Ionut Radu Munteanu (WebDigital.ro): Politica pasilor marunti poate aduce o crestere exponentiala a calitatii digital marketing-ului din .ro

Ionut Radu Munteanu (WebDigital.ro): Politica pasilor marunti poate aduce o crestere exponentiala a calitatii digital marketing-ului din .ro

Pe 25 iunie, seria de worskhopuri caritabile pe tema marketing-ului digital din cadrul programului I learn, I help este continuata de Ionut Radu Munteanu (PPC Specialist & Online Marketing Trainer la WebDigital.ro) cu workshopul Behavioral & Social Advertising, unde va trata in profunzime bunele practici ale advertising-ului digital folosind motorul de cautare Google, reteaua Google Display Network si, nu in ultimul rand, Facebook.

Pentru a participa, va puteti inscrie pana pe 27 mai, trimitand un e-mail la adresa [email protected].

 Astfel, Ionut va discuta despre tipuri de segmentare a audientei (pe baza de intentie, contextuala, psiho-socio-demografica, comportamentala, precum si in functie de generalitatea vs. specificitatea cuvintelor cheie folosite) si despre particularitati ale strategiilor aplicate in functie de tipul de business promovat (evenimente, comert, servicii).

Participantii vor afla apoi cum se face integrarea advertising-ului pe Google, prin Google Display Network si pe Facebook in mixul de marketing online (PR Online & PPC Marketing, Mobile Advertising, Video Advertising) si cum sa comunice mai bine cu departamentul sau cu agentia care deruleaza campanii pe Google, Facebook, YouTube sau reteaua de siteuri partenere Google.

Ne-am gandit sa stam un pic de vorba cu Ionut pentru a vedea care sunt baza si perspectivele de la care va porni discutia din cadrul workshopului din 25 iunie.

IQads: Cum ai decis sa participi la seria de workshopuri caritabile in sprijinul cauzei Help Smaranda?
Ionut Radu Munteanu: Cand ti se ofera sansa sa faci un bine facand ceea ce-ti place cum poti refuza? Traim intr-o perioada in care totul se intampla pe "repede inainte" si parca am uitat sa privim in jur si sa ii ajutam pe cei care au nevoie. Ma bucur ca am avut ocazia sa fiu contactat cu privire la acest caz si sa ajut cat pot, cum pot: prin intermediul know how-ului in domeniul in care activez de mai bine de 10 ani.

Cred ca fiecare, prin actiuni oricat de mici, poate ajuta o persoana sau o cauza. Aceasta este si situatia mea in acest caz; am decis sa ma implic in acest proiect in primul rand pentru a o ajuta pe Smaranda si in al doilea rand pentru a da un exemplu ca prin implicarea, printr-un ajutor oricat de mic, putem aduce o schimbare pozitiva si chiar salva o viata.

IQads: Cat de bine ti se par targetate ad-urile din Google si Facebook in Romania? Care sunt cele mai comune greseli intalnite la capitolul asta?
Ionut Radu Munteanu: E loc de mult mai bine in acest domeniu. Voi generaliza si nu e corect. Dar, involuntar, as putea spune ca am inceput sa disting pe Facebook si pe Google trei tipuri de reclame in trei situatii diferite.

Prima situatie, cea in care clientii isi fac singuri campaniile; aici vad cele mai multe erori; de la greseli elementare de targetare (produse pentru femei in care sunt targetati barbatii si invers) pana la servicii dedicate unei anumite zone din tara (provincie), care sunt vizibile si pentru publicul din Bucuresti.

A doua situatie este cea in care campaniile sunt facute de agentii nespecializate unde targetarile sunt ceva mai generale; nu de putine ori am vazut in newsfeed-ul meu produse pentru adidasi mai degraba potriviti celor de 20 de ani, nu celor de 30 de ani, ca mine. Sau produse pentru varstnici (proteze dentare). Cand vorbim de Google Display Network sau Youtube Ads, targetarea e chiar mai generala - Youtube TrueView In-stream cu reclame foarte frumoase, insa la absorbante, unde eu nu sunt cea mai potrivita persoana din target, iar targetul este unul foarte larg, foarte greu de gresit. :)

A treia situatie, cea mai fericita, este in cazul ad-urilor construite de agentii specializate in pay per click marketing si performance. Anunturile folosesc segmentare specifica, psiho-socio-demografica complexa, campanii de remarketing "smart". Chiar am fost surprins de cat de multe informatii sunt folosite pentru a potrivi mesajul adecvat cu audienta adecvata. Aici suntem pe drumul cel bun; bineinteles, mai pot exista unele scapari, tocmai folosirea excesiva a anumitor mecanisme poate fi o greseala.

IQads: Poti da un prim sfat despre comunicarea eficienta intre clienti si departamentul sau agentia care deruleaza campanii pe Google, Facebook, YouTube sau reteaua de siteuri partenere Google?
Ionut Radu Munteanu: Sfatul meu ar fi legat de obiective. Totul pleaca de la cerinte si asteptari, iar obiectivele stau la baza oricarei campanii. Cu cat vii catre agentie cu solicitari si obiective clare, cu segmente de public definite si produse sau servicii dedicate pentru fiecare segment de public in parte, cu atat rezultatele campaniei pot fi mai bune.

IQads: In ce raport ai spune ca se afla Romania cu tendintele din afara la capitolul digital marketing?
Ionut Radu Munteanu: Cred ca politica pasilor marunti si rabdarea pot aduce o crestere exponentiala a calitatii digital marketing-ului din .ro, oferindu-ne sansa sa crestem organic. Nu cred ca perspectiva ca cei din UK sau US fac "mega-super-sf" campanii si noi nu le ajungem nici la genunchi ne va ajuta. Usor, vom creste, vom intelege, ne vom dezvolta si vom putea mai apoi sa concuram de la egal la egal cu pietele dezvoltate si mature de digital marketing din Vest, avem tot ce ne trebuie. Cred ca am putea sa incepem prin a ne compara intai cu piete precum Polonia, Ungaria, Turcia sau tarile baltice si, dupa ce le depasim, sa avansam usor spre Vest. 

I learn, I help este o serie de cinci workshop-uri organizate de IQads cu sprijinul IAA pentru a o ajuta pe Smaranda Milu Nemethi, Creative Director la Hybrid Studio, sa stranga banii necesari pentru tratamentul bolii de care sufera: cancer pulmonar in stadiul trei. Dupa ce The All Time Greatest Brand Artists, prima editie de workshop-uri din serie, a adunat 27 de inscrieri si 8.100 de euro (inainte de impozitare), lansam Social Media Artists, o colectie de inca 5 workshop-uri despre marketing-ul in social media. Speakerii invitati sunt Cristian Manafu (Managing Partner la Evensys si Owner al The Connector Agency), Alexandru Negrea (Head of Facebook Dept. la Spada), Raluca DutaIonut Radu Munteanu (PPC Specialist & Online Marketing Trainer la WebDigital.ro) si Cristian China-Birta (Blogger, chinezu.eu).

Inscrierea se face la adresa [email protected]. Costul participarii la toate cele cinci workshopuri din serie este de 300 de euro.

Workshopurile se tin la sediul IAA Romania, incepand cu ora 18.00. Programul este urmatorul: 

Cristian Manafu vine in sediul IAA Romania miercuri, 28 mai, de la ora 18.00, pentru a discuta cu participantii despre Social Networks Marketing, adica despre cum sa aleaga cele mai relevante canale social media pentru brandurile lor si despre cum sa creeze o strategie de comunicare in social media.

Pe 4 iunie, tot de la ora 18.00, ne vedem cu Alexandru Negrea pentru un workshop despre Facebook Marketing. Alex va sustine un training despre cele mai bune cai de a folosi Facebook pentru a se dezvolta pe sine sau brandul pentru care lucreaza, despre Facebook Ads – Remarketing si Conversion Tracking, despre reachul organic si limitarile retelei.

Urmatorul workshop din serie va fi sustinut de Raluca Duta pe 18 iunie, ora 18.00Real-time Marketing-ul va fi vedeta workshop-ului ei, participantii invatand despre ce inseamna acesta, cum poate fi implementat si pe ce canale, care ar fi cateva exemple de bune practici in domeniu.  

Pe 25 iunie, ora 18.00, ne intalnim cu Ionut Radu Munteanu, la workshopul despre Behavioral & Social Advertising.

Seria de workshopuri se va incheia luni, 2 iulie, prin trainingul tinut de Cristian China-Birta, Blog Marketing, care promite sa-i invete pe participanti cum sa-si dea seama daca beneficiile unei campanii de promovare desfasurate pe bloguri depasesc riscurile, care sunt principalele criterii in functie de care se aleg bloggerii participanti, cum se scrie un brief care le explica bloggerilor ce au de facut, care sunt criteriile in functie de care se evalueaza o campanie.

Inscrierile se pot face pana pe 27 mai cu un e-mail la adresa [email protected]costul participarii la toate cele cinci sesiuni din serie fiind de 300 de euro. Suma obtinuta va fi donata integral cauzei HELP SMARANDA (dupa plata impozitelor aferente). 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related