Stefan Stroe: Prin blog am descoperit cat de mult creste documentarea potentialul viral al fiecarui articol

Stefan Stroe: Prin blog am descoperit cat de mult creste documentarea potentialul viral al fiecarui articol

Stefan Stroe e proful pe care nu-l am avut, dar despre care am auzit prin facultate ca e super, deci pe care mi l-as fi dorit. Trebuie sa recunosc ca Marketing Neconventional, cursul pe care-l preda el la SNSPA, suna mult mai cool decat orice materie care incepe cu “Teorii si Tehnici….”. Cand nu preda la facultate, este Managing Director la Incandescent. Sau invers. Si undeva intre astea doua ocupatii mari si late, mai strecoara cate un articol pe blogul lui. Cum si de ce a simtit nevoia sa-si puna parerile pe net, ne-a povestit chiar el, in cele ce urmeaza.

Povestea blogului
Am inceput blogging-ul ca sa imi cresc notorietatea in bransa comunicarii si marketingului prin articole cu continut original. Eram in 2006 la Leo Burnett, intr-un moment in care imi doream sa ajung director de strategie intr-o agentie de comunicare din Romania, lucru care de altfel s-a intamplat un an mai tarziu.

Relatia dintre blog si publicitate
Timp de 4 ani, blogul a fost concentrat pe analiza constructiva a campaniilor de comunicare si a fost multa vreme unul dintre cele mai citite din bransa, chiar daca la acea vreme avea o tema centrala de nisa. Avantajul pe atunci era ca cititorii frecventi de bloguri aveau un nivel mediu de auto-actualizare publicitara mai ridicat decat media celor de astazi (explicatia fiind curba normala de adoptie a acestui tip de continut online in 2006 vs. 2014).

Temele preferate
Scriu exclusiv despre ceea ce ma pasioneaza: opinii despre branduri si campanii de comunicare, detalii din activitatea de profesor asociat Facultatea de Marketing din ASE si de la SNSPA / Publicitate, munca de la agentie, diverse actiuni cu impact social, propriile pasiuni, experiente si despre activitatile in care ma implic.

Ce e cel mai captivant la scrisul pe blog
Oportunitatea de a crea articole virale, pe care oamenii inteligenti ajung sa le comenteze constructiv.

Lectiile invatate
In primul rand am descoperit cat de mult creste documentarea (combinatia intre munca de cercetator si munca de reporter) potentialul viral al fiecarui articol.

In al doilea rand, am descoperit “coltul intunecat” din blogging-ul romanesc: acei cativa postaci politici si denigratori care primesc bani de la companii pentru a scrie “ce trebuie” si care, asemenea unor caini tinuti in intuneric, prolifereaza actele de denigrare fara discernamant, pentru a se face cunoscuti.

Postari reusite vs. postari nereusite
Dintre cele pozitive, as mentiona tema neconventionala cu videoclipurile virale YouTube pe care am dat-o studentilor mei de la SNSPA si tema internshipurilor neplatite in cazul careia am luat apararea studentilor chiar si in emisiunea Biziday a lui Moise Guran. Un alt articol reusit a fost Ep.02 din seria “An Ad(wo)man’s life: Client is the enemy”, care pe Facebook a generat o discutie aprinsa cu Serban Alexandrescu pe un subiect care ar trebui sa preocupe major piata de comunicare. Nu in ultimul rand, accidentul neplacut pe care baietelul meu de 4 ani l-a suferit in februarie din neglijenta la centrul Fast Track Kids Pipera a fost si el un articol care a facut foarte multe valuri.  

In contextul in care nu scriu pe blog pentru bani, postarile esuate ar fi articolele pe care le-am scris in viteza sau prins in multitasking si la care am avut de explicat rationamentele in comentarii.

Locul de unde vine inspiratia
Cel mai important este sa se sedimenteze in minte tema care imi genereaza acea stare de concentrare si care ma transforma intr-o masinarie de scris. Daca aceasta stare se creeaza, locul este mai putin important.

Promovare
In acest moment doar pe Facebook, pentru ca de cand am creat agentia Incandescent, nu mai am timp de promovare activa si de SEO cum faceam pe vremuri. :)

Planuri de viitor
Sa continui sa scriu 3-4 articole pe saptamana pe teme care sa polarizeze, sa motiveze si sa inspire cititorii inteligenti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related