Martei Usurelu ii place sa impace jurnalismul cu antreprenoriatul. Revista Biz e marele ei proiect: a petrecut sapte ani acolo in calitate de redactor si de peste trei este actionarul majoritar al publicatiei. Si cum odata ce te-ai apucat sa scrii, nu mai poti sa te lasi, Marta continua sa-si hraneasca pasiunea pentru insirat ganduri in randuri pe blogul ei, mai micul ei proiect, unde vorbeste despre provocarile antreprenoriatului si despre oameni care au reusit in cariera, dar si despre lucruri mai personale, care tin de felul de-a fi al oamenilor. Cititi in continuare cum si de ce a ales sa isi expuna gandurile pe internet.
Povestea blogului
Acum trei ani am vrut sa pornesc blogul, dar n-a fost sa fie pana in luna septembrie a anului trecut. Nu l-am pornit cu un motiv anume. Sunt multe idei si concepte care nu se regasesc in online si care cred ca trebuie amintite. Putini dintre cei care au blog scriu despre marketing, relatia dintre companii si furnizori, despre antreprenoriat, cu partile bune ale succesului, dar si despre cei care n-au avut succes. Sunt unul dintre cei care stiu fata online-ului din Romania si am identificat lipsa nisei despre viata de zi cu zi a omului care la sfarsitul zilei vrea sa citeasca mai mult decat stiri si can-can. Vrea ceva despre realitate, despre subiectele pe care le discutam cand ne intalnim si despre care nu se scrie in online.
Relatia dintre blog si domeniul in care Marta lucreaza
Este una apropiata, tinand cont pe blog scriu despre experientele din viata de zi cu zi, despre realitatea pe care o vedem in jur, ca antreprenor si ca jurnalist. Poate de aceea cei mai multi dintre cititorii mei sunt oameni din companii.
Temele preferate
Imi plac mult subiectele dedicate antreprenoriatului si marketingului si cele despre romanii care au reusit sa construiasa afaceri si sa transpuna in realitate idei imposibile, atat in tara, cat si peste hotare.
Ce e cel mai captivant la scrisul pe blog
Efervescenta care vine de la cititori :). Blogul este locul in care imi exprim ideile si convingerile. Mai mult, blogul meu este unul de opinie si sunt convinsa ca si prin acest fel de a fi am selectat deja cititorii. Cei care sunt de acord cu mine revin. Ceilalti nu cred ca se reintorc sa citeasca.
Lectiile invatate
Am invatat ca mesajul tau are un impact mai mare decat te astepti. Ca este important sa vii cu argumente si mai ales sa ai curaj sa spui ce gandesti. Vei descoperi ca sunt multi la fel ca tine, care doar nu aveau curajul sa deschida ei acel subiect.
Postari reusite vs. postari nereusite
Sunt multe postari cu subiecte personale care s-au citit si au fost date mai departe. Dar, dupa parerea mea, postarile reusite sunt cele care-i aduna pe oameni asupra unei idei si-i determina sa ia atitudine. Cred ca cele legate de antreprenoriat sunt astfel de postari - in primul rand exemple de idei si experiente in care oamenii s-au regasit si au vibrat. Am primit multe reactii dupa postarea lor si s-au creat multe spoturi de discutie in online si offline. Un alt exemplu sunt postarile despre oamenii de marketing si brand managerii care sunt mereu greu de gasit si care interactioneaza haotic, iar pe acest subiect am foarte multe reactii de la oameni, in special la intalnirile de business. De fapt, fiecare intalnire din ultima vreme incepe cu "Mi-a placut ce ai scris pe blog" sau "Am vazut ce parere ai!".
Locul de unde vine inspiratia
N-am un loc anume. In functie de experientele pe care le am aleg o idee despre care scriu. Imi spun parerea si ma raportez la piata, la realitatea de langa noi, iar acest mesaj sincer, legat intotdeauna de un comportament sau o reactie, este apreciat!
Promovare
Nu promovez blogul intr-un fel anume. Ma folosesc de retelele sociale pe care le avem la indemana si pe prezenta la evenimente. Dar mai ales pe ce scriu.
Planuri de viitor pentru blog
Nu l-am gandit ca pe un portal sau cu un plan in spate. Stiu insa ca, in functie de evolutie si context, intotdeauna exista oportunitati care trebuie avute in vedere. Merg pe ideea de opinie, de a construi o comunitate de oameni cu aceleasi valori si ma bucur sa vad ca sunt multi cei care ma contacteaza si care doresc sa scrie la mine pe blog. Arata ca suntem multi si noi, cei care mergem impotriva curentului. Care nu suntem consumatori de non-valoare si care cautam in online acea "calitate" care nu face trafic.