Doi romani, fosti olimpici la informatica, cu internship-uri la Facebook si Twitter, au creat Hickery Music, o aplicatie care iti scaneaza profilul de Facebook (de la inceputuri pana in prezent), si iti aranjeaza frumusel intr-un playlist toata muzica pe care ai postat-o pe reteaua de socializare. Ba mai mult, iti face si recomandari. Mircea Dima si Florian Marcu stau in spatele acestui nou produs prietenos si, peste weekend, ne-au raspuns la cateva intrebari despre Hickery Music. Aflati mai jos care a algoritmul aplicatiei, cum le-a venit ideea si unde vor sa o duca.
Echipa
Hickery Music a fost creat de doi fosti studenti la Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti.
Mircea Dima, a fost olimpic la informatica (membru al lotului national restrans in 2008, medalie de argint Olimpiada Nationala de Informatica 2008), a participat si a luat premii la diferite concursuri nationale si internationale, a facut internshipuri la Adobe (Bucuresti), Facebook (Palo Alto), a fost membru al Comisiei Stiintifice la Olimpiada Internationala de Informatica 2013 in Brisbane Australia si foarte probabil va fi si in 2014 (Invited Host Scientific Committee at the International Olympiad in Informatics 2013 ) si a facut un Master la Vrije Universiteit, Amsterdam.
Florian Marcu a fost olimpic la informatica (membru al lotului national restrans in 2010, locul 3 si medalie de aur la Olimpiada Nationala de Informatica 2010), a participat si a luat premii la diferite concursuri nationale si internationale, a facut internshipuri la Adobe (Bucuresti) si Twitter (San Francisco), in prezent urmeaza un Master, in anul I, la FMI Unibuc, e Teaching Assistant (FMI Unibuc) si a refuzat oferte de la Facebook, Microsoft si Google.
Ideea
Am inceput sa ne concentram doar pe Hickery Music in urma cu 2 luni. Am observat ca atat noi, cat si prietenii nostri de pe Facebook, distribuim destul de des pe wall-ul nostru melodiile noastre favorite (cu link spre YouTube de obicei). Am incercat sa cautam o aplicatie care sa usureze ascultarea tuturor melodiilor favorite (distribuite pe Facebook) intr-un playlist. Niciuna nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor noastre, moment in care am decis sa cream Hickery Music.
"hickery" este un cuvant mai putin folosit din limba engleza. El este folosit pentru a descrie chestiile cool, "smechere". Ne-am gandit ca aplicatia noastra se incadreaza in aceasta categorie, prin urmare, am ramas cu numele acesta.
Mecanismul
Sunt 2 sectiuni principale:
Favorites (cea care apare cand intri): sunt like-urile si share-urile utilizatorului curent. Practic, utilizatorul poate sa asculte toate melodiile la care a dat like sau share pe Facebook, inca de cand si-a facut contul. De asemenea, daca utilizatorul continua sa distribuie melodii pe Facebook, playlistul de pe Hickery se va actualiza automat, pentru a include si noile melodii.
Discover: recomandari personalizate, bazate pe gusturile utilizatorului. Din moment ce cunoastem preferintele muzicale ale utilizatorilor nostri, ne-am gandit sa adaugam si o sectiune in care unui utilizator sa i se permita descoperirea de muzica noua, cu care nu a interactionat in trecut, si care este foarte probabil sa ii placa.
De asemenea, un utilizator poate sa isi creeze si propriile lui playlist-uri.
Etape pana la lansare
Ideea a pornit de la dorinta de a descoperi muzica noua. Am creat un algoritm, care culegea toate like-urile si share-urile de pe Facebook, si recomanda personalizat lucruri noi. Deoarece algoritmul functiona indiferent de categoria recomandarilor, ne-am gandit ca Hickery sa recomande nu doar muzica, ci si filme, stiri, locatii, video-uri. Adunand feedback de la utilizatori, si urmarind comportamentul acestora pe aplicatie, am ajuns la concluzia ca muzica este cea mai utilizata categorie, iar faptul ca aveam foarte multe categorii era bulversant pentru utilizatori. Prin urmare, ne-am restrans ideea la Hickery Music - o aplicatie care iti permite sa asculti melodiile care iti plac.
Promovare
Din cate am observat pana in momentul de fata, functioneaza strategia word of mouth, lucru pe care ne si bazam de altfel. Avem implementate si cateva growth hacks, care se bazeaza pe promovarea cu ajutorul Facebook-ului (postam actiuni, melodii, invites, direct messages) si care par ca dau roade. O alta strategie consta in trimiterea de invitatii prin e-mail.
Feedback
Inceputul a fost foarte promitator. Faptul ca a predominat feedback-ul pozitiv este foarte incurajator. Unii chiar ne-au promovat din proprie initiativa, iar altii ne-au sugerat cateva feature-uri foarte interesante, pe care avem de gand sa le si implementam in viitorul apropiat.
Monetizare
Pana la monetizare mai sunt cateva etape prin care trebuie sa trecem. Momentan, ne intereseaza foarte mult feedbackul primit de la utilizatori, in acest fel avand posibilitatea sa cream un produs pe placul ascultatorilor de muzica. In momentul in care vom ajunge sa avem un user base foarte mare, monetizarea nu va fi o problema. Exista foarte multe abordari de a monetiza o aplicatie de muzica. Mai ales ca vom crea si aplicatii mobile pentru Android si iOS.
Cred ca cel mai greu este sa crestem numarul de utilizatori activi. Monetizarea e relativ usoara cand ai multi utilizatori activi.
Evolutie
Exista foarte multe directii in care putem sa ducem produsul. Vom incerca, pe cat posibil, sa alegem directia optima. Important e sa cream un produs de calitate, care sa satisfaca nevoile utilizatorilor nostri. Este destul de devreme pentru a face preziceri, dar din opiniile utilizatorilor primite pana in prezent, suntem foarte increzatori ca vom reusi o crestere frumoasa, in decursul urmatoarelor luni, atat din punct de vedere al numarului de utilizatori, cat si din punct de vedere al calitatii produsului.
Alte proiecte
Planuim ca pe viitor sa creem si alte produse marca Hickery. Motorul de recomandare functioneaza foarte bine si pentru filme si stiri. Cine stie? Poate ca vor aparea Hickery Movies si Hickery News. Momentan, avem o serie de idei foarte bune care pot fi adaugate cu succes in Hickery Music, si aceasta reprezinta prioritatea noastra principala.