[AdLife] Alin Miu (Aquavita, Iasi): Imi amintesc si acum ziua in care stateam la rand la lapte in fiecare dimineata si nu aveam dileme de diferentiere de brand

[AdLife] Alin Miu (Aquavita, Iasi): Imi amintesc si acum ziua in care stateam la rand la lapte in fiecare dimineata si nu aveam dileme de diferentiere de brand

De formare psiholog, Alin Miu a fondat si conduce agentia Aquavita din Iasi (unde e Creative & Managing Director) si ii place foarte tare sa pozeze pestii din oceanele lumii. Asta cand are timp, pentru ca, de foarte multe ori, jobul de zi de la agentie se transforma si in job de noapte. Unul dintre proiectele agentiei lui, de care este cel mai mandru, Infomatic, e prima solutie romanesca de loializare adaptata specificului retail-ului din tara noastra si a fost nominalizata la Loyality Awards 2012 in Londra. De cativa ani incoace se concentreaza, alaturi de echipa lui, pe integrarea serviciilor de publicitate cu solutii de arhitectura, design interior, decoratiuni din sculptura, pictura sau ceramica.

Alin, a carui agentie participa pentru prima data anul acesta la Noaptea Agentiilor, ne-a raspuns intrebarilor de la AdLife, despre viata lui si despre pasii pe care i-a facut de la psihologie la publicitate.

Primele semne ale talentului s-au vazut in copilarie (cand parintii nu s-au pus de acord asupra prenumelui) si s-au conturat cand am decis sa imi dezvolt propriul brand personal, mai precis un nickname: Alin.

Copilaria mi-am petrecut-o intr-o multime de tabere pionieresti facand  toate activitatile mentionate ca fiind interzise de profesori si visand ca intr-o zi sa fiu profu’ de chimie.

Adolescenta e perioada in care am decis ca e mai tare sa fii depechist decat rocker.

In liceu eram tipul ala care se implica in majoritatea activitatilor interzise de parinti si de sistem si imi placea in secret de fetele mai coapte.

Cand eram in facultate ma gandeam cum sa ma angajez ca psiholog la Spitalul nr. 7, Socola, Iasi, si cel mai mult pe atunci m-a marcat salariul de 50 usd/luna propus de cei de la spital.

Am luat primul salariu de la Stat, unde am facut mai nimic si cu primii bani primiti a trebuit sa fac cinste prietenilor cei mai buni, intr-o crasma, bineinteles.

In publicitate am ajuns cand am vrut sa scap de vanzari.

Primul meu proiect in publicitate m-a invatat ca intotdeauna clientul va astepta sa ii confirmi convingerile.

Ce te invata publicitatea si poti sa aplici in viata de zi cu zi e ca e important sa ai posibilitatea de a alege.

Momentele formatoare din cariera mea au fost cand am intrat in contact cu stilul de munca din capitalismul salbatic al UK.

Mi-as fi dorit sa fi aflat mai devreme ca exista internet.

Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) a fost sa infiintez o asociatie a fotografilor subacvatici din Romania.

Ca sa inteleg mai bine ce am de facut pentru un client, am mers pana la a lucra mai multe zile in cadrul firmei, alaturi de oamenii lui.

Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la un publicitar a fost "reuseste sa te detasezi de conturi si sa le lasi sa plece, atunci vine momentul".

O lectie pe care am invatat-o pe calea cea grea a fost ca nu exista raport pret-calitate.

Cele mai multe nopti nedormite au fost dupa ce am implinit 40 de ani.

Am ramas in Romania pentru ca am considerat ca sunt destule de facut aici.

Momentele care ma fac sa ma intreb de ce nu am ales si eu alt domeniu sunt cele in care ma uit in oglinda. Revin la sentimente mai bune de fiecare data cand imi reintalnesc colegii in fiecare dimineata.

Uneori ma enerveaza publicitatea romaneasca pentru ca se pricepe la toate.

Cred ca ne-ar fi mai bine tuturor in domeniul asta daca s-ar plati ideile si pitchurile.

Ma uit la juniorii de acum si ma gandesc ca sunt mult mai buni decat mine.

Sper sa lucrez cat mai des pentru clienti care doresc sa fac lucruri noi si cat mai rar pentru clienti care doresc sa faca ce s-a facut deja in domeniile lor de activitate.

Imi amintesc si acum ziua in care stateam la rand la lapte in fiecare dimineata si nu aveam dileme de diferentiere de brand.

Aici e o fotografie cu mine in care ma destresez, desaturez, dezvolt.

Brand-urile straine care comunica cel mai bine sunt branduri auto: BMW, Mercedes, Mini, iar cele romanesti sunt Rom si Pegas.

O campanie buna e una care este memorabila si are rezultate concrete.

Campaniile mele preferate sunt:

TV: VW – The Force

Print: BMW - Horses

Ambient: Mboard Project Garrett McNamara & Mercedes-Benz - Surfboard

Integrat: NRMA - Car Creation

Pe langa job-ul de zi cu zi, mai fac si jobul de noapte cu noapte.

Weekend-ul e momentul in care pot sa fac mai multa miscare.

Promisiunea pe care mi-o fac si mereu o incalc e sa imi iau mai multe vacante pe an.

Cel mai mult ma inspira

cartea "Batranul si marea" – Ernest Hemingway

filmul “Le grand bleu” Luc Besson

melodia Enjoy the silence  - Depeche Mode

revista Nat Geo

site-ul: Blanc Pain

Cand o sa am timp si bani sa fac orice voi face poze la pesti.

Sper ca de-acum in 20 de ani sa ma gasiti la pensie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related