Down the rabbit hole cu Dekadens

Down the rabbit hole cu Dekadens
Fotografie: Andreea Retinschi

Andreea Lupescu e tipa cu parul verde din Dekadens, o stii. Canta alaturi de colegii ei Jan Pasniciuc si Augustin Nicolae din 2010 si muzica lor umple de atunci radiourile si cluburile alternative din tara si, de foarte multe ori, din afara. Tocmai si-au lansat noul album, "Dekadens in Wonderland", care e si primul lor material discografic acustic, si sunt tare mandri. Pe coperta albumului, baietii apar cu masti de iepuri pe cap. Le-am pus cateva intrebari despre asta, dar si despre lumea lor magica, muzica si concerte.

IQads: Care-i faza cu iepurii? Au vreo legatura cu Lynch?
Augustin: In masura in care in Wonderland exista un Mulholland Drive, da!
Andreea: Au legatura indirecta cu Lynch, cu Richard Kelly, cu Tim Burton, ca doar sunt iepuri intr-un context neconventional. Dar ideea initiala a pornit de la o discutie cu fotografa Andreea Retinschi despre conceptul de Wonderland. Asa am ajuns la: We are Wonderland after Alice woke up, in propria noastra regie.

IQads: Cum arata wonderland-ul vostru?
Andreea: Ca bine zici. Wonderlandul nostru poate sa fie pe Lacul Morii (unde am facut poza pentru coperta albumului) sau prin America, oriunde ne poarta muzica.
Jan: Un fel de Canada, mai exact Toronto.
Augustin: Al meu e o insula pe care o aranjez cum vreau eu. Am insa reguli si nu sunt un despot. Ma rog, asa zice orice despot.


La lansarea "Dekadens in Wonderland" de la Clubul Taranului

IQads: Ce i-ati spune despre muzica voastra unui om care nu a ascultat-o niciodata?
Jan: Nu i-am spune nimic, daca voiam sa-i spunem, ne faceam scriitori sau critici literari. L-am pune mai degraba sa asculte sau sa vina la un concert.

IQads: Cum arata scena alternativa din Romania?
Andreea: E un melanj nehotarat, un ping-pong intre publicul care nu stie ce vrea si trupele care oscileaza intre underground si comercial. E un je ne sais quoi care inca nu s-a cristalizat. Dar la Dekadens exista o linie foarte fina, o conexiune sincera care se creeaza intre trupa si public atunci cand cantam live. Probabil asta e cea mai frumoasa parte a scenei alternative: ca te poti uita in sala sa vezi oameni care rezoneaza. Cat despre promovare/costuri/imagine/ comunicare/PR artistic, nici nu vreau sa incep sa spun.
Jan: Hmm, bine si rau, amar si dulce, toate la un loc. Daca prin 2000 lumea venea sa vada o trupa din Romania, acum, cu afluenta de trupe din afara, lumea prefera sa dea bani sa vada un artist scos de la naftalina si uitat de mult "afara", decat sa vada ceva romanesc plin de forta. Inca avem mentalitatea aia comunista, daca scrie pe produs „made in Germany” , trebuie sa fie neaparat bine de tot, dam banu’, chiar daca e o tampenie.

Ca sa concluzionez vizavi de ce ai intrebat: MADE IN WHATEVER OUTSIDE THE COUNTRY bate oricand cel mai misto MADE IN ROMANIA. Iar adevarul este ca aici sunt multe formatii romanesti care ar face fata cu brio pe orice scena din afara.

IQads: Am scris intrebarile astea ascultandu-va la Guerrilive si acum imi vine sa ma revolt impotriva a ceva, orice. Cu ce ati vrea sa ramana oamenii dupa muzica voastra?
Jan: Cu bunadispozitie. Noi ne simtim foarte ok cand cantam si incercam sa transmitem asta, pe cat putem, si publicului. Suntem genul de formatie la care vii la cantare si dansezi, dai din cap, e pur rock & roll not some rocket science.
Andreea: Revolta e buna in afara scenei, cand compui, cand cauti, cand trebuie sa iei decizii. In rest, cum zice Jan, cand ne-am urcat pe scena, nu mai e loc de revolta. Umplem toate spatiile goale cu stare-de-bine sau pus-pe-ganduri.

IQads: De ce mai scot trupele, din cand in cand, si albume cu piese vechi, dar in varianta acustica?
Andreea: Fiecare trupa functioneaza diferit. Noi, de exemplu, nu am scos un album cu piese vechi in varianta acustica, le-am recreat de la zero. Am pastrat doar versurile, caci tineam la poveste. Dar daca faci exercitiul asta de imaginatie si inlocuiesti versurile, 70% din ele sunt de nerecunoscut.

IQads: Pe unde va vedem in 2014?
Andreea: Confirmate deja Brasov, Pitesti,Tg. Mures,Ramniuc Valcea, Bucuresti. Cele mai apropiate sunt in Mojo (27 martie) si in Underworld, dar ne auzim pe Facebook.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related