Raluca Balint - de la pasiunea pentru trandafirii englezesti de gradina la o cariera de creator floral

Raluca Balint - de la pasiunea pentru trandafirii englezesti de gradina la o cariera de creator floral

Sa zicem ca ai avea de ales intre a-ti petrece zilele printre flori ori printre corporatisti. O intrebare aproape retorica la prima vedere, dar gandeste-te: in ce directie ai merge?

Nu multi am lua calea florilor [introdu-ti propriul vis irealizabil aici]. Raluca Balint, insa, si-a luat inima-n dinti si chiar asta a facut. A renuntat la jobul de la Leo Burnett si a plecat prin lume cu familia. S-a intors apoi pe meleaguri autohtone, dar nu pentru mult timp; avea sa plece la studii, in Londra, pentru a-si urma pasiunea din copilarie pe plan profesional - florile.

Noi i-am vazut creatiile indeaproape, cu ocazia unor buchete primite de la Publicis. Avem un exemplu mai jos, dar gasiti mai multe creatii de portofoliu pe site-ul oficial al Ralucai. 

Mai jos, am vorbit cu Raluca despre decizia de a se reprofila, despre momentele grele si placute traite in drumul de la ideea initiala si pana la infaptuirea atelierului de creatie florala, si-am intrebat si cum priveste viitorul. Un lucru e cert - nu ar mai schimba designul floral pe client service, oricat de extenuant ar fi lucrul cu florile. Pentru ca nici teritoriul asta nu vine fara provocari.

De la corporate la florarit

Cand Stefan, fiul meu, a inceput sa creasca, mi-am dat seama ca as vrea sa petrec cat mai mult timp cu el si am renuntat la job-ul meu de la Leo Burnett. A fost o perioada minunata in care am calatorit mult, insa dupa o vreme mi-a fost clar ca trebuie sa incep sa lucrez din nou. Nu am vrut sa ma intorc in lumea corporate, am stat un pic si m-am gandit ce vreau sa fac cu adevarat.

De flori am fost pasionata de cand ma jucam cu ele in gradina bunicii, si ideea unui atelier de creatii florale a venit natural. Nu stiam nimic despre design floral, tehnici de florarit, am inceput sa caut cursuri care sa ma introduca in aceasta lume, si asa am plecat impreuna cu o prietena la Covent Garden Academy of Flowers din Londra. 

Primii pasi

A inceput ca un hobby, a evoluat intr-un hobby auto-finantat, pentru ca acum sa si castig din el. Mi-am propus sa reusesc sa fac ceea ce-mi place, proiecte in care cred cu putere.
De foarte, foarte multe ori oamenii se uita la ceea ce am facut si imi dau puterea de a face ce simt ca se potriveste mai bine, ceea ce arata ca am reusit sa le castig increderea.

Cum vine inspiratia in lumea florilor

Cateodata, creatia incepe din momentul cand aleg florile din depozitele engross de flori. Cand ma uit la multimea de flori, deja vad aranjamentele pe care vreau sa le fac.

In abordarea unui buchet, pornesc de la reguli de baza de design in ceea ce priveste combinarea culorilor si formelor, dar mai ales de la informatiile pe care le am despre persoana care urmeaza sa il primeasca: flori si culori preferate, varsta, stil de viata etc.

Altadata, agreez un concept pe care il gandesc zile intregi si inspiratia poate veni din orice sursa.

Aranjamentele florale in Romania

Piata aranjamentelor florale din Romania este dominata de micile florarii de la colt de strada unde aranjamentele se fac dupa ureche, de persoane fara studii de specialitate. Insa exista si foarte multi designeri florali talentati si cu studii care sper ca vor reusi sa incline balanta.

Echipa din spatele atelierului

Partea de design sta in totalitate pe umerii mei, in rest am ajutoare pe partea de munca fizica ce nu poate fi facuta de o singura persoana. Pe partea de bussines, ma ajuta sotul cu idei si sugestii, cateodata si cu implicare directa.

Momente grele

Intoarsa de la Londra incarcata de vise si tehnici de florarit, m-am lovit de realitate. Veneam din afara industriei, nu cunosteam pe nimeni care lucra in domeniu si mi-a fost destul de greu sa gasesc furnizori de flori si de alte materiale necesare de calitate.

Apoi, surprize placute

Imi place sa fiu complice la surprizele facute de cei care ofera flori: cum ar fi sa oferi flori unei persoane prospat iesite de sub dus, la ora 7 dimineata. :)
In rest, satisfactiile sunt la tot pasul: pe strada cand dintr-o data "vad" ce vreau sa fac pe un proiect la care lucrez, cand reusesc sa termin un aranjament asa cum mi l-am imaginat, atunci cand vad cum se lumineaza fata celui care primeste un buchet creat de mine, atunci cand dupa ore de munca vad un loc transformat de aranjamentele florale.

Pe plan financiar

Atelierul a pornit de la pasiunea pe care o am pentru flori si de multe ori, imi este greu sa il privesc ca pe un business. Cand am un proiect, ma dedic in totalitate si imi este greu sa masor in bani timpul alocat realizarii lui, dar desigur ca am inceput si sa castig din asta, si cu siguranta se sustine singur.

Promovare

Imensa majoritate a proiectelor vin prin recomandarea clientilor existenti sau de pe Facebook (paginile personale – a mea si a sotului meu). Bugetul alocat promovarii a fost pana acum de 400 euro, platiti catre wix.com pentru template-ul de site. De curand am primit cadou un logo foarte frumos si o sa am un upgrade de identitate.

Despre alegerea facuta

Florile sunt foarte perisabile si oricat de bine te-ai organiza, ultimele 48/24 de ore inaintea unui mare eveniment sunt cruciale. Nu mai ai timp de masa, de somn, si atunci, epuizata fiind, imi trece un gand, ca poate era mai bine sa stau in banca mea, dar fuge repede. :) Sunt foarte multumita de alegerea facuta.

Planuri de viitor

Imi doresc sa ma ocup in continuare cu pasiune si dedicatie de mica mea afacere si mai am un vis: acum am un atelier de creatie si lucrez exclusiv pe baza de comanda, mi-as dori sa am un magazin la strada unde sa imi pot expune creatiile, sa fie admirate si cumparate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related