Pe zidurile scarii interioare care leaga etajele cladirii in care se afla Godmother e pictata, aproape ca un basm, istoria agentiei. Mi-a prezentat-o Valentin Vacarus (Managing Director) in timpul unei vizite pe care am facut-o in primavara asta pe strada Dragos Voda ca sa discutam despre schimbarile recente care au avut loc in structura si viziunea agentiei pe care o conduce.
Godmother a trecut la inceputul lui 2014 printr-un proces de rebranding: pe langa o noua sigla si un nou site, agentia si-a extins echipa si viziunea. Corina Bacanu este din luna martie 2014 Group Creative Director, iar Lavinia Petruescu este Strategic Director. "Am trecut de la stadiul de simpatici si rapizi la stadiul de simpatici, rapizi si maturi", mi-a spus Valentin. "Impreuna, oamenii de la noi din echipa au cam 270 de ani experienta. Pana la urma, o agentie este o suma de oameni si experienta pe care acestia o pun pe masa. Organigrama noastra este mult mai bine setata si mult mai solida acum. Pana de curand, Godmother nu avea un departament de strategie bine definit, dar cererile pe care le-am avut in ultimul timp ne-au facut sa ne dam seama ca nu se poate fara. Da, stiu, in comparatie cu agentiile care sunt in piata acum n-am facut nimic in plus, dar tocmai de asta ne-am rebranduit: am simtit ca acum putem sa fim oricand pe primul loc in piata la nivel de pitch-uri. Am adus niste brazilieni in echipa, sa faca fente si dea goluri".
Cat despre clienti, numai de bine. Target-ul Godmother pentru 2014 e de 15-20. Asta in conditiile in care la finalul lui 2013 agentia avea peste 60: "Mi-am dorit foarte tare sa construim genul de agentie care sa fie independenta si flexibila, care sa aiba capacitatea creativa si financiara de a spune „nu” si de sfatui clientii. Cred ca a trecut de mult perioada aia in care clientul vine si bate cu pumnul in masa si spune agentiei cum si ce sa faca. In momentul de fata avem multi clienti, insa vrem sa mai scadem numarul lor, sa ajungem la mai putini, dar mai valorosi, alaturi de care sa ducem parteneriate de durata".
Printre clientii actuali ai Godmother se numara Google, Oriflame, Promenada sau Forever Living Products.
In ceea ce priveste avantajele fata de concurenta, adica agentiile de retea si "marile agentii romanesti" (Propaganda, Next, Tempo), Valentin spune ca la nivel mondial exista o tendinta a agentiilor independente de a iesi in fata, mai ales pe partea de creativitate: "Cred ca foarte multi dintre clientii mari apeleaza la agentii independente pentru proiecte outstanding, pentru chestii noi, pentru ca agentiile independente sunt mult mai dispuse si sa-si asume anumite riscuri. Noi clar ca nu vrem sa ne batem cu agentiile de retea pentru ca vrem sa ne pastram independenta asta de a ne decide cu cine lucram. Da, asta inseamna si niste fee-uri mai mici, dar ne asumam. Daca pana acum, Godmother era agentia aia care facea multe evenimente, lucrurile s-au schimbat. Facem campanii integrate, venim cu solutii de business si avem capacitatea sa livram absolut orice cerere de comunicare".
Cat despre care crede ca sunt cele mai mari batalii pe care le are de dus acum, ca rebranding-ul sa fie si unul de succes, Valentin spune ca principala provocare personala e sa-si faca echipa sa cante in acelasi ton: "Ce imi doresc sa urmeze sunt niste pitch-uri in care sa aratam ca nu sunt doar vorbe goale. In momentul in care o sa iesim cu cateva campanii bune, o sa-mi dau seama ca avem o voce distincta si asta o sa se simta".