6 campanii cu si despre romi

6 campanii cu si despre romi
Sursa foto: https://www.facebook.com/AgentiaImpreuna

“A venit un lup din crang/ Si-alerga prin sat sa fure/ Si sa duca in padure/ Pe copiii care plang. […] Ieri pe drum un om sarac/ Intreba pe la vecine:/ - Poarta-se copiii bine?/ Daca nu, sa-i var in sac! […] Si-a venit un Negustor/ Plin de bani, cu valfa mare,/ Cumpara copii pe care/ Nu-i iubeste mama lor”. Asta li se intampla copiilor obraznici pe vremea cand George Cosbuc a scris “Cantec”. Cand eram eu mica, cam cu 90 si ceva de ani mai tarziu, parintii “te dadeau la tigani” daca nu erai cuminte. Inca ma intreb cand si cum au fost inlocuiti lupul, omul sarac si negustorul. Intuiesc posibile raspunsuri, dar cred ca mai util ar fi sa sarim peste posibilele explicatii si sa trecem la posibilele solutii.

De Ziua Internationala a Romilor, punem sub lupa cateva campanii care au luat in mana un pix si s-au apucat sa taie orice atribut negativ am fi pus noi langa cuvantul rom.

O sa incep prezentand campania care mi-a si atras atentia asupra zilei de astazi. Este initiata de Agentia Impreuna si isi propune sa desfiinteze o serie de preconceptii legate de educatia si de cultura romilor. Daca va pasioneaza cauza, aflati ca asociatia organizeaza si alte evenimente in aceasta directie. Vedeti pe pagina de Facebook a asociatiei toate fotografiile cuprinse in proiect.

O alta campanie care lupta pentru drepturile romilor se intampla acum vreo trei ani, este initiata de Active Watch si implementata cu ajutorul Propaganda. Campania si-a propus sa lupte impotriva discriminarii romilor si sa promoveze proiectul "O generatie de specialisti romi in domeniul medical", cofinantat din Fondul Social European, care incurajeaza performantele academice ale tinerilor romi care se pregatesc pentru o cariera in domeniul medicinei. Dintre executii: talk-show-uri in strada in care oamenii sunt rugati sa dea un pronostic cu privire la ce o sa ajunga mai multi copii romi si un fals targ de job-uri in care discriminarea bazata pe lucruri ce nu tin de fiecare a facut legea:

Tot despre cum discriminarea poate afecta carierele romilor vorbeste si campania realizata de Lowe la initiativa  Unicef, Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Protectia Copilului si Centrul rromilor pentru politici publice Aven Amentza.

Asociatia Salvati Copiii a derulat si ea un program de constientizare a importantei educatiei copiilor romi si a integrarii acestora in randul copiilor de gradinita.

Asemanatoare este si initiativa Ministerului Educatiei Cercetarii si Inovatiei impreuna cu TBWA, care ne atrage atentia ca in scoala nu e loc de discriminare.

La orele de romana am invatat ca e frumos ca un text sa fie circular, sa se termine in aceeasi directie in care a inceput. Si daca tot am amintit de "te dau la tigani daca esti obraznic", o sa inchei seria de campanii cu una realizata pentru promovarea proiectului S.P.E.R (Stop Prejudecatilor despre Etnia Roma), care ne avertizeaza ca "discriminarea se invata acasa".

[UPDATE] Si clubul anti-discriminare Youth is Tolerance desfasoara o campanie care ne semnaleaza ca si cuvintele pot fi dureroase. Asemanatoare ca executie cu cea a Agentiei Impreuna, campania atrage atentia asupra anumitor expresii care au substrat discriminator. Ei le numesc "false wisdom": 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related