Reprezentantii agentiilor romanesti raspund intrebarilor noastre despre pitch-urile la care participa, dar si despre motivele care-i fac sa le refuze. Aflati parerea lui Irinel Ionescu (Creative Director, AMPRO Design) despre acest subiect:
Punctele urmarite in evaluarea unei propuneri de a participa la pitch
Vremurile s-au schimbat. Daca inainte existau pitch-uri pe conturi, acum am ajuns sa avem pitch-uri pe proiecte mici, sau chiar pe optimizari. Asadar, schimbarile din piata impun si o regandire de strategie in ceea ce priveste participarea la pitch-uri. Principalele puncte analizate inainte de a accepta participarea la un pitch sunt:
Tipul proiectului. Daca suntem invitati intr-un pitch care nu intra in sfera noastra de competente, nu participam.
Resursele care trebuie investite (estimarea efortului financiar, disponibilitatea resurselor interne in momentul respectiv).
Claritatea brief-ului. Daca avem un brief “cu de toate”, cel mai probabil nu participam.
Numarul agentiilor invitate si tipul acestora (branding, advertising). Patru agentii invitate intr-un pitch sunt deja multe, in general mergem la pitch-uri in care mai sunt invitate doua agentii; daca in pitch e invitat si un freelancer, preferam sa nu participam.
Numele agentiilor participante. E important sa stii alaturi de cine alergi.
Timing-ul clientului.
Transparenta si chimia cu clientul respectiv.
Cum au influentat experientele din pitch-uri lista de criterii de mai sus
Nu am pornit la drum cu o astfel de lista. Sunt lucruri pe care le-am simtit mai intai pe pielea noastra si am adaugat la aceasta lista pe parcurs. In 2011 am avut prilejul sa asist la o prezentare sustinuta de Dragon Rouge in Polonia cu tema "Bune practici in pitch-uri". Si de acolo am luat multe lucruri utile. La nivel de experiente, de departe cele mai dureroase au fost cele in care proiectul nu s-a mai facut, indiferent cine castigase pitch-ul.