E clar ca un mesaj social negativ suscita reactii mult mai vocale si potential agresive decat unul pozitiv. Asta reiese negru pe alb si dintr-un spot dur realizat de Publicis London pentru The Pilion Trust, o mica organizatie caritabila din UK. In timp ce un barbat se plimba pe strazile Londrei cu o pancarta zeflemitoare pe care scrie fara ocolisuri Fuck The Poor, ba mai si spunand-o in gura mare pe un ton foarte relaxat, o multime de oameni se opresc, dornici sa puna stop ofensei.
Si nu doar ca se opresc, ci pornesc adevarate discutii, in ideea de a dezbate problema saraciei cu acest personaj cu opinii scandaloase. "You should be thinking of ways to help get them off the streets." Acest "you", convenabil plasat in persoana unui om oarecare pe strada, atrage reactii felurite.
Nu este si cazul momentului in care personajul denigrant devine sustinatorul unui mesaj social, cerand de aceasta data ajutor. Rata celor care s-au oprit a scazut pana aproape de zero, daca ne luam dupa spot. Si nu ar fi atat de greu de crezut.
Experimentul social Fuck The Poor – Help The Poor a vazut cum se trece de la indignarea fata de o situatie negativa la confortul bazat pe familiar – problema saraciei e cunoscuta si, dupa cum se vede, acceptata. In ideea de a arata aceasta pendulare intre indignare si stare general acceptata, mesajul campaniei spune: We know you care - Please care enough to give.
Problema saraciei e un subiect cu multe variabile, dar campania are sanse mari sa provoace si e potrivita unei mici organizatii nonprofit cu resurse limitate, cum este The Pilion Trust, care reuseste cu un mesaj acid, dar adevarat, sa atraga mai multa atentie asupra problemei decat ar fi facut-o prin alte mijloace mai cuminti.