Pentru Otilia Pop, unul dintre proiectele pentru care a lucrat in Bizmart, o agentie din Oradea in cadrul careia ocupa functia de Executive Manager, s-a transformat in pasiune. E vorba despre Graf, un restaurant ca niciun altul. Cum a avut loc aceasta trecere, de la proiect de job la proiect de suflet, dar si ce are atat de special acest restaurant, ne spune Otilia mai jos. Bizmart e una dintre agentiile care o sa participe anul acesta la Noaptea Agentiilor, care, da, se extinde dincolo de granitele Bucurestiului, pentru ca publicitate e pretutindeni.
Cine e Otilia Pop
In 2001 am inceput un masterat in Matematici Aplicate la UBB Cluj-Napoca cu gandul la o cariera in cercetare, am continuat apoi in directia unui doctorat in Geometrie Analitica, la Martin Luther University, Germania. Acum, pentru prieteni, sunt “doamna cu teorema” publicata de Cambridge. De aici, la un job intr-o industrie diametral opusa, a fost ca atunci cand te indragostesti de cineva total diferit de tine. Dar iti dai seama pe parcurs ca va intelegeti de minune mai ales ca azi publicitatea e mai mult Math decat Mad.
In domeniu am venit cu o etica a muncii bine structurata (cred ca aceasta este de fapt baza pentru a reusi), cu indarjirea de a nu lasa nimic la voia intamplarii sau neverificat. Cateodata s-a dovedit ca e bun in agentie un creier meticulos care sa corecteze traseul creativ si sa il indrume spre lucrurile cu adevarat realizabile.
Citesc (in principal carti de specialitate, pentru ca nu prea e timp de altele), calatoresc (nu foarte departe pentru ca inca nu mi-am invins frica de zbor). Din cauza aceasta, iubesc Viena si, la un moment dat, devenise a doua mea casa (de weekend).
In timpul liber
Nu cred ca exista momente in care nu lucrez. Daca citesc, citesc carti in domeniu, urmaresc blogurile colegilor de industrie, daca ma vad cu prietenii ne laudam fiecare cu ceea ce ne-a iesit bine la job (si ne laudam unii pe altii, bineinteles).
Imi plac oamenii care si-au construit cariere prin munca permanenta si focusata, scriind zi de zi pe blogul personal, si urmaresc foarte multi oameni din industrie pentru a invata de la ei si din experienta lor. Ma intereseaza stirile din tehnologie, social media si business.
Ideea
Graf este proiectul cel mai drag mie din cei 10 ani de cand muncesc in publicitate. E mai mult decat un proiect de business, e un proiect care a devenit personal. Proprietarii Graf sunt doi oameni minunati, absolut pasionati de gastronomie si de ceea ce inseamna perfectiunea in acest domeniu. Au deschis restaurantul in iarna lui 2010, in Oradea, iar in agentie a intrat in proiect in iulie 2011. Nu a existat sansa Bucurestiului sau sansa unor furnizori care sa sustina dorintele gastronomice ale proiectului. Atuurile locului sunt cladirea superba, renovata atent si dichisita intr-un stil modern, relaxat si prietenos, dar sofisticat, si doi oameni care si-au investit toata pasiunea in dorinta de a reusi.
Graf si-a dorit sa devina definitia gastronomiei, adica sa il alegi nu numai pentru preparatele culinare dar, mai ales, pentru ambientul general, pentru starea de bine si de rasfat. Aceasta a fost misiunea agentiei cu un start ce continea putine date pozitive care sa ne ajute. Dar am reusit.
Echipa
Toata agentia a fost implicata in acest proiect. Punctat, pe proiecte, ne-am implicat toti. Social media, fotografie de produs, evenimente gastronomice cu asocieri de vinuri. Am muncit foarte mult pe acest proiect si ne-am dat seama ca oricat ar parea de simplu din exterior, sa tii in echilibru bucataria, servirea, echipa, furnizorii, este o incercare extrem de complicata, fara compromisuri sau jumatati de masura.
Obiective
In general, in Romania, nu a existat dorinta experientelor gastronomice. In ultimii ani, datorita si emisiunilor TV, oamenii au inceput sa aprecieze acest domeniu si sa isi doreasca sa experimenteze. Ne-am propus la inceput sa educam sau sa indicam spre bunul gust in gastronomie. Intr-un fel, era binevenita aceasta situatie de inceput de drum pentru ca noi ne pozitionam ca educatori si formatori, primii care vorbeau despre excelenta in gastronomie si despre asocierile inspirate si inspirationale (sic!) ale preparatului cu vinul. Am invatat si noi, odata cu cei pe care i-am invatat, cum e cu mousse-ul de ciocolata belgiana la reteta caruia un bucatar cu stele Michelin a muncit 10 ani, cata munca si dedicare, atentie la detalii si perseverenta se ard ca sa impresionezi si sa uimesti cu ceea ce servesti pe farfurie.
Etape
Lansarea oficiala - “in tara” - a fost in 2011 cand am participat cu Graf pentru prima data la Premiile Food & Bar dedicate afacerilor de succes din horeca. A fost o campanie sustinuta puternic pe social media, articole publicate pe bloguri, site-uri de profil si reviste de specialitate. La concurenta cu nume grele din Bucuresti, Graf a obtinut locul III la “Premiul Publicului” in 2011. In 2012, restaurantul din Oradea a fost votat de publicul national cel mai bun restaurant din tara. Linia de succes s-a pastrat, iar in 2013 Graf a adus acasa un nou trofeu: pentru cel mai bun restaurant premium din Romania.
Promovare
Dupa momentul Premiilor Food & Bar 2011, am continuat cu evenimente gastronomice punctate de cultura si civilizatia vinului, prezenta activa pe social media, cu un continut bogat in fotografie de produs si informatii gastro-enologice. Iar acum Graf se afla pe ruta gastronomica nationala pentru ca sunt clienti care vin din Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, doar ca sa ia masa aici sau sa testeze intreg meniul de desert.
Revista Dining Guide (Budapesta), considerata cea mai importanta autoritate din Ungaria in domeniul jurnalismului culinar, recomanda Graf in "Dining Guide 2012" (ghidul celor mai bune restaurante din Europa Centrala si de Est) alaturi de alte cateva restaurante atent selectate din Romania.
Planuri de viitor
Traiectoria unui astfel de proiect duce in mod normal spre stele Michelin. Suma eforturilor colosale corelate cu lipsa furnizorilor care sa sustina astfel de ambitii, o piata care nu poate duce preturi pe masura, toate acestea amana astfel de vise. Dar, in acest moment, Graf a bifat obiectivele majore de start. Meniul se schimba permanent pentru a profita de specificul sezonului iar lista de vinuri se imbogateste constant cu noutatile de la targurile de vin din Italia si Franta. Cei care iubesc gastronomia fina stiu ca la Graf experienta gusturilor este astfel continua si mereu alta. Din punct de vedere profesional – dar si ca implicare personala – Graf este unul dintre cele mai frumoase proiecte ale carierei mele in marketing si publicitate. Astept cu mintea deschisa alti pasionati de domeniul lor precum proprietarii Graf – de la care sa invat si pe care sa ii invat sa vorbeasca clar si raspicat pentru ca au ce transmite ca forma dar, mai ales, ca fond.