[AdLife] Meleg Gergo (Bizmart, Oradea): Sper ca de-acum in 20 de ani sa ma gasiti in juriul de la Cannes

[AdLife] Meleg Gergo (Bizmart, Oradea): Sper ca de-acum in 20 de ani sa ma gasiti in juriul de la Cannes

Meleg Gergo, Art Director la agentia Bizmart din Oradea (ce participa anul acesta pentru prima data la Noaptea Agentiilor) s-ar descrie ca fiind: “the multimedia guy, personajul acela care nu e cel mai bun la ceva anume, dar stie din toate cate putin”. In adolescenta, pasiunea lui pentru joaca cu sunete si cea pentru design au dus o batalie acerba, cea din urma castigand. In calitate de Art Director, Gergo a lucrat la mai multe proiecte de identitate internationale si cateva de branding local pana si-a gasit locul in departamentul de creatie al Bizmart. Chiar daca Gergo a ales sa se dedice full-time design-ului, pasiunea pentru compus muzica si editare audio mai iese si ea la iveala cand Art Directorul oradean inregistreaza si compune muzica pentru artistii locali.

In continuare, Meleg Gergo ne-a spus ce i-a influentat formarea si cum a ajuns sa lucreze in publicitate.

Primele semne ale talentului s-au vazut la 4 ani cand eram convins ca eu voi fi urmatorul Batman, de aici dorinta de a schimba. Am inceput apoi sa “pictez” pe orice suprafata curata, spre nefericirea unora chiar si pe pereti, ivindu-se astfel orientarea mea spre arta - si s-au conturat peste ani cand aceste doua directii s-au imbinat si m-am descoperit ca designer.

Copilaria mi-am petrecut-o in Oradea, un oras de 2 ori mai frumos, de 5 ori mai curat, de 10 ori mai mic si de 100 de ori mai plictisitor ca Bucurestiul (ultima parte nu o stiam pe atunci). Perioada copilariei mele coincide cu cea a venirii PC-ului si a internetului in Romania, asadar am facut in asa fel incat sa absorb cat mai mult din lumea nou descoperita visand ca intr-o zi am sa reusesc sa gasesc raspuns tuturor intrebarilor.

Adolescenta e perioada in care cercetarea inseamna totul si totul este o cercetare.

In liceu eram tipul ala invidiat pentru ca lipseam de la orele de mate, lucrand la afisele si revistele liceului.

Cand eram in facultate ma gandeam “ce caut eu aici?” si cel mai mult pe atunci m-a marcat timpul pierdut la cursurile plictisitoare. Salvarea mea a venit in anul trei cand am reusit sa ma angajez la Bizmart, o agentie de publicitate full-service, din Oradea, unde lucrez si in prezent.

Am luat primul salariu la 15 ani de la niste italieni, fabricam cizme pentru femei, bineinteles asta in vacanta de vara, cand prietenii mei mergeau la mare. Asa mi-am facut primii mei bani cu care apoi mi-am luat un aparat foto digital.

In publicitate am ajuns cand ma simteam pregatit si hotarat, dar eram mai degraba hotarat decat pregatit.

Primul meu proiect in publicitate m-a invatat sa privesc un brief din mai multe unghiuri si sa caut mai multe raspunsuri.

Ce te invata publicitatea si poti sa aplici in viata de zi cu zi e sa nu subestimezi puterea oamenilor.

Momentele formatoare din cariera mea au fost3 la numar. Adolescenta, cand mi-am definit o directie si un set de skill-uri de care ma folosesc si acum, o scoala de marketing in Bucuresti unde am avut ocazia sa vad pentru prima oara ce inseamna publicitatea cu adevarat si unde am cunoscut oameni superbi din domeniu, si cei 3 ani de freelancing ca designer.

Ca sa inteleg mai bine ce am de facut pentru un client, studiez industria din care face parte.

Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la un publicitar a fost sa nu ma feresc de folosirea unei comunicari agresive.

O lectie pe care am invatat-o pe calea cea grea a fost ca nu toate ideile mele sunt bune.

Cele mai multe nopti nedormite au fost cand incercam sa-mi impart timpul intre pasiune, job, prieteni si facultate. In continuare dorm foarte putin.

Am ramas in Romania pentru ca o consider plina de oportunitati si pentru ca vreau sa demonstrez ca se poate si aici.

Revin la sentimente mai bune de fiecare data cand imi pun castile pe cap.

Uneori ma enerveaza publicitatea romaneasca pentru ca, de cele mai multe ori, marimea efortului depaseste marimea bugetului.

Cred ca ne-ar fi mai bine tuturor in domeniul asta daca eforturile noastre ar fi intelese si apreciate corect.

Ma uit la juniorii de acum si ma gandesc ca sunt putini cei care sunt chiar interesati de un domeniu anume, care se implicasi n-o fac doar de dragul facultatii sau din pura intamplare. Consider ca elementul cheie e in self-education.

Sper sa lucrez cat mai des pentru clienti care au incredere in oamenii din domeniu si cat mai rar pentru clienti care negociaza cu idei.

Imi amintesc si acum ziua in care ne strigam prietenii din fata blocului pentru ca nu existau telefoane mobile sau interfoane.

Aici e o fotografie cu mine in care inregistram un artist in home-studio-ul meu din Oradea (2010). 

Brand-urile straine care comunica cel mai bine sunt cele care dau lectii iar cele romanesti sunt cele care isi fac tema de casa.

O campanie buna e una care e retinuta si inteleasa chiar si de cei care nu sunt in target.

Campaniile mele preferate sunt:

TV: BGH air conditioners – Dads in Briefs

Direct TV – Get Rid of Cable

Print: Schusev State Museum of Architecture - Discover the Full Story

Outdoor: Coca-Cola - Coke Hands

Pe langa job-ul de zi cu zi, la nivel de hobby, inregistrez si compun muzica pentru artisti locali.

Weekend-ul e momentul in care pot sa dau reset.

Promisiunea pe care mi-o fac si mereu o incalc e sa imi petrec mai mult timp cu cei apropiati.

Cel mai mult ma inspira

manualele de utilizare ale celor mai noi echipamente cumparate,

filmul Cadillac Records,

melodia Dave Brubeck - Take five,

revista SoundOnSound,

site-ul abduzeedo.com si ciocolata.

Cand o sa am timp si bani sa fac orice imi doresc, voi face acelasi lucru ca acum dar mult mai bine.

Sper ca de-acum in 20 de ani sa ma gasiti in juriul de la Cannes.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related