De ceva timp, urmarim pe Facebook hainele PORC si cum intruchipeaza ele frumoasa deviza Porc-a-Porter. Fara a propaga mesajele aspirationale cu care ne-au obisnuit alte branduri fashion, PORC are un feel straightforward si nu foloseste replici rasuflate de agatat. Noua lor colectie "Bucuresti" a primit si un clip, realizat de Dragos Ometita si Vlad Giogu, responsabili cu art direction-ul la Saatchi & Saatchi si amandoi bucuresteni la origini.
Clipul "Bucuresti" a fost un proiect realizat after hours de baieti si, cum ne-a placut, am decis sa-i chestionam un pic despre colaborarea cu PORC, cum lucreaza cu resursa creativitate si cum vad ei orasul Bucuresti.
IQads: Cum a inceput colaborarea voastra cu PORC si ce a presupus ea pana acum?
Dragos & Vlad: Ca orice colaborare de succes, a inceput la o racoritoare. Suntem prieteni cu Toto (aka Deliric, aka CEO PORC) de ceva vreme, noi aveam o idee, el avea un produs si de acolo restul e istorie pe youtube, facebook si instagram.
Ca sa il parafrazez chiar pe fondatorul curentului Porc-a-Porter, acelasi Toto, am primit acces la un club foarte select ce are in imagistica triunghiuri si cel putin un ochi atoatevazator, nu putem spune mai mult.
IQads: Citeam zilele astea pe Vice articolele cu 8 motive pentru care Bucurestiul e cel mai misto oras din lume vs. nu cel mai, dar un oras nasol. Voi de ce parte sunteti si ce v-ati propus sa ilustrati cu clipul vostru?
Dragos & Vlad: Am sa pun aici un pasaj din descrierea filmului cu care ne identificam:
“Numele noastre sunt pictate pe ziduri, aventurile noastre sunt cantate in melodii iar numele orasului sta scris pe noi, pentru ca lumea intreaga sa stie cine suntem si de unde venim.
Orasul e al nostru!
PORC”
Pe langa asta Bucurestiul este casa noastra, amandoi suntem nascuti si crescuti aici, deci, fara echivoc, da, Bucurestiul este cel mai misto oras din lume. Suntem foarte mandri sa fim o parte din acest proiect care il celebreaza, mandri sa fim bucuresteni.
IQads: Avem 2 teorii: una spune ca daca iti folosesti creativitatea la job, nu te tine si pe mai departe, iar cealalta spune ca creativitatea nu trebuie irosita nici after hours. Voi ce teorie sustineti si ce argumente aveti?
Dragos & Vlad: Pentru noi e mai simplu, vrei sa faci ceva tare - o faci, nu conteaza sub ce acoperis, nume sau la ce ora.
Spunand asta insa, trebuie sa fiu recunoscator oamenilor din Saatchi & Saatchi (multumim Laura si Marius) [N.R. Laura Iane si Marius Tianu, Co-Creative Directors] care au o deschidere si sustinere foarte mare si pentru proiectele after hours care fac creativii fericiti si automat mai buni la ceea ce fac la birou. Kudos pentru ei!
Si mai urmeaza doua proiecte maricele din zona hip hop cu bunul prieten cat si coleg Calin Ionescu (nume de scena Rimaru) si inca unul din zona electronica.
IQads: In ce locuri din Bucuresti ati filmat? Cum le-ati ales si ce povesti va leaga de ele?
Dragos & Vlad: Exact asta am incercat sa evitam, nu voiam sa insemne ceva pentru noi, nu este despre noi, este despre oricine s-a dat macar odata in caruselul numit Bucuresti. Chiar daca locurile care apar in clip pentru noi nu inseamna neaparat ceva, pentru cineva sigur insemna foarte mult.