Acum cateva zile am dat in news feed-ul meu de Facebook peste un link cu titlul “Cum arata astazi fetita din reclama la Salam Sasesc”. Am dat click sa vad, normal. Nu stiu voi cum erati cand a aparut reclama cu “sssalam sssasesc”, dar eu eram cu doar cativa ani mai mare decat fetita din spot. Asadar, am fost curioasa sa vad ce mai face cea care i-a convins pe parintii mei si-ai colegilor de clasa sa inlocuiasca “de vara”, “de Sibiu” si “Victoria” din sandvisurile noastre cu “sasesc”. Am descoperit o noua campanie de comunicare si un concurs:
Sub sloganul “Cris-Tim te face SUPERSTAR”, noua campanie de comunicare pentru Salam Sasesc este semnata de Next Advertising. Campania isi propune sa gaseasca mai multi copii care sa fie vedetele spoturilor si s-o inlocuiasca pe Luiza, caci asa o cheama pe deja-celebra fetita sasaita (care, apropo, acum are 16 ani, deci nu mai este o fetita). Partea de concurs este doar prima faza, si se desfasoara in perioada 17 martie – 13 aprilie. Parintii isi pot inscrie copiii in concurs pe site-ul campaniei, cu o singura conditie: varsta celor mici sa fie cuprinsa intre 3 si 7 ani. Opt dintre cei inscrisi vor fi alesi sa joace in viitorul spot pentru Salam Sasesc, aceasta fiind a doua parte a campaniei. Mai multe despre ce urmareste campania “Cris-Tim te face SUPERSTAR” si despre decizia de a o readuce pe Luiza in atentia publicului ne-a spus Wanda Podgurschi (Client Service Director, Next Advertising).
IQads: Cris-Tim a avut o perioada destul de lunga in care nu a mai comunicat, cel putin nu cu acelasi impact si nu la fel de intens ca atunci cand a aparut reclama cu “sssalam sssasesc”. De ce s-au reluat eforturile de comunicare tocmai acum?
Wanda Podgurschi: Cris-Tim doreste sa readuca in atentia consumatorilor sortimentul Salam Sasesc dupa o pauza de comunicare pe acest produs. Obiectivul campaniei este cresterea notorietatii si a vanzarilor. Pana acum, compania s-a concentrat pe promovarea altor sortimente din portofoliul Cris-Tim, precum Matache Macelaru’ si Vitality, dar in aceasta primavara a venit si randul Salamului Sasesc.
IQads: De ce s-a decis folosirea reclamei vechi, la care s-a adaugat partea de concurs, si nu ati facut ceva complet nou, diferit?
Wanda Podgurschi: Noua campanie Salam Sasesc are o strategie foarte indrazneata, fara lipsa de modestie. Poate parea o reciclare a unei campanii vechi, dar de fapt este vorba despre o campanie cu adevarat unica. Este prima campanie de comunicare care este trasata schematic din birourile agentiei si ale clientului si este facuta propriu-zis de public, de consumator. Practic, de data asta, rolul agentiei a fost sa dea o directie strategica si sa creeze cadrul pentru ca oamenii sa se manifeste si sa participe activ la o campanie publicitara.
IQads: A fost greu sa o convingeti pe Luiza sa apara din nou in spoturile pentru Cris-Tim?
Wanda Podgurschi: Dupa succesul inregistrat de campania din 2002, cand cei de la Cris-Tim au avut o colaborare foarte buna cu Luiza, ideea ca ea sa joace din nou in spotul Salam Sasesc a venit oarecum natural. Luiza este cea mai in masura sa predea stafeta urmatorilor copii-vedeta, pentru ca vorbeste din experienta proprie. Ii multumim si noi Luizei ca ni s-a alaturat in procesul de descoperire a unor noi tinere talente!
IQads: Am vazut pe site-ul concursului ca s-au inscris destul de multi copii. Numarul inscrisilor de pana acum se ridica la nivelul asteptarilor pe care le aveati inainte de lansarea campaniei?
Wanda Podgurschi: Campania este abia la inceput. Au trecut cateva zile. Ne bucura reactiile entuziaste si participarea de pana acum. Speram sa atragem si mai multi participanti pe parcursul concursului pe masura ce campania devine cunoscuta mai multora.
IQads: Ce urmeaza in comunicarea brandului dupa incheierea concursului “Cris-Tim te face SUPERSTAR”?
Wanda Podgurschi: Dupa ce se incheie concursul urmeaza faza a doua, cea de lansare a noii campanii de comunicare, care ii va avea protagonisti pe castigatorii concursului. Ambele faze sunt deschise improvizatiei si spontaneitatii, un lucru nemaiintalnit in publicitatea de la noi. In momentul acesta, nici noi, agentia, si nici clientul, nu stim cum va fi spotul in care vor juca castigatorii. Si nu vom sti decat pe platourile de filmare. Pentru ca ne dorim sa lasam copiii sa se exprime liber. Este practic o campanie facuta de ei. Este un lucru inedit si poate riscant. Dar pentru frumusetea lucrurilor neincercate si pentru faptul ca ne-a placut mult aceasta strategie, si noi, si clientul, suntem dispusi sa riscam. Si cu cat rezultatele vor fi mai spectaculoase, cu atat vom avea mai multa satisfactie. Pana acum, participarea oamenilor la concurs este un semn bun ca lucrurile merg in directia sperata.