Nu stiu de ce, dar de fiecare data cand vad vreun clip de-ale Deliei Matache sau ii aud vreo melodie, imi reamintesc mereu de o emisiune TV pe care am vazut-o cand eram prin liceu. Unul dintre subiecte era formatia N&D si colegul Deliei de atunci, Nick, povestea cum a cooptat-o pe aceasta in trupa: a mers prin cateva licee si a rugat mai multe fete sa-i cante. Una dintre ele era Delia, care l-a dat, evident, pe spate si l-a convins pe loc ca ea e the one.
Desigur, tot episodul asta poate fi doar in capul meu, insa asta nu-l face mai putin plauzibil. Mi l-am reamintit zilele trecute, cand am rugat-o pe Delia, mult schimbata de atunci (asta se vede si in cel mai recent clip: "Ipotecat"), sa-mi raspunda la cateva intrebari despre imaginea ei si brandurile pe care le endorseaza (cel mai cunoscut e Chio, in reclamele caruia Delia are un rol principal de anul trecut).
IQads: Ce ai invatat in anii de cariera despre cum sa iti intretii imaginea?
Delia: Am invatat ca anii trec rapid. :) Ca e bine sa folosesti produse de calitate, ca e bine sa te hidratezi, ca de multe ori firma nu conteaza. Cat despre cu ce ma imbrac, cu ce ma incalt: e mereu ce imi place, nu neaparat ce e in tendinte. Imi place sa caut inspiratie in calatoriile mele prin lume si fac cumparaturi fiind influentata de oamenii pe care ii intalnesc, de zona in care sunt.
IQads: Cum a influentat comunicarea ta cu fanii aparitia social media? Ai prins perioada in care primeai scrisori la "casuta postala nr. x", nu numai mesaje pe Facebook?
Delia: Eu mereu am comunicat cu fanii mei. Cred ca e foarte important sa iti lasi amprenta personala pe tot ce faci, de la ce canti, pana la cum vorbesti cu oamenii. Pe Facebook scriu si eu si PR-ul meu, dar chiar cand scrie ea, e tot ce as zice eu, ma cunoaste foarte bine. Sincer, in ultima perioada sunt mai "fana" Instagram, postez acolo mai mult. Am prins si perioada casuta postala nr. x, dar nu ajungeau toate scrisorile la mine. :)
IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu fanii de pe Facebook si cu urmaritorii de pe Instagram?
Delia: Cam aceleasi lucruri, doar ca pe Instagram postez mai multe poze si imi place sa fac filmulete amuzante. Postez tot ce ma inspira, ce e frumos, ce ma inconjoara. E o mare parte din viata mea de zi cu zi si cred ca de asta primesc si feedback frumos, oamenii simt cand esti sincer si real.
IQads: Unde vezi ca e granita dintre informatiile care le arata fanilor ca sunt importanti pentru tine si cele care tin de viata privata?
Delia: E subiectiv, pe exemplu dat. Dupa cum am spus si mai sus, eu impart foarte mult, aproape tot.
IQads: Cu ce branduri ai colaborat pana acum?
Delia: Am avut o campanie cu Chio Chips si foarte multe sunt in discutii. Am si refuzat o mare parte din propuneri, pentru ca am considerat ca nu ma reprezinta.
IQads: Ce asteptari ai de la colaborarile pe care le ai cu branduri?
Delia: Sa nu fie nimic fortat, sa ma lase sa fiu eu. Sa imi placa, sa fie cool, iar imaginea din reclame (foto/video) sa fie impecabila. Atat timp cat eu lucrez cu oameni care mi-au dus imaginea la un anumit nivel, nu as putea sa cobor doar de dragul unei reclame. E un minim de respect pe care mi-l datorez dupa 16 ani de munca in domeniu.
IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Delia: Daca ar fi contrar celor ce le-am enumerat mai sus.
IQads: Ce faci in pauza publicitara? Iti place sa urmaresti calupul de reclame sau e momentul perfect in care sa iei o pauza?
Delia: Urmaresc! Imi plac reclamele. Le analizez, unele ma amuza, altele mi se par penibile, iar unele ma fac sa realizez la ce raspund oamenii.
IQads: Povesteste-ne putin despre o reclama care iti place.
Delia: Ficaaaaaaat! :) E un umor simplu care imi place mult de tot!
IQads: Si despre una care nu iti place.
Delia: Cea de la Bake Rolls, cu oamenii pesterii. E prea fortata.