Roxana Niculae si Andrei Hategan sunt, de trei ani deja, We Singing Colors. De curand, li s-a alaturat si Vlad Ionescu, la tobe. Numai acum, dupa atata timp de cantat impreuna, s-au decis sa lanseze un album. Se cheama Made of Wool, Made of Heavy Metal si o sa iasa la lumina joi, pe 10 aprilie, la Energiea. Pana atunci, va las cu o discutie pe care am avut-o cu Roxana si Andrei, despre muzica, inspiratie, case de discuri si publicitate. Da, Roxana si Andrei sunt, in timpul lor liber, publicitari si inclusiv muzica lor apare in reclame. Una dintre piesele lor a fost nominalizata la On Air Music Awards in categoria "Cea mai buna coloana sonora pentru un spot publicitar TV". E pe o reclama de la Rompetrol, o gasiti in cele ce urmeaza.
IQads: Cine sunt fata si baiatul din We Singing Colors?
Roxana: Eu lucrez la Publicis, am terminat Facultatea de Comunicare, dar mi-am dat seama ca nu vreau sa fac niciodata PR. Am fost intr-o asociatie studenteasca foarte mult timp si, in anul 2 de facultate, m-am angajat la Graffiti BBDO, am stat 4 ani acolo. Acum sunt account si imi place asta. E ciudat ca toata lumea, cand aude ca eu cant si lucrez intr-o agentie de publicitate, crede ca lucrez la creatie. Dar nu, sunt account si imi place sa fiu account si imi place si partea cu Excel-ul.
Andrei: Eu in mare parte ma ocup de muzica, cant in The Amsterdams si mai nou cu un picior sunt bagat in After What, un proiect cu fostul vocal de la The Moood, Gopo. Uneori mai fac si freelance pe copywriting, grafica si cateodata muzica de reclame. Mai demult, am lucrat in presa scrisa, am fost redactor-sef la IQads, am fost copywriter la McCann sau la Bigger Group.
IQads: Cum e muzica voastra? In ce gen am putea sa o incadram?
Roxana: Eu tot inscriu trupa pe site-uri de afara si acolo trebuie sa trec si genul muzical. Asa am descoperit ca pot sa merg pe alternative si indie folk/pop.
IQads: Si pe scena de la noi? In ce zona va incadrati?
Andrei: Cumva cred ca oamenii ne-au bagat in ce s-ar putea numi noul val de trupe alternative. Cand cluburile sau festivalurile fac line up-uri, ne suna si ne asociaza cu trupe din zona asta.
Roxana: Da, sau ne pun in combinatii interesante pentru noi, cum au fost concertele alaturi de Efterklang sau Soley de exemplu.
IQads: Deci e bine in underground?
Andrei: E foarte fain in primul rand pentru ca ai libertate sa faci orice. Daca faci o piesa acum si vrei sa o pui pe net in secunda asta si sa zici ca e clipul oficial, ai voie. Iti faci tu singur strategia, insa ca promovare e mai slab dezvoltat ca zona de mainstream. Poate si din cauza ca publicul e mult mai mic, lucrurile sunt direct proportionale.
IQads: Mai are vreo relevanta astazi sa semnezi cu o casa de discuri?
Andrei: Da, se pare ca inca da, pentru ca totusi, casele de discuri mai serioase investesc in clipuri si in promovare, ceea ce ajuta trupa. Pe de alta parte, cu o casa de discuri trebuie sa semnezi un contract pentru 3, 4 ani si asta ar putea sa te cam blocheze la un moment dat.
Roxana: Da, dar casele de discuri au si o baza de date foarte mare, adica reprezinta multi artisti, fiecare din artistii astia are niste fani, toti fanii astia adunati sunt ai casei de discuri. Cand lansezi un artist nou si ai X milioane de fani in spate, stii ca toti il vor auzi. Asta e un atu al caselor de discuri.
IQads: Voi ce faceti pe partea asta de promovare? Aveti o echipa?
Roxana: Nu avem o echipa, facem noi, dar cu ajutorul multora. Acum, pentru lansarea albumului am inceput sa lucram pentru prima data cu un PR, Cristina Hurdubaia. In rest, noi scriem la cluburi, noi raspundem oamenilor care ne cheama la concerte, noi trimitem comunicatele de presa, Andrei face posterul, noi ne ocupam de partea cu Facebook-ul si cu YouTube-ul. E bizar, dar am avut un pic de noroc si cu TV-ul in ultimul timp, desi n-am aparut noi pe sticla. Piesa "Good Days Bad Days" e pe coloana sonora a unei reclame care a fost destul de difuzata, intr-un spot Rompetrol, si asta s-a simtit, inclusiv la cantarile live. Au venit oameni la concert si ne-au spus ca au aflat de noi din reclama. Nu mai zic de YouTube, unde au crescut vizualizarile rapid.
IQads: Si cum a ajuns melodia voastra in reclama Rompetrol?
Andrei: Cum se intampla de obicei: agentia cauta o idee de piesa si prin diverse combinatii si telefoane au ajuns la noi. Ne-au chemat in pitch si Good Days, Bad Days a ajuns pe reclama.
IQads: Stiu ca nu e singura reclama cu muzica voastra.
Roxana: Da, am mai facut una recent, pentru farmaciile Dona. E o piesa destul de noua, cu numarul 3 de pe album.
IQads: Hai sa vorbim un pic de noul album. Cantati de 3 ani impreuna, de ce ati asteptat atat ca sa-l scoateti?
Andrei: In astia 3 ani am avut destul de multe concerte, am scris foarte multe piese, dar nu ne-am gandit niciodata serios sa scoatem un album. Uite ca a venit timpul si pentru asta. Cred ca e fain ca oamenii sa ramana cu ceva concret si a fost interesant si pentru noi sa ne strangem toate piesele care conteaza pe albumul "Made of wool, made of heavy metal". Pe acest prim material sunt o parte din piesele noastre din acesti ani, dar si piese noi.
IQads: Despre ce sunt piesele astea? Despre ce cantati?
Andrei: Ne-am dat seama ca sunt multe piese triste. Imi place sa cred ca eu nu sunt foarte trist in viata de zi cu zi, dar piesele ies destul de depresive, asta pentru ca am trait la un moment dat mai multe chestii de genul asta. Sunt multe piese de dragoste pe album, despre relatii de cuplu incheiate nasol, despre nostalgie, despre copilarie. Cam in zona asta se invarte muzica noastra. Dar in ultima perioada au aparut si melodii de evadare, de plecare, de gata-s-a terminat-cu-locul-asta-vreau-sa-fiu-din-nou-nomad-sa calatoresc.
IQads: Cu ce ar trebui sa ramana cineva dupa ce asculta muzica voastra?
Roxana: Depinde ce asculta. Sa fie chill si sa fie pace, indiferent daca e o piesa mai trista sau o piesa mai vesela, toate se intalnesc undeva la ecuatorul pace. Woodstock style.
IQads: Cum se masoara succesul pentru o trupa ca We Singing Colors? Cand puteti sa spuneti ca sunteti o trupa de succes?
Roxana: Cand am ajuns la Glastonbury sa cantam, pentru mine asta ar fi un mare success.
Andrei: Pe plan personal, eu ma simt foarte implinit in momentul asta. Nu stiu daca succes e cuvantul, dar se masoara prin felul in care ne abordeaza lumea, prin faptul ca ne cheama, ne invita mereu sa cantam la diferite festivaluri si cluburi sau baruri.
IQads: Credeti cumva ca succesul comercial ar putea stiribi din mesajul pe care un artist vrea sa-l transmita?
Roxana: Nu, nicidecum. Eu stiu o tona de muzica frumoasa care e cunoscuta si la care nu s-a stirbit nimic, nici din mesaj, nici din sound .
Andrei: In principiu, vrem sa ajungem la cat mai multa lume, mai nou, gandim piesele putin mai mult. Noi probabil o sa continuam sa facem ce vrem si poate, la un moment dat, o sa vina si succesul.
IQads: Credeti ca se poate trai in Romania din genul de muzica pe care il faceti voi?
Roxana: E foarte greu. Cateodata ma uit la oameni pe care ii stiu, i-am vazut la televizor cand eram mica si stiu ca au alte joburi in ziua de azi, dar canta in continuare. Pe de alta parte, vad niste oameni care traiesc doar din muzica. Cred ca depinde si cum esti obisnuit sa traiesti.
IQads: De ce sunteti cei mai mandri din astia 3 ani de pana acum?
Roxana: De album.
Andrei: De faptul ca am cantat la niste festivaluri foarte frumoase, prin tara: Focus din Sibiu, Victoria Film Festival din Victoria, Filmul de Piatra, Peninsula si ca am intalnit multi oameni, cu care nu am fi interactionat altfel.
IQads: Dupa ce lansati albumul ce faceti?
Andrei: Aveam multe idei de piese, franturi pe care le-am strans de-a lungul timpului. Am vreo 400 de inregistrari pe telefon de la sala, din parcuri, de pe strada. Mare parte trebuie sa le transformam in piese, sunt multe chestii faine acolo. Deci ne gandim deja la o continuare logica.
Roxana: 400 de idei? Esti nebun.
Credite fotografie cover:
Styling: Diana Chisoceanu-Motoc, Iuliana Craciun
Make-up: Miki Vasiloi
Hair: Tina Milen
Wardrobe: Gabriela Atanasov, Tommy Hilfiger, Tom Tailor, Casual Monday, Meli Melo, Dalles Go