The Little Aesthete: un caleidoscop estetic

The Little Aesthete: un caleidoscop estetic

The Little Aesthete este un caleidoscop de cuvinte, stari, culori si imagini pe care Andreea Popa il cladeste din 2010. Blogul, creat initial ca spatiu-vitrina care sa-i serveasca drept un soi de carte de vizita, s-a transformat, asa cum spune ea, intr-un instrument social. As spune ca-i mai mult decat atat: Little Aesthete functioneaza ca un canal de diseminare a imaginii pe care Andreea o are despre lume. Poate nu intamplator primul subiect pe care-ti cad ochii sunt calatoriile: Viena, Japonia, Valencia sunt cateva dintre locurile care isi insira cuminti fatetele pe care Andreea le zugraveste cand strabate lumea in lung si-n lat. Arhitectura, interviuri cu graffiti artists, farame din propria viata, jurnal de calatorii, pictura, sculptura, instalatii de arta, recenzii de revista, toate isi gasesc locul coerent in spatiul eclectic pe care mica esteta il imparte cu cititorii ei. Am stat de vorba cu Andreea despre proiectele in care este implicata si calatoriile ei in virtual si real:

The Big Idea
Postez din 2010. Blogul a inceput ca un showcase menit sa convinga niste oameni sa ma angajeze sa calatoresc timp de trei luni in jurul lumii. Nu am reusit, dar nu m-am mai oprit din postat. In timp, blogul s-a dezvoltat si a devenit in principal un instrument social. Cand cunosc oameni noi, blogul este cartea mea de vizita. Si ma bucur sa vad ca functioneaza atat pe plan personal, cat si profesional.

E complicat dar si foarte educativ. Inveti multe despre tine si despre ceilalti, despre mecanismele de jurnalism si mai ales de comunicare. Entuziasmul si dorinta sunt doar primul pas. Este nevoie si de multa munca, elocventa, fotografii bune, continut original, optimizare, SEO si Social Media, printre multe altele. Dar merita pentru ca mi se pare ca mai am multe de invatat.

In viata de zi cu zi
Sunt traducator si interpret freelance de peste 10 ani si este un job care mi se potriveste. In rest, imi place sa calatoresc si sa descopar lucruri si oameni noi. Nu in ultimul rand, incerc, aparent fara sanse de reusita, sa-mi tratez obsesia pentru Tokyo.

Sper sa imi inspir cititorii din toata lumea sa calatoreasca mai mult, sa incerce sa vada lumea. Cunostintele si experientele dobandite pe durata calatoriilor merita efortul.

Colaborari si proiecte
De Craciun, am avut un proiect cu care incerc sa conving ca se poate sarbatori fara a taia brazi perfect sanatosi si a-i arunca la gunoi doua saptamani mai tarziu. Impreuna cu sapte artisti locali prieteni, am creat o serie de brazi alternativi. Proiectul o sa continue pentru ca imi place ideea iar cititorii m-au anuntat ca vor sa se implice.

Pe de alta parte, in prezent colaborez cu Loot, un studio local de design, in vederea reinnoirii identitatii vizuale a Little Aesthete.

Evolutie
Blogul are caracter personal astfel incat momentele importante sunt adeseori reusitele mele secrete. Poate fi vorba de un interviu cu un street artist super tare descoperit de curand (deih), o trupa  preferata sau un post despre un job interesant obtinut in parte pentru ca angajatorul imi citeste blogul.

Subiecte
Nu ma intereseaza sa fiu negativa. Incerc sa scriu chestii constructive. In principiu, blogul imi urmareste interesele si obsesiile. Ma duc pana la capatul lumii sa vad un caine trist? O sa-l vezi pe blog. Imi place un tip care anuleaza pe scena contrastul dintre un costum vintage si stoner rock? Sigur o sa afli cine este. Gasesc un bar misto la Viena? Sau un concept store super tare in Florenta? De ce nu as spune tuturor cititorilor despre asta? Sharing is caring, right?

Politica editoriala a blogului este strans legata de curiozitatea mea. Fluxul de noutati urmeaza adeseori destinatiile mele astfel incat subiectele variaza mult: industria de cosmetice din Coreea de Sud, street style dement din Tokyo, un magazin online de BDSM de lux, gradini verticale sau, nu in ultimul rand, underground-ul bucurestean. Incerc sa ofer o experienta si nu un simplu extras dintr-un comunicat de presa. Blogul incearca sa nu aiba scopuri ascunse. Sinceritatea abordarii imi asigura o calitate a cititorilor imposibil de obtinut altfel.

Cel mai citit articol
De departe, cel mai citit si cautat post este cel despre Mirai Chan. Este o fetita japoneza, protagonista unei carti foto descoperita intr-o zi ploioasa intr-un cat cafe in Taipei. Cum internetul e mare, am regasit-o si am scris despre ea. Nivelul ei anormal de cuteness a atras peste zece mii de cititori. Nu prea am avut parte de comentarii negative sau de troli. E probabil din cauza ca incerc sa scriu articole documentate.

Cititorii ei
La un moment dat, m-am imprietenit online cu o cititoare in baza fascinatiei comune pe care o avem pentru un star al rock-ului alternativ belgian. 

Statisticile mele imi spun ca am cititorii din intreaga lume si asta mi se pare foarte tare. Cei mai multi sunt din NYC, Londra si Bucuresti, dar si din Sydney si Singapore. Nu am visat la un following atat de cosmopolit, dar cred ca mi se potriveste.

Ma intereseaza foarte mult interactiunea creata in jurul blogului. Raspund tuturor comentariilor si mesajelor. Ma bazez pe feedback-ul cititorilor. In vara, un cititor recurent m-a intrebat de ce nu introduc comentariile prin intermediul Facebook-ului si am facut-o.

Promovare
Folosesc canalele de Social Media (FacebookTwitterPinterest) pentru interactiune, promovare dar si pentru SEO. Nu am investit in autopromovare pentru ca nu prea am incredere in sansele de reusita ale noilor eforturi de monetizare ale Facebook.

Ca sa raspund intr-un cuvant, folosesc SM in mod organic. Si incerc sa share-uiesc continut diferit in functie de canal. Altfel ce sens ar avea sa ma urmaresti pe toate, nu?

Monetizare
Monetizarea nu a fost si nu este un scop exclusiv. Am preferat sa astept partenerii potriviti. Intr-o lume sufocata de marketing, incerc sa pastrez un standard inalt atat la nivelul continutului, cat si al calitatii cititorilor. Credibilitatea blogului si a demersului este esentiala.

Viitorul Little Aesthete
Ma gandeam sa il inchid si sa ma apuc sa scriu fictiune. Dar formatul mi se potriveste: sunt foarte curioasa de fire. In plus, sa gasesc forma corecta de a impartasi gaselnitele mele cu cititorii este un exercitiu care stimuleaza. Deci nu renunt inca!

Alte proiecte
De curand, a fost inaugurat Interesting Times Bureau. Este un proiect care, in primul rand, propune niste tururi alternative ale Bucurestiului.

In mod secundar, are de gand sa coaguleze underground-ul orasului, oamenii aia supermisto si de nerepetat, care fac din Bucuresti un loc de neratat in momentul asta. Turul meu se numeste Meet the Locals si are un itinerariu variabil. Duc oamenii in locurile mele preferate: o galerie sau o librarie interesanta, un skate spot, un atelier de pictura, sau cel mai polarizant bar al momentului. Chiar daca esti din Bucuresti, e probabil sa nu cunosti toate locurile mele: unele sunt destul de secrete.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related