Beti un pahar in memoria publicitatii romanesti. Profi a mai lansat un spot

Beti un pahar in memoria publicitatii romanesti. Profi a mai lansat un spot

Pe 12 martie, o noua reclama PROFI si-a facut aparitia pe canalul de YouTube al lantului de supermarket-uri. In caz ca ati uitat, primele doua ispravi PROFI (cea cu dricul si cea cu caii vorbitori) au starnit o regandire drastica a definitiei pentru termenul "reclame proaste" si, la lansarea lor, cercetatorii britanici au masurat cea mai scazuta cota de bun-simt si logica din istoria advertising-ului romanesc. Si, poate nu stiati, dar de fiecare data cand PROFI scoate un spot nou, ingerul unui publicitar isi pierde aripile. Asa ca umpleti rapid un pahar de palinca, azi marcam disparitia inca unuia din Cerurile Comunicarii.

Toata ideea e urmatoarea: PROFI bate preturile mari de le innebuneste, intr-o metafora care implica un ring de wrestling, o batranica, un stereotip francez si un asa-zis supererou. As putea spune ca personajele sunt fugite de la sectiunea de rebuturi Mixed Martial Arts (MMA), unde ajung luptatorii prosti si foarte prosti dupa ce lumea nu mai are nevoie de ei, dar ar fi un compliment. Astea sunt niste caricaturi desenate cu creta pe asfalt de copii de 4 ani, dupa ce s-au uitat intr-o seara, cand trebuiau sa doarma, la partida de wrestling pe care tatal familiei o urmarea pe mute.

Nu-mi dau seama de ce personajul negativ al povestii e francezul Michel. Poate pentru jocul de cuvinte Michel/misel. Sau poate pentru ca unul dintre cei mai puternici competitori ai PROFI este chiar compania de origine franceza Carrefour. Ar putea fi o coincidenta, ar putea fi. Dar voi chiar mai credeti in coincidente? Lasand teoria conspiratiei deoparte, probabil ca fac prea mare caz din asta si ce si-a dorit PROFI de fapt a fost ceva care sa rimeze cu "portofel" in versul epocal "Michel arde la portofel". Elegant.

Draga PROFI, poate ca nu stiai, dar pana si luptele de wrestling sunt aranjate. Si daca tot suntem la capitolul asta, nici iepurasul de Paste, nici Mos Craciun nu exista. Dar sa revenim: ce e cu atata violenta? Super PROFI nu mai pare un supererou care a sarit in apararea batranicii, ci un pacient care a fugit de la sectia "Glumeti" de la spitalul 9. De ce altfel ar purta chiloti peste jeansi si ar ataca cu placere criminala bietu' cliseu francez, de parca ii furase croissantul si alta nu. Serios, superoul PROFI il loveste pe adversarul sau cu capul de ring si cu biciul franghia (Ce naiba? De unde? De ce?) de-mi vine sa sar in reclama si sa impart in stanga si-n dreapta "cenzurat", "cenzurat", "cenzurat". Voi stiti ca si copiii se uita la reclame, da? Inclusiv batranica inofensiva instiga la violenta. "Bravo, mai da-i". Not cool, PROFI.

Si o chestie pe care o puteati invata de la Batman: daca superoul trebuie sa faca ceva rau ca sa poata face bine, reputatia superoului devine patata si intreaga operatiune de salvare e compromisa. Adica, la sfarsit, publicul nu mai are cu cine sa tina.

In alta ordine de idei, PROFI revine pe nisa de comunicare legata de cele mai mici preturi. Daca in 2012, Pawel Musial spunea ca PROFI si-a schimbat cu succes imaginea de discounter in magazin de proximitate si in 2013 se anunta intentia de a dezvolta aceasta perceptie si de imbunatatire a experientei consumatorului, acum PROFI revine la vechea poveste. Orice asemanare cu platforma Carrefour, care lupta constant cu preturile pentru clientii sai, e pura intamplare, bineinteles. Pai ce facem, mai PROFI? Incoerenti, incoerenti, dar macar va stiam originali. Ati venit voi cu dric si cu mort reinviat si cu cai care vorbesc, dar de data asta n-ati putut mai mult decat un cocos francez? Unde sa mai pun ca tot personajul e un stereotip pe doua picioare, cu bluza lui in dungi, bereta si esarfa. Sunt dezamagita.

Totusi, trebuie aplaudata consecventa cu care PROFI continua firul creativ pornit odata cu indimenticabila reclama cu mortul si vaduva cu implant mamar blitz. "Muntele de rupturi logice", care a devenit codul pentru reclamele PROFI in industrie, creste de la o executie la alta, inclusiv prin asta. Asa cum bine observa si Mugur Patrascu: "Nu poti sa nu te intrebi continuu daca baietii de acolo sunt geniali sau oligofreni". Ce mai e de zis?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune


Comentarii

RalucaBrigand
acum 10 ani
Mi-ar plăcea să știu numele agenției care a ” gândit ” așa ceva.



Branded


Related