Electric Brother experimenteaza

Electric Brother experimenteaza

Cand nu lucreaza la piesele de pe urmatorul lui album sau nu se gandeste la "noi intamplari muzicale", Electric Brother compune muzica pentru publicitate. Piesele din sute de spoturi romanesti ii poarta semnatura, desi nu multa lume stie asta. Printre proiecte si brief-uri, mi-a raspuns la cateva intrebari, despre munca lui, relatia cu publicitarii si scena muzicii alternative de la noi. Mai jos, raspunsurile lui si o selectie a spoturilor pentru care a scris coloana sonora.

IQads: Cum suna muzica ta cand ai inceput si cum a evoluat de-a lungul timpului?
Electric Brother: Inceputul e intotdeauna amuzant cand il revezi dupa mai multi ani. Cantam un fel de acid-jazz cu prietenii, foloseam o chitara electro-acustica si un Atari si un Korg Wavestation imprumutate. Apoi am inceput sa imi dau seama mai bine ce vreau de la piesele mele, am invatat sa traduc ce aveam in minte mai clar in muzica si in aranjamente. Mai tarziu am inceput sa scriu muzica pentru publicitate urmand un brief exact si asta cu timpul a devenit un exercitiu foarte bun. O alta experienta interesanta a fost sa incep sa mixez, sa pun muzica facuta de altii si sa vad ce reactii provoaca alegerile mele ca DJ intr-un set. Asta a schimbat destul de serios felul in care fac muzica, e un unghi foarte important. 

IQads: Cum ti se pare ca arata scena muzicii alternative din Romania anului 2014?
Electric Brother: Inca foarte timida. Se intimpla multe lucruri misto, dar parca inca e o miscare slaba. Ca sa poti vorbi de o scena muzicala alternativa ar trebui sa poti enumera macar cateva case de discuri ale acestei scene, macar cateva radiouri, mai multe seri sau party-uri bine infipte in programul saptaminal de cluburi. La noi insa nu poti vorbi deocamdata decit de mai multi DJ-i si producatori care se straduiesc din greu sa fie in pas cu lumea (si unii reusesc) si de cateva cluburi care au o directie buna si clara de care se tin. 

IQads: Ai foarte multe colaborari. Care a fost cea mai creativa de pana acum? Ce proiect, dintre cele in care ai fost implicat, ti s-a parut cel mai inovator si de ce?
Electric Brother: Toate colaborarile au fost interesante si creative. Daca am simtit ca ceva nu merge vreodata, m-am retras. Cat despre inovatie nu stiu daca pot face un clasament al proiectelor. Sunt chestii diferite si interesante in felul lor. Cand lucrez cu Norzeatic si cu Tavi Scurtu vad cum se deschid drumuri absolut noi, la prima mina, super fresh totul. In alta zona, acum cateva saptamini am fost invitat de Red Bull Music sa fac un performance pentru lansarea unui film la biserica Anglicana unde am scris impreuna cu Raul Kusak muzica pentru orga de biserica si instrumente noi (sintetizatoare, iPad, efecte). Pentru noi a fost foarte intens, am avut doar o saptamina la dispozitie si nu era ceva ce am mai facut vreodata. 

IQads: Povesteste-mi despre colaborarile tale cu publicitatea. Pentru cam cate reclame ai compus muzica, cum decurge relatia cu publicitarii/clientii, cat de dificile/usoare ti se par cerintele lor?
Electric Brother: Anul trecut am compus muzica pentru vreo 100 de spoturi. Treaba merge foarte bine atunci cand regizorul stie exact ce vrea sau echipa de creatie e hotarata si a discutat clar cu clientul. Dar asta nu se intimpla tot timpul. Si atunci ai varianta B, cu multe subvariante, cind esti trimis pe piste false, sunat de diversi de prin agentii care isi mai spun o parere, ii contrazic pe colegii lor, mai trimit un link de YouTube complet absurd in relatie cu spotul sau scenariul, si asa mai departe. Daca esti bine dispus, te amuzi. Daca tocmai ai lucrat 3 zile la o piesa exact pe brieful lor si cineva te anunta ca a fost o scapare ca brieful a ajuns la tine in forma aia, "nu mai vrem tango argentinian ci ne-am gandit ca mai degraba ceva gen asta noua a lu’ Daft Punk ar fi potrivit”, poti sa o iei razna. 

Cerintele lor uneori sunt interesante, ne mai facute si iti vine sa zici "hai sa vedem cum o facem si pe asta!", alteori sunt absurde si iti dai seama direct ca respectivul ori e complet nepregatit, ori neinteresat. 

Banuiesc ca acelasi lucru se intimpla si cu celelate aspecte ale unei campanii (print, web etc). Clienti nehotariti care schimba macazul in ultima clipa, lipsa de comunicare intre departamente, timp pierdut pe care de regula trebuie sa il recuperezi tu si sa predai mai repede decit ar fi normal si asa mai departe. E foarte tentant sa vorbesc numai despre momentele aiurea si despre oameni care nu-si au locul in tot mecanismul asta pentru ca e mai amuzant si sint amintiri mai vii. Dar de fapt sint foarte multi publicitari care fac treaba foarte buna, stiu sa scrie, stiu sa convinga un client, stiu sa faca spoturi. Si de-aia inca imi place sa fac asta in fiecare zi.

IQads: Ce proiecte ai acum in derulare?
Electric Brother: Am o gramada de spoturi, am un disc nou la care lucrez si mai am cateva proiecte pe care imi doresc sa le fac anul asta, tot legate de muzica dar mai degraba in zona performance-ului. Nu sunt concerte ci mai degraba niste intimplari muzicale inedite. Si o sa mai fie probabil tot anul asta si un film de lung metraj.

IQads: Spune-mi o realizare din cariera ta de care esti cel mai mandru si de ce.
Electric Brother: Sunt multe momente importante pe care le tin minte in cele mai mici detalii. Mi-e greu sa aleg unul anume, dar probabil ca ar fi concertul de la Festivalul de Jazz Montreux - iar motivele pentru care il aleg pe acesta sunt in primul rind importanta festivalului Montreux, apoi faptul ca eram pe scena cu Vlaicu Golcea si Marta Hristea, faptul ca a venit intr-un moment foarte potrivit pentru noi, muzica pe care o cintam noi atunci de pe albumul meu de debut era foarte potrivita cu publicul si cu locul, experienta in sine cu tot ce am vazut si ce am inteles acolo.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related