Cum ii convingi pe tineri sa voteze la europarlamentare: sex, violenta si muzica faina

Cum ii convingi pe tineri sa voteze la europarlamentare: sex, violenta si muzica faina

Pe 25 mai au loc, in toata Europa, alegerile pentru Parlamentul European. Poate ati aflat deja asta. Am mai scris despre subiect, cand am aruncat o privire peste campaniile electorale ale partidelor de la noi. Spuneam atunci ca nu sunt prea hotarat daca o sa merg la vot sau nu. Motivele sunt multe si nu despre asta vreau sa va vorbesc, ci despre campaniile de anul acesta care vor sa convinga oamenii ca mine, nehotarati, sa mearga la vot. Nu sa-i convinga cu cine sa voteze, ci doar sa-i convinga sa voteze. Am gasit unele foarte interesante. Sa vedem.

Incepem cu un spot online creat de Ogilvy Bruxelles. E suprarealist si grozav. Un scurtmetraj care urmareste prima experienta de vot a unui tanar. Si ce experienta. E cu petreceri, actiune, muzica misto, aruncari pe geam, accidente de masina si o turma de oi cotropitoare. Foarte frumos, pe bune. Mi se pare ca vorbeste exact pe limba celor carora li se adreseaza. Si se numeste "Si atunci au venit multe oi":

Bun. Mai departe trecem la un spot care a fost retras de pe televizoarele danezilor dupa ce a fost creat chiar la cererea Parlamentului Danez (si a costat 27.000 de euro).  VOTEMAN e o animatie in care personajul principal, un supererou care face sex in grup si poarta o zgarda sado maso la gat, ii obliga pe tineri sa mearga la vot chiar daca asta inseamna sa le dea pumni in gura. Tare, nu? Spotul a creat un scandal destul de mare, iar reprezentantii Parlamentului Danez au fost nevoiti sa-si ceara scuze pentru el, desi initial l-au aparat in fata criticilor. Niste pudibonzi.

Intr-o nota mai putin porno, trecem la o campanie fericita, care chiar asa se numeste, Happy Voting. Da, poate ati ghicit, in centrul proiectului se afla un spot filmat pe muzica lui Pharrell Williams, cu europeni din toate colturile continentului dansand si cantand. Pe platforma proiectului, cei interesati pot afla mai multe despre importanta alegerilor. Pana atunci, europenilor, dans:

Ne mai uitam la o campanie venita de la Parlamentul European, care a fost adaptata si pentru Romania. Daca sunteti din Bucuresti, sigur ati vazut bannerele mari de prin oras care incearca sa ne convinga sa mergem la vot aratandu-ne o multime de alti oameni din Europa care fac asta. Campania "Decide cine va conduce Europa" include un spot TV, dar si o multime de alte testimoniale ale europenilor (de toate nationalitatile, etniile si varstele) care-si expun motivele pentru care merg la vot. Le gasiti pe toate pe platforma Parlamentului. Mai jos e spotul TV:

Cu siguranta toate campaniile de mai sus sunt mult mai interesante decat toate campaniile electorale ale candidatilor romani. De mers la vot o sa merg, numai ca tot raman cu intrebarea aia ingrozitoare care uneori pare fara raspuns: eu cu cine votez?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related