Pe 31 mai ne imbracam in alb ca sa ne lasam vopsiti intr-o mie de culori in timp ce ascultam muzica electronica pe parcursul intregii zile. Probabil ca astea sunt informatiile pe care le ai in momentul asta despre festivalul Holi, inspirat de sarbatoarea indiana cu acelasi nume, care vine si in Romania la inceput de vara.
Multi ne-am luat deja bilete, altii ne-am oprit un pic in drum pentru ca, lucru ciudat, am dat de 2 editii separate ale festivalului.
HOLI MUSIC COLOR Festival va avea loc in Piata Constitutiei si cu unul dintre organizatorii lui am stat de vorba mai jos. E vorba de Joe Cealera, cel care a fost printre altele si implicat in productia emsiunii Megastar, chiar prima de genul ei de pe la noi, difuzata la Prima TV. Dupa ce a organizat evenimente similare in Germania, Joe s-a hotarat sa aduca festivalul si in Romania.
Sarbatoarea culorilor cu numarul 2 sta sub numele HOLI ONE Colour Festival si are loc tot pe 31 mai, dar locul de desfasurare inca nu e cunoscut. Vorbim si cu cei care se ocupa de aceasta editie concomitenta Holi si va tinem la curent. [UPDATE] Am incercat sa dam de organizatorii HOLI ONE fara succes, dar am remarcat un anunt pe Facebook, postat pe 29 mai, spunand ca evenimentul se muta in data de 23 august. [/UPDATE]
Iar acum va lasam cu Joe Cealera si HOLI MUSIC COLOR Festival.
Ideea din spatele festivalului
In Germania, am organizat mai multe evenimente de acest gen, deci a fost firesc sa imi doresc sa aduc acest concept international si in Romania. In plus, implicarea mea in productia unui show de televiziune din Romania m-a facut sa iau contact direct cu publicul roman care este foarte deschis si dornic de acest gen de entertainment.
Licenta si alte nabadai
Titularul licentei pentru Romania eu sunt, asa ca nu a fost complicat din acest punct de vedere. Din start, evenimentul a fost gandit ca ceva major, cu un line up international, asa ca am avut nevoie de un partener care sa aiba capacitatea tehnica si organizatorica sa sustina acest gen de eveniment. In acest sens am inceput colaborarea cu echipa Events Architects condusa de Bogdan Almasi.
Festivalul romanesc vs. alte editii internationale
Pentru organizarea HOLI MUSIC COLOR FESTIVAL Romania, am plecat de la conceputul indian al sarbatorii Holi, insa l-am diversificat si i-am dat o alta amploare. Nu ne-am bazat line up-ul doar pe artisti locali, ci am incercat sa aducem nume internationale majore din zona muzicii electronice, precum Tocadisco (Best Dance International la MTV Europe Music Awards in 2008) sau Claptone (unul dintre "cei mai pe val" DJ-ei ai momentului).
Alegerea locului, Piata Constitutiei, nu a fost deloc intamplatoare: e unul din punctele importante ale Bucurestiului, in fata uneia din cele mai impozante cladiri din lume.
Pe 31 mai, evenimentul incepe la ora 12.00 a.m si se incheie in jurul orei 22.00, deci vom avem peste 10 ore de muzica. Concertele sunt completate de alte happening-uri – aruncarea pudrei colorate din ora in ora, statii de interactiune, zona de merchandising, dansatori, animatie, grafica, elemente care nu se regasesc la alte evenimente Holi desfasurate in afara tarii.
Intentia noastra e sa facem din Bucuresti un punct important pe harta HOLI din intreaga lume.
Un concept de festival, 2 branduri: HOLI MUSIC COLOR FESTIVAL si HOLI ONE Colour Festival
Evenimentul HOLI MUSIC COLOR FESTIVAL e un eveniment amplu, cu o investitie majora, organizat pe baza unei licente proprii. Alte evenimente asemanatoare, aplica conceptul simplu al acestei sarbatori, cu DJ-ei locali.
Echipa noastra a abordat publicul din Romania sub un singur brand, HOLI MUSIC COLOR FESTIVAL, si pe o singura pagina de Facebook. Stim ca exista si alte incercari de organizare a unor evenimente similare dar noi nu avem legatura cu acestea.
HOLI MUSIC COLOR FESTIVAL in relatie cu Color Run
Elementele principale ale conceptului HOLI MUSIC COLOR FESTIVAL sunt culoarea si muzica, ale Color Run sunt sportul si culoarea. Totusi, HOLI Music Color Festival nu e o simpla petrecere tematica si nici un simplu festival de muzica electronica. Am preluat din sarbatoarea indiana HOLI nu numai ideea pudrei colorate, ci si esenta acestei sarbatori din India: bucuria revenirii la viata a naturii, sarbatoarea primaverii.
Ne bucuram ca romanii au primit cu entuziasm Color Run si suntem convinsi ca entuziasmul va fi chiar la cote mult crescute pentru HOLI Music Color Festival. Un lucru e cert in ceea ce priveste anul 2014: viata romanilor va fi cu siguranta plina de culoare.
Etape problematice in organizare
Dificil a fost gasirea celui mai potrivit loc pentru un astfel de eveniment, precum si artistii care sa se potriveasca conceptului. Line up-ul a fost stabilit anul acesta, asa ca am avut un interval scurt de confirmare a DJ-ilor. Intentia noastra a fost sa avem artisti importanti, DJ-ei care au calendarul de evenimente stabilit cu luni inainte. Conceptul si dimensiunea proiectului ne-au asigurat, insa, un raspuns rapid de confirmare.
Concept si implementare
Tot ce urmeaza sa vedeti pe 31 mai a fost realizat in-house. Atat conceptul evenimentului, cat si zonele tematice sunt rezultatul muncii echipei Events Architects si speram ca atmosfera pe care o vom crea in Piata Constitutiei sa fie una de exceptie.
Surse de venit
Sursa de venit principala sta in vanzarea de bilete. Piata de publicitate e in continua scadere, asa ca am privit acest prim eveniment ca pe o carte de vizita pe care sa o prezentam sponsorilor pentru evenimentele viitoare. Avem deschise discutii si cu potentiali parteneri/sponsori ai evenimentului.
Desi prematur, estimam ca impartirea procentuala a surselor de venit este urmatoarea: 50% vanzare bilete, 25% sponsorizari, 25% vanzare directa la eveniment (food & beverage).
Branduri afiliate HOLI MUSIC COLOR Festival
Suntem inca in discutii cu potentiali sponsori. Pachetul propus catre fiecare din ei este personalizat, adaptat brandului, astfel incat colaborarea sa fie una win-win pentru toata lumea.
Promovare
Avem alaturi de noi parteneri media prin care acoperim intreaga zona de comunicare - radio, TV, presa scrisa, online (IQads, Pro Fm, MTV, Libertatea, eJobs, Urban.ro, 220.ro). Mizam mult si pe social media HOLI - Facebook, Twitter, Instagram, ca sa atragem cat mai mult public tanar, publicul tinta al acestui eveniment. In urmatoarele saptamani urmeaza sa avem afisaj outdoor si o campanie agresiva de maketing viral.