest sistem: 1) rezerva-ti masina online; 2) printeaza-ti tichetul de rezervare 3) viziteaza orice dealer in mai putin de 2 zile pentru semnarea documentelor necesare, iar in caz contrar masina devine din nou disponibila. Am retinut intotdeauna un numar limitat de masini disponibile pe site pentru a face cumparatorii sa reactioneze rapid.

V. CONCEPT CREATIV
Am construit un showroom virtual, avand in vedere doua aspecte:

-          Vanzarile online implica un cost mic de marketing, ceea ce duce la un pret scazut. Am comunicat clar: “Cumpara o masina fara costuri suplimentare. Un pret special, disponibil doar pe web”
-          Masinile vin cu configuratii fixe. Am folosit acest lucru ca pe un avantaj: am creat un instrument prin care se pot compara specificatiile masinilor fara ca vanzatorul sa incerce sa promoveze un anumit model.

Am folosit Google AdWords pentru promovarea site-ului in prima luna, pentru a te convinge sa cumperi un anumit model.

VI. CREATII

VII. REZULTATE
- 3 masini vandute in primele 3 saptamani
- 100 de masini vandute in 24 de luni
- daca seatwebshop.ro ar fi un dealer SEAT, nu ar fi cel mai mic dintre dealeri
- profit/masina ~750 Euro x 100 = 75.000 Euro; investitii generale estimate  la 10.000 Euro; ROI: 7,5

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related