Ajuta la ceva o semnatura? Niciodata

Eventures a realizat pentru Crucea Rosie Romana un spot online pentru campaniile de 2%. Totul bine si frumos, dar nu foarte engaging pana acum, asa-i? Ei bine, spotul da pe dinafara de vedete autohtone. Mai exact, urmatoarele: Andreea Raicu, Antonia, Horia Brenciu, Cabral, Virgil Iantu, Iuliana Tudor, Cornel Ilie (VUNK), Margareta Paslaru, Alexandra Ungureanu, Serban M. Copot (fostul Hiena de la Animal X) si baietii de la 10Lucruri.ro, adica Andrei Lacatus, Vali Dobrogeanu si Ionut Bodonea.

Si aceste public figures nu iti vor spune sufletist, rugator, acompaniate de viori, ca poate ar fi totusi ok, daca ai timp si chef, sa donezi cei 2% catre o organizatie care ajuta oamenii nevoiasi. Nu, ele folosesc imperativul si psihologia inversa cand iti spun "NU Directiona! Nu strica hartia, nu strica formularul. "

Rationamentul se continua in note familiare, pe limbaj cotidian; mai e si explicativ. O bucatica din mesaj in text:

M-am saturat de toate campaniile astea cu donati. Semnati. Ce ma intereseaza pe mine chestia asta? Poate la anul ne lasa in pace si nu ne mai bat la cap cu o mie de mesaje. La ce ma ajuta, ma ajuta la ceva? Nu. Pana la urma, ce-i asa de grav in toata treaba asta? N-ai cum sa ajuti persoanele afectate de inundatii sau de alte probleme. N-ai cum. Cu o semnatura? Niciodata. Ai auzit tu de vreun cutremur mare in ultima vreme? In Romania nu se produc accidente deloc. Dar deloc. Razboaie? Poate departe, nu stiu, la mii de kilometri de aici. Poate mai la nord, in Ucraina. Pai da, da'  e sus langa noi. Nu-i treaba ta ce se intampla cu 2% din venitul tau. Lasa statul sa decida pentru cei 2%. El este un bun gospodar, lasa-l pe el sa se ocupe. Da' ce face statul cu banii?

Concluzia e ca ni s-a facut capul calendar si ne-a si placut. Iar ca sa dea rezultate, link-ul spre care putem directiona cei 2% e chiar in clip. Sa vedem cat de multi vor lua actiune.

Poate ti-a trecut prin cap in timpul vizionarii [sau daca ai ajuns deja la faza finala, pare-se, "de la filmari"] ca seamana cumva cu alta campanie internationala, tot asa, cu multe vedete. Aveai dreptate, spotul e o adaptare romaneasca a campaniei Don't Vote din America din 2008. Uite-l si pe asta mai jos.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related