Cum a fost facuta aplicatia Chio SOSuiala - perspectiva agentiei de creatie

Cum a fost facuta aplicatia Chio SOSuiala - perspectiva agentiei de creatie

Tot dand scroll prin News Feed-ul de pe Facebook, am dat acum ceva timp peste o Delia zambitoare, accesorizata cu o bentita indiana cu pene, care ma invita sa vad cu cine din lista mea de prieteni ma potrivesc. Ca sa aflu, trebuia sa intru in aplicatia Chio SOSuiala, sa trec printr-o camera plina de oameni care petrec si sa-mi aleg o combinatie de chipsuri si sos. In functie de ce alegeam, Delia imi scria cu mana ei pe un biletel cu cine sunt compatibila. Cam asa:

Aplicatia are si o componenta de concurs, care acum s-a incheiat. Cum Chio SOSuiala promoveaza o idee interesanta – combinarea chipsurilor cu un sos – si este mai complexa ca realizare decat o simpla aplicatie in care pui un text peste o fotografie, am vrut sa aflu cum a fost ea gandita si implementata de la partile implicate: agentia de marketing interactiv iLeo si casa de productie low-cost Easyfilm. Prin urmare, i-am pus cateva intrebari despre conceptul din spatele aplicatiei lui Mugur Patrascu (Managing Partner, iLeo), urmate de cateva intrebari despre productia aplicatiei la care mi-a raspuns Mihai Grecea (Managing Partner, Easyfilm). Cititi in continuare despre cum a fost gandita aplicatia. Despre productia ei puteti afla din partea a doua a articolului.

IQads: Care a fost conceptul de la care s-a plecat in crearea aplicatiei interactive “Chio SOSuiala”?
Mugur Patrascu: Ideea aplicatiei vine din inovatia de produs. Chio le spune tuturor celor care doresc sa incerce ca un chips se degusta mai bine impreuna cu sosul favorit. Combinatia chips – sos da cea mai buna experienta a chipsului si descopera noi teritorii ale gustului. Plecand de aici apar o multitudine de posibilitati. Practic, fiecare are chipsul favorit si acum are ocazia sa-l combine cu sosul favorit. Aceasta alegere este foarte personala si spune multe lucruri despre cel care o face.

Plecand de la aceasta constatare, am realizat o aplicatie care evalueaza compatibilitatea dintre doi oameni in functie de alegerile si combinatiile chips – sos pe care le fac. Delia este personajul-gazda care se pricepe la oameni si ii ghideaza in acest proces, pentru ca la final sa le ofere rezultatul potrivirii intre ei. Conventia intregii aplicatii este de participare la o petrecere de tineri, in care, evident, se fac tot felul de combinatii si socializari, la care se testeaza compatibilitati si afinitati. Personajul nostru intra in camera respectiva si este invitat sa-si testeze compatibilitatea cu persoana pe care a “pus ochii” alegand combinatia de chips si sos favorita. La final Delia ii da un biletel cu rezultatul testului si lucrurile pot merge mai departe cu alta persoana si alta combinatie de chips – sos.

IQads: Ce obiective a urmarit aplicatia “Chio SOSuiala”?
Mugur Patrascu: Obiectivele au fost legate de transmiterea mesajului legat de optiunea de a folosi sosul ca ingredient special in combinatie cu orice chips si de faptul ca aceasta aduce o experienta imbogatita sau diferita a gustului. Am ales sa transmitem acest mesaj intr-un mod interactiv, care implica vizitatorul in poveste si ii creeaza o experienta suplimentara legata de lumea brandului si interactiunea cu produsul.

IQads: Cum a fost promovata in online aplicatia interactiva?
Mugur Patrascu: In afara de mecanica proprie care permite aplicatiei sa circule de la o persoana la alta pe baza de recomandare, am folosit si Facebook Ads.

Combinarea chipsurilor cu sos este promovata si prin postari pe pagina de Facebook a brandului

IQads: Care au fost pasii implementarii aplicatiei interactive, de la schitele pe hartie pana la produsul final?
Mugur Patrascu: Dupa ce am definitivat ideea am cautat cea mai buna metoda de a o aduce la viata intr-un mod cat mai interesant pentru viitorii utilizatori. Am trecut prin mai multe variante (quiz, foto, video embedded) pentru a alege intr-un final optiunea de full video, care livreaza cel mai bine atmosfera si implicarea pe care mizam de la vizitatori.

Urmatorul pas a fost discutia despre executie, cu casa de productie, cu regizorul si cei care urmau sa realizeze produsul final. Au urmat productia video, productia audio si dezvoltarea aplicatiei.

IQads: Cum ati ajuns la concluzia ca abordarea first person (din unghiul subiectiv al personajului) este cea mai potrivita pentru aplicatie?
Mugur Patrascu: Credem ca abordarea first person ne ofera cea mai buna experienta de utilizator si este cea mai prietenoasa pentru cei cu care interactionam. Practic, perspectiva naturala asupra interactiunii si atmosfera de la fata locului se adauga la senzatia de personalizare si tratament individual pe care ni le dorim ce la cei care intra in aplicatie.

IQads: A fost ceva ce va propuseseti sa realizati pentru aplicatia Chio SOSuiala si despre care ati descoperit ulterior ca nu e fezabil din punct de vedere al productiei?
Mugur Patrascu: Nu. Lucrurile au iesit surprinzator de aproape de ce ne-am propus :). 

IQads: Care a fost cea mai mare provocare in ceea ce priveste optimizarea si implementarea aplicatiei?
Mugur Patrascu: Provocarile au tinut de implementarea partii de full video intr-o aplicatie de Facebook, de optimizarea incarcarii si functionarii aplicatiei pe cat mai multe sisteme.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related