Dan Costea (Lowe&Partners si COMA): Cand nu am chef de vreun brief complicat, pun mana pe chitara

Dan Costea (Lowe&Partners si COMA): Cand nu am chef de vreun brief complicat, pun mana pe chitara

Dan Costea isi imparte timpul intre jobul de Senior Art Director de la Lowe&Partners si activitatea trupei COMA, al carui vocal este. Cel mai apropiat concert pe care o sa-l tina o sa-i impleteasca cumva ambele pasiuni: COMA o sa cante la Noaptea Agentiilor in curte la Lowe. IQads o sa fie acolo, desigur, pe bicicletele Cityclete, care o sa ne sprijine periplul din acea lunga noapte, o sa aplaudam, cantam si, probabil, o sa bem si o sa mancam. Pana atunci insa i-am pus lui Dan niste intrebari despre muzica si publicitate, scena alternativa de la noi si realizarile de care e cel mai mandru (si muzicale si publicitare).

IQads: Ce mai face COMA?
Dan Costea
: COMA face bine,  gestionam feedback-urile primite pe Facebook si Youtube pentru CHIP, cel mai recent single lansat pe 14 februarie. In rest, incercam sa finalizam un album nou pentru sfarsitul lunii mai si concerte, concerte, concerte, printre care si cel de la Noaptea Agentiilor. O sa fie prima data cand o sa cant la birou, la propriu, si prima data cand o sa urlu la toti colegii deodata si se vor bucura. In rest ce mai face COMA se poate vedea live pe pagina noastra de Facebook.

IQads: Cum se imbina, in cazul tau, publicitatea cu muzica? Cat la suta esti publicitar, cat la suta esti muzician?
Dan Costea:
Se imbina frumos, as putea spune. Muzica a fost, totusi, inaintea publicitatii in cazul meu, avand in vedere relatia cu COMA de 14 ani, in timp ce publicitatea mi-a intrat in viata abia de 8 ani. Cred ca publicitatea este amanta cu bani in acest mix. Cu toate astea, nu se pune problema unui procentaj. Ambele domenii sunt creative, creierul fuge dintr-o parte in alta. Cand nu am chef de vreun brief complicat de la agentie pun mana pe chitara, iar cand nu am chef de zdranganeala, ma retrag cuminte in Photoshop si fac layout-uri.

IQads: Cum s-a schimbat muzica COMA in ultimii ani?
Dan Costea: Cred ca, in primul rand, COMA a inceput sa sune mai bine. Ne-am facut home studio si in felul asta nu mai putem da vina pe studio ca nu suna bine formatia. Acum e "la noi in gradina" in mare parte si ne straduim sa sunam cat mai bine. In plus, am devenit din ce in ce mai critici cu tot ceea ce facem. Unii zic ca ne-am maturizat.

IQads: Cu ce ai vrea sa ramana oamenii dupa ce asculta muzica voastra?
Dan Costea: Cu multe povesti frumoase din versurile lui Catalin, colegul meu, care face poezii adevarate. Cu o stare, in functie de piesa pe care o asculta – de bine, de eliberare sau de melancolie. Vezi „Un semn”  sau „Coboara-ma-n rai”, doua piese cu registre muzicale total diferite, care transmit stari afective la fel de diverse.

IQads: Cum arata scena alternativa de la noi? O vezi schimbata fata de acum 5 ani?
Dan Costea:
Bai, de pe scena se vede tare frumos. Incepand cu scenele mici de prin cluburile din tara (vezi Flying Circus din Cluj, Hand din Iasi si Daos in Timisoara) si terminand cu unele cluburi din Bucuresti, care au si ele un sunet tare bun si se ocupa de trupe asa cum trebuie (vezi Colectiv, Atelierul de Productie, Fabrica, etc.) si, bineinteles, festivalurile care se prezinta din ce in ce mai OK de la un an la altul. Publicul a inceput sa fie din ce in ce mai activ la concerte, participa cu vocea si cu trupul. Nu stiu daca asta e si pentru ca noi cantam deja de 14 ani sau pentru ca a inceput lumea sa vada pe la altii, pe afara, cum sta treaba si a prins curaj. Anyway, ne bucuram de un public numeros, frumos si plin de viata la mai toate concertele noastre.

IQads: Care este realizarea de care esti cel mai mandru din cariera de muzician si de cea din cariera de publicitar?
Dan Costea:
Imi este greu sa aleg una, pot sa spun ca sunt mandru de fiecare album lansat: SOMN (2001), NEROSTITELE (2006), Light (2008), de colaborarea cu Bill Gould de la Faith no More de pe piesa „Mai presus de cuvinte”. Cat despre realizarile din cariera de grafician publicitar, sunt mandru de faptul ca am facut parte din echipa de creativi din campania "Zboara puiule, zboara..." si ca am luat cateva premii pe la AdPrint, Ad’Or si ADC.RO cu niste lucrari frumoase pentru Ajax Glass, Guinness si Crucea Rosie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Campanii

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related