Aplicatia Chio SOSuiala este rezultatul colaborarii dintre iLeo si casa de productie Easyfilm. Ce rol a avut fiecare in dezvoltarea aplicatiei in care Delia este personajul principal si iti ghiceste perechea dintre prietenii de pe Facebook in functie de ce combinatie de sos si chipsuri alegi, e usor de ghicit. iLeo a venit cu ideea, Easyfilm cu implementarea. Cum si de ce a fost promovata combinarea chipsurilor cu sos printr-o aplicatie filmata din unghiul subiectiv al personajului ne-a povestit Mugur Patrascu (Managing Partner, iLeo) in prima parte a articolului. Despre cum au fost puse in aplicare ideile si despre detaliile modului in care a fost filmat materialul ne vorbeste in continuare Mihai Grecea (Managing Partner, Easyfilm).
IQads: Cum a sunat brief-ul pe care l-ati primit de la iLeo?
Mihai Grecea: Brief-ul a fost unul tipic pentru o productie video publicitara si a fost precedat de o descriere succinta a felului in care filmuletul va fi utilizat in maniera interactiva. Continea o schita de scenariu, indicatii minimale referitoare la personaje, locatie, scenografie, recuzita. Totul scaldat intr-un sos optimist dorit in 6 ore de filmare :)
IQads: A fost nevoie de mici modificari asupra lui? Unde s-a simtit inputul casei de productie?
Mihai Grecea: La definitivarea scenariului casa de productie a lucrat indeaproape cu echipa agentiei, avandu-se in vedere atat adaptarea la statutul special de film interactiv care trebuie sa simuleze o experienta first person, cat si optimizarea bugetului pentru a ramane o productie low cost. Caracteristica interactiva presupunea un numar cat mai mic de cut-uri si filmarea de cadre lungi precum si o atentie sporita la racorduri si existenta unor situatii filmate in maniera camera lock. Fiind o poveste care se desfasoara la un party cu 12 figuranti, primul cadru al productiei este un plan secventa care a presupus discutii atente in faza de preproductie intre regizor, operator si creativii din agentie.
IQads: Care au fost pasii productiei materialului video pentru aplicatia interactiva?
Mihai Grecea: Pasii au fost cei standard in orice productie video: realizarea unui treatment si un decupaj al regizorului, un research pentru locatie, casting, pregatirea scenografiei si a recuzitei, pre-production meetings etc.
IQads: In ce a constat post-productia?
Mihai Grecea: Montaj, stabilizare de cadre, color correction, compozitie muzicala, mixaj de sunet si masterizare.
IQads: Cat timp au durat filmarile? De cate duble a fost nevoie?
Mihai Grecea: Filmarile au durat o zi - 12 ore. S-au tras intre 5 si 14 duble la fiecare cadru.
IQads: Ce aparatura s-a folosit? A fost nevoie de vreun echipament mai special?
Mihai Grecea: Filmarea avand loc intr-un spatiu destul de mic - un apartament din parterul unei vile recent construite si nemobilate - am avut nevoie de o camera cu senzor full frame, care sa ne ajute la incadraturile foarte largi, dar si la defocalizarile agresive atunci cand doream sa reliefam anumite lucruri si sa mascam imperfectiunile unor elemente din locatie. Si optiunea cea mai buna a fost Canon 5D MkII, cu un set de lentile Zeiss Planar si Distagon si multe accesorii. De asemenea, sunetul s-a inregistrat in priza directa. Living-ul casei a fost umplut cu lumini care au fost mascate pentru a nu aparea in cadru. Globul cu oglinzi, consola de DJ, niste boxe imense, o chitara bass si un magnetofon Tascam de studio au completat recuzita unui spatiu domestic in care a fost organizat un party electrizant.
IQads: Ce a fost cel mai dificil in filmarea acestui proiect?
Mihai Grecea: Au fost cateva aspecte mai dificile. Unul dintre ele este cel legat de segmentarea povestii pentru a fi intrerupta de interventia user-ului. Iluzia de imersiune in realitate prin perspectiva first person presupune o raportare speciala la spatiu. Miscarile camerei trebuie sa fie foarte precise fara a fi mecanice.
Dificil a fost sa filmam handheld un cadru lung si dinamic, primul din filmulet. Era un cadru in care vedeam din perspectiva userului ce se intampla cand intri in camera in care are loc petrecerea si te apropii de canapeaua rosie pe care statea Delia. La finalul cadrului se ajungea la masa cu pungi de Chio Chips si produsul trebuia sa arate impecabil desi iluminarea era facuta pentru intreaga camera. Provocarea a fost sa gasim o solutie de iluminare de compromis care sa faca sa arate bine atat incaperea, cat si produsele de pe masa, totul fara a avea nici un stativ, instrument de difuzie, proiector sau alt accesoriu in cadru. Astfel, la filmare am avut un grup destul de mare de oameni in jurul camerei care se miscau simultan, coordonat, pentru a adauga la momentul oportun accesorii de iluminare cand camera cobora spre produse.
IQads: Cand am intrat eu in aplicate, mana care lua din chipsuri era de fata. A fost o coincidenta, sau aplicatia “citeste” cine e utilizatorul care intra si face ajustarile necesare?
Mihai Grecea: Mana era de fata dar era aleasa in asa maniera incat sa fie, cumva, unisex. Am filmat 4 x 4 versiuni de chips inmuiat in sos. S-a optat pentru mana unisex din motive de eficientizare a utilizarii timpului de filmare.