Fotbal care nu vinde doar bere. Sa fie bine, ca sa nu fie rau

Fotbal care nu vinde doar bere. Sa fie bine, ca sa nu fie rau

Mai stiti melodia aia din genericul de la Familia Bundy? Zicea: “love&marriage go together like the horse&carriage”. Inlocuim “love” cu “bere” si “marriage” cu “fotbal” si obtinem o fraza la fel de adevarata si reteta multora dintre campaniile publicitare pentru bautura din malt si hamei.

Sunt insa si publicitari care stiu ca fotbalul merge si cu altceva decat bere. Pe de-o parte ii avem pe cei inscrisi la Cupa Agentiilor la Fotbal, care stiu ca sportul cu balonul rotund se potriveste de minune si cu distractia, pe de alta parte ii avem pe cei care au potrivit fotbalul cu telefonia mobila, mezelurile sau materialele de constructie in tot felul de campanii. Prima categorie o puteti vedea in actiune la Club Daimon, pe 15 si 16 mai, sustinuta de Event Stuff. Iar munca celei de-a doua o puteti vedea in randurile urmatoare, unde facem o sinteza a executiilor din campanii romanesti in care fotbalul a fost pus in paralel si cu altceva decat Berea.

Incepem cu una dintre executiile realizate de Propaganda pentru Ytong in anul de gratie 2009:

Campania mai cuprinde doua executii care ne atrag atentia asupra varstei venerabile a brandului de BCA. Le puteti vedea aici si aici.

Cand febra vreunei competitii internationale de fotbal cuprinde lumea, cum ar fi Campionatul European de Fotbal din 2008, campaniile publicitare care vorbesc despre acest sport se inmultesc semnificativ. Este si cazul urmatorului spot pentru Cosmote. Spoiler: prin 2008 telefoanele inca aveau taste si ecran mic.

Sprite imi da dreptate la partea cu febra campionatelor si inmultirea campaniilor despre fotbal, dupa cum o arata si promotia anuntata in mod sincer si caracteristic in spotul urmator:   

Fotbalul apare si in printul unei alte bauturi nealcoolice: Prigat. Ca o fata ce sunt, mi se pare mult mai logica asocierea dintre o bautura care sustine ca iti da energie si un sport, decat cea dintre o bautura care iti scurteaza considerabil timpul dintre vizitele obligatorii la toaleta si acelasi sport:

Asocierea dintre seminte si fotbal este si ea foarte fireasca, dar o vedem totusi destul de rar pusa in aplicare in campanii publicitare. Nu este si cazul Nutline, care prin 2007 punea o samanta dungata la un test dificil:

Si mai recent, in 2012, Nutline ne ruga sa luam seminte la meci. La fel facea si Chio Chips: 

 De metafora fotbalului se foloseste si urmatorul spot pentru Campofrio. 

Tot Adi Ilie, tot fotbal, tot Campofrio in campania promotionala "Fii pe felie cu Adi Ilie". Se intampla in 2000 si cei mai multi pusti pasionati de fotbal aveau urmatorul album: 

Daca nu-l aveti, dar vi l-ati dorit dintotdeauna, il puteti gasi completat pe site-uri precum Okazii sau OLX. Ole!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related