Aflam de la Petru Sarcov (Managing Partner, Piko, Chisinau) care au fost highlight-urile din activitatea agentiei Piko in 2013, care sunt planurile pentru noul an, care sunt principalele caracteristici ale industriei publicitare din Chisinau, dar si ce pregateste Piko pentru prima participare la Noaptea Agentiilor.
Cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Student Travel – "Esti gata de America?” si Fautor – "The Stolen Print Ad".
Clientii agentiei in acest moment. Clientii castigati in 2013
Printre clientii actuali ai agentiei se numara Electric Sheep Film Kiev, Sudzucker Moldova, Simpals, Fautor Wines, Rodals, Aron, Student Travel, Rosst Moscow, Baltic Youth Way, National Democratic Institute si proiectele CEED II si Brite.
Pe parcursul anului 2013 am inceput colaborari cu agentiile Cheil Russia, Publicis United Moscow si clientul Samsung Russia.
Cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
In 2013 am avut o crestere semnificativa a bugetelor si a numerelor de proiecte, atat cu clientii fideli, cat si cu cei externi. Am avut o evolutie stabila a cifrei de afaceri pe parcursul ultimilor 5 ani, cresterea anuala a fost de 15-20%.
Decizii de business care au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
In ultimul an ne-am dedicat mult deschiderii unei subdiviziuni bazate pe productie foto, ilustratii si CGI, exclusiv pentru clienti din afara Republicii Moldova. Acest pas ne-a deschis calea catre clientii straini, cu care lucram tot mai mult si asta ne bucura.
Coordonatorii departamentelor din agentie
Eugen Catruc si Constantin Sarcov sunt responsabili pe creatie, Petru Sarcov si Cristina Cornileac pe Client Service si Strategie.
Cum sunt la Chisinau:
Oportunitatile de cursuri de publicitate pentru junior si dificultatea procesului de recrutare
Cursurile de publicitate si marketing au loc destul de des, din fericire, exista oportunitati pentru tinerii specialisti de a invata meserie. Cat tine de procesul de recrutare este unul dificil, exista un deficit de specialisti in domeniu pe piata, fapt ce se datoreaza si in mare parte a lipsei scolilor de specialitate si a cursurilor in universitati.
Atitudinile publicitarilor
Publicitarii locali se acomodeaza cu realitatile locale, este frecvent compromisul, atat financiar cat si calitativ, piata cere destul de putin.
Invataminte din 2013 care ajuta in 2014
2013 ne-a invatat sa ne orientam mai mult spre piata externa, dat fiind faptul ca pe plan local se simte o cerere scazuta de idei si creatie.
Asteptari in noul an
Incepem noul an optimist, fiind in proces de negociere si pitchuri cu clienti si agentii straine, asteptam sporirea numarului de proiecte in afara, dublarea cifrei de afaceri, marirea si consolidarea echipei, lansarea site-ului si rezultate la festivalurile europene de publicitate si design.
La Noaptea Agentiilor
Vom organiza prima noastra petrecere de la infiintare, si vom avea grija sa fie ceva special.Vom avea live mixing cu muzica si dj foarte bun, ping pong si kicker, proiectii, surprize pentru invitati si oameni frumosi.