Aflam de la Alex Putineanu (Managing Director, MobileWorks) care au fost highlight-urile din activitatea agentiei MobileWorks in 2013 si care sunt planurile pentru noul an.
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Cifra de afaceri a MobileWorks a avut o evolutie pozitiva in 2013. De asemenea, piata a crescut anul trecut, clientii incepand sa inteleaga faptul ca prezenta in zona de mobile este esentiala pentru atingerea obiectivelor de marketing.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Faptul ca am continuat sa educam si sa informam piata cu privire la beneficiile mobile marketing-ului a reprezentat una dintre cele mai bune decizii de business ale anului trecut. Nevoia pietei de a fi informata este cat se poate de naturala, mai ales ca vorbim de un domeniu extrem de nou pe piata locala, cu o dinamica deosebita si in care apar mereu dezvoltari noi. Am simtit aceasta nevoie si am inceput sa o adresam inca de la formarea companiei, in 2012. Aceste eforturi au inceput sa isi spuna cuvantul anul trecut, agentia dezvoltand numeroase proiecte care au fost premiate si apreciate.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Majoritatea clientilor MobileWorks fac parte din industriile FMGC, retail, auto si farma. Printre companiile care au intrat anul trecut in portofoliul companiei se numara Banca Italo Romena, BASF, Colgate-Palmolive (Romania), Crucea Rosie, DeSilva, Egis, Electrolux, Gothaer, J&J (Compeed), KPMG, Medlife, Mercedes Benz, MSD, Provident, Skanska, Terapia SA (Artroflex), Tymbark (La Festa), US Food Networks (KFC).
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
La inceputul anului 2013 agentia noastra a achizitionat un pachet majoritar din compania Magnetic Studios, astfel incat avem acum propriul laborator tehnic format din specialisti in dezvoltarea solutiilor de mobile pe care le oferim – si suntem singura agentie de specialitate care are aceasta capabilitate importanta. Din acest punct de vedere, echipa MobileWorks s-a dublat anul trecut.
Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Suntem agentia care a castigat premii la cele mai multe competitii de specialitate in 2013, cu o rata de succes de 70%. Pe langa cele 3 premii castigate la IAB Mixx Awards, Webstock si ZF Mobilio Awards cu aplicatia Prim Ajutor, dezvoltata pentru Crucea Rosie Romania, aplicatia Orange Explorer dezvoltata pentru operatorul de telefonie mobila cu acelasi nume a continuat sa aduca premii si anul trecut, dupa succesul inregistrat in 2012. Un proiect cu mare vizibilitate si de amploare pentru MobileWorks a fost reprezentat de sticla de Beck’s de 4m inaltime plasata la Universitate, parte a campaniei Beck’s Augmented Street Art, prin care trecatorii puteau vedea dincolo de eticheta datorita tehnologiei Live Augmented Reality. Proiectul a fost desemnat castigator in cadrul Webstock si Mobile Awards Romania.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
In 2013, penetrarea mobile a crescut suficient de mult incat astazi putem spune ca obiceiurile de consum s-au maturizat. Am inteles ca, de acum inainte, trebuie sa privim Mobile First.
Prin Mobile First intelegem ca telefonul mobil devine primul punct de contact al utilizatorului cu spatiul digital, deci trebuie tratat si abordat ca atare.
Asteptari la inceput de an
In 2014, mobile marketingul devine o certitudine pentru branduri. Tocmai din acest motiv, comunicarea in zona mobile trebuie abordata in mod strategic. In primul rand, trebuie sa intelegem ce isi doresc consumatorii de la fiecare brand, pentru ca apoi sa le oferim solutii de comunicare adaptate dispozitivelor mobile. Mobile marketingul reprezinta astazi mai mult decat a avea o aplicatie de mobil sau un site optimizat. Intreaga comunicare trebuie gandita si construita strategic pentru a oferi rezultate optime.