Ioana Birdu a fotografiat peste 100 de oameni care-si tin in dreptul fetei cartea preferata si i-a grupat pe toti, frumusel, sub cupola "Oameni si carti". Proiectul ei a inceput ca o joaca, dar a ajuns sa primeasca, in timp, propuneri din China si spatiu in multe publicatii de profil.
Cand nu se plimba cu aparatul prin Bucuresti, Ioana e de gasit la PQB, unde ocupa postul de Social Media Manager. Cu putin noroc, o sa o puteti convinge sa va faca si voua o poza, la petrecerea data de PQB la Noaptea Agentiilor. Numai sa va luati cartea preferata cu voi. Pana atunci, ii aflam povestea mai jos.
Cine e Ioana
Sunt visatoare de profesie, iubesc cuvintele si povestile si incerc sa le transpun in jobul de Social Media Manager.
In timpul liber
Cand nu lucrez citesc foarte mult, fotografiez si scriu povesti. Citesc cat de des pot site-uri precum Brainpickings, Tech crunch, Gizmodo, io9, Mashable, Open culture si multe alte site-uri de social media, de la noi sau de afara.
Ideea
Ideea proiectului Oameni si carti a aparut dintr-o joaca. Acum cativa ani, am participat la un concurs foto, iar una din probe consta intr-un autoportret, pe care am decis sa il fac putin atipic, respective, sa arat ceva ce imi place sa fac si nu o trasatura fizica. Pentru ca imi place foarte mult sa citesc, rezultatul a fost o fotografie cu mine si o carte in dreptul fetei. Apoi, m-am gandit ca mi-ar placea sa vad o serie de astfel de fotografii cu prietenii mei, si, din una in alta, proiectul s-a extins si au inceput sa imi ceara mai multe persoane sa le fac poze.
Ce ti-ai propus cu proiectul
Nimic grandios, mai degraba, mi-am dorit sa fac oamenii sa zambeasca si, de ce nu, sa le ofer idei sau recomadari de lectura. Nu mi-am propus nicidecum sa instig oamenii la citit sau la a citi mai mult, chiar daca pe parcurs, feedback-urile s-au indreptat si in directia aceasta.
Etapele
Dupa ce m-am decis sa incep proiectul, am inceput sa imi intreb prietenii daca ar fi interesati sa participe, apoi am stabilit impreuna un loc de intalnire si am inceput sa facem pozele. Proiectul a fost lansat mai timid, dar pe masura ce fotografiam oamenii, a inceput sa creasca si sa se dezvolte tot mai mult.
Promovare
Prin pagina de Facebook, site si colaborarile pe care le-am avut cu diverse site-uri sau publicatii.
Momente importante
Cred ca cele mai importante momente au fost cele in care oamenii cu care ma intalneau imi spuneau cat de mult le place si parerea lor despre proiect. A cunoaste atatia oameni frumosi si calzi, fiecare cu povestea lui, a fost pe cat de coplesitor, pe atat de frumos. Alte momente importante au fost propunerile de expozitie si aparitia in una din cele mai mari reviste de fotografie din China.
Cum a crescut
Proiectul s-a viralizat destul de mult in online si a fost share-uit de cei de la Carturesti, au aparut articole si interviuri in Dilema, AllHollow, Mixtopia si alte site-uri si reviste online.
Monetizare
Proiectul nu a fost monetizat in nici un fel pentru ca nu a fost gandit asa, dar mi-ar placea sa realizez diverse colaborari cu librarii sau edituri.
Planuri de viitor
Proiectul a strans deja peste 100 de participanti si il voi incheia printr-o expozitie.
Alte proiecte
Alte proiecte la care lucrez sunt “Reading corners” – ce consta intr-o serie de fotografii cu locurile de citit preferate ale oamenilor si un mini interviu de 3 intrebari, “Reimprietenire cu limba romana” - ce implica ilustrarea printr-o fotografie a cuvintelor romanesti dragi.
Marele proiect care le include pe toate celalate este site-ul Povesti din sertar, pe care scriu alaturi de prietena mea Alexandra. Pentru ca amandoua suntem pasionate de povesti, incercam sa impartasim si cu restul oamenilor lucrurile care ne inspira, care ne atrag atentia in orice fel sau care ne ridica anumite semne de intrebare.