Hype Up Your Day: un pic de culoare, un pic de veselie, un pic de fashion

Hype Up Your Day: un pic de culoare, un pic de veselie, un pic de fashion

Pretextul pe care Gina Vadana l-a folosit pentru a-si deschide un blog a fost un proiect pentru facultate, dar Hype Up Your Day a trecut rapid de la statutul asta la cel de fashion blog cu acte in regula. Stia ca avea sa posteze chiar si dupa obtinerea notei, si asta si facut. De atunci, blogul a trecut prin cateva transformari de imagine, ca si ea de altfel: aici, ii puteti urmari schimbarile prin care trece (care nu sunt rare): de la culoarea parului la hainele si accesoriile pe care le alege atunci cand se fotografiaza. Pe langa blogging, Gina isi imparte zilele intre proiecte foto/video si brandul de haine street style pe care il are impreuna cu prietenul ei, pe care vrea sa il relanseze anul acesta: Y O U. Am stat de vorba cu Gina despre ce inseamna pentru ea fashion blogging-ul si care-i sunt planurile de viitor:  

Primele momente si evolutia blogului
Hype up your day: alesesem intr-un final numele blogului pregatit in urma unui proiect la facultate, proiect pe care l-am trecut cu brio. Stiam ca voi continua sa postez, chiar si dupa povestea cu facultatea. Simteam ca mi-am gasit o casuta virtuala, pe care am facut-o sa arate feng shui (cu o tema draguta si un logo), in care sa-mi astern povestioarele fashioniste, cu umorul si buna dispozitie caracteristice. Ideea de baza a blogului a fost aceea de a arata celor care ma urmareau, prin exemplu propriu, cum sa aduci un plus de culoare (hype-ul) in viata ta, totul petrecandu-se intr-o lumina pozitiva si creativa.

Momentul in care am iesit din anonimat, clar, a fost atunci cand am anuntat pe Facebook, cu surle si trambite, ca mi-am facut blog. Am avut un feedback bun. Lumea, in special fetele, s-au aratat destul de interesate de primul post, despre prima mea pereche de bocanci Dr. Martens, pe care o primisem cadou si pe care trebuia neaparat sa o arat fashionistelor :). A fost o dubla premiera.

Cu timpul, blogul a suferit mici modificari, dar a evoluat spre bine. Imi dau seama ca, asemenea vinului, pe zi ce trece, e mai calitativ, mai personal, mai matur. Cresc odata cu el, atat personal, cat si profesional.

Pasiunea pentru moda si viata de zi cu zi
Poze cu tinute faceam inca de printr-a sasea, dupa ce tata mi-a facut cadou un aparat de fotografiat de buzunar, gri, mai maricel, Samsung. Imi amintesc ca eram toata ziua la centrul de developat poze. M-am indragostit iremediabil de poze, de fotografiat, de aparate. Dezavantajul, pe vremea aceea, e ca nu existau atat de multe platforme pe care sa scrii sau unde sa-ti postezi tinutele. Asa ca eu am continuat sa-mi maresc numarul de poze cu mine, in tinute, de tot felul, pana cand, in timpul facultatii, am dat de Chictopia si de second hand-uri. De atunci, viata mi s-a imbogatit. A urmat frenezia tendintelor, revistelor de specialitate de pe afara, fashion bloggerilor, stiam tot ce misca. Din timpul facultatii, am inceput sa fac practica in televiziune, care s-a transformat treptat intr-un job in toata regula. Cu toate ca n-aveam deloc timp liber, am continuat la fel de entuziasta sa caut mai multa informatie despre moda, incerc sa studiez mai multe stiluri, sa-mi cumpar piese vestimentare mai neobisnuite, sa indraznesc mai mult. Treptat mi-am conturat stilul vestimentar si, odata cu el, dorinta de a impartasi celorlalti una din pasiunile mele.

Pe langa fashion blogging, am o multime de alte activitati, printre care: impreuna cu prietenul meu am un brand de haine street, urban, pe care l-am lansat la inceputul lunii februarie 2013. Momentan e intr-o mica pauza, dar reluam activitatea cat de curand. Pe langa asta, am colaborat cu diverse firme, in vederea realizarii de fotografii si video-uri de prezentare; oferim si servicii de styling, colaborand de-a lungul timpului cu diverse persoane, printre care trupa Animal X, pentru cel mai recent video “Stralucesc la fel” si trupa Yelllow, pentru un shooting mai nonconformist, unde ne-am adus contributia cum am stiut noi mai bine.

Nu m-as fi gandit niciodata ca as fi putut sta ore in sir in fata calculatorului, sa prelucrez poze, in Photoshop, sa fac diverse artwork-uri, sa montez filmulete in Adobe Premiere, sa devin din ce in ce mai buna si pe partea de postproductie si sa fie in acelasi timp si o placere. Imi place sa am totul sub control si de aia am ales sa invat cat mai multe, pentru a nu mai fi nevoita sa apelez la altcineva si sa am libertate totala de creatie. Pe asta mizez. Ce faci cu mana ta e bun facut.

De la prima cafea pana la ultimul pahar de vin: o zi din viata unui fashion blogger
In fiecare zi incerc sa creez ceva. Imi impun sa am un stil de viata total diferit fata de cel pe care sistemul ti-l impune. Putine griji, deloc televizor, fara ganduri negative, aproape deloc fast-food, in schimbul a mai multor legume, carti, filme, inspiratie, muzica, mai mult plimbat prin natura, mai multe activitati care ma bucura, mai mult sport. Conteaza foarte mult sa ai un stil de viata sanatos, pentru a putea fi productiv si creativ. :)

Spatiul romanesc al modei
Nu-mi place sa vorbesc despre alte persoane, nu e neaparat genul meu. Dar pot spune ca suntem traditionalisti, mai mult decat creativi, pe partea asta cu moda. Mi se pare ca multi vor sa arate intr-un fel, doar pentru ca se poarta, nu pentru ca i-ar face sa se simta bine. Vreau sa vad mai multi oameni reali. Cred ca asta lipseste in domeniul modei, sinceritatea. Dar nu doar in moda. Peste tot, din pacate.

Particularitati ale stilului Ginei
Suntem unici. Asta ma diferentiaza de ceilalti bloggeri. Si modul diferit in care interpretez toata joaca asta cu moda, combinatiile, culorile, accesoriile, filmele pe care mi le fac. Daca am o rochie foarte eleganta sa nu te mire ca am in picioare o pereche de Jordan si pe cap o peruca roz, tocmai pentru ca nu incerc sa-mi impun nicio limita. Sunt atenta la detalii si la cromatica, restul fiind o poveste spusa in felul meu. 

Cele mai importante momente din 2013
Momentul in care am anuntat lansarea brandului nostru. A fost un moment de fericire maxima, avand in vedere ca incepusem toata nebunia cu o singura pereche de colanti: Make love not war. Venisem cu un concept nou pe piata, cu o idee de promovare diferita de ce exista, cu niste poze fashion foarte dragute si un video de prezentare pe masura. Feedback-ul a fost unul pe masura. Reusisem sa atrag un numar de persoane cu aceleasi gusturi vestimentare si nu numai. Pana la urma, e vorba si de atitudine. Si atitudinea mea a fost mereu si este una pozitiva, vesela, care te inspira.

Un alt moment a fost cand am lansat proiectul Vintageena Shop, un fel de shop my closet. Aveam foarte multe haine pe care nu le mai purtam sau pe care nu le-am purtat niciodata si m-am decis ca ar fi util sa fac un raid si sa-mi improspatez garderoba cu articole noi. Am avut multe reactii pozitive, mai ales ca pozele, facute de Alex, prietenul meu, s-au dovedit a fi foarte reusite, fiecare haina avand povestea ei.

Din randul postarilor simple, pe diverse teme, se pare ca la capitolul schimbarea radicala a parului (de la parul blond lung de aprox 30 cm, la parul scurt albastru, tuns baieteste), am avut iar succes si un feedback bun. Oamenii vor sa fie partasi la schimbarile din viata ta si te sustin, te felicita si iti cer detalii, in cazul de fata, despre culorile folosite.

Investitii
Blogul nu presupune nicio investitie. Aparatul foto nu avea cum sa ne lipseasca din casa, cu sau fara blog, hainele oricum le cumparam si inainte, poate putin timp sacrific pentru a realiza posturile despre outfiturile mele, mergem la locul stabilit, facem poze, le prelucrez si le trimit mai departe spre Cristina Codreanu, o prietena foarte talentata si pasionata de moda, care-mi face pozele sa arate ca niste ilustratii fashion. E un proiect pe care l-am inceput de prin decembrie, de care suntem foarte mandre si pe care vrem sa-l extindem. Avem multe idei :)

Ilustratie de Cristina Codreanu

Oportunitati de monetizare
Daca incepi sa privesti pasiunea ta ca o modalitate de a face bani, probabil ca sunt multe oportunitati de monetizare. In prima faza, nu am gandit blogul in modul asta, pasiunea fiind mai importanta decat celelalte aspecte. Acum ma gandesc si la asta, dar nu e o prioritate. Toate la timpul lor.

Colaborari cu brandurile si best practices
Au existat niste colaborari la un moment dat, dar nu s-au concretizat in niciun fel. Si pe Lookbook am mai primit diverse oferte, ba de la branduri de haine, ba de la firme care personalizeaza telefoane, caciuli, s.a. Avand in vedere ca fac si alte lucruri pe langa blogging, e destul de dificil sa ma tin de toate lucrurile astea. Plus ca, un dezavantaj ar fi ca nu postez atat de des precum ar trebui. Mai am nevoie de timp :)

Ca sa fie fair pentru ambele parti, atat brandurile cat si fashion bloggerii trebuie sa fie intr-o armonie placuta, in sensul ca, daca un brand alege un anume fashion blogger, inseamna ca i-a placut atitudinea si a simtit ca produsele lui pot fi reprezentate cu success de acel blogger, ca au aceeasi viziune si astfel colaborarea aduce cu sine veridicitate, acea sinceritate de care va ziceam mai sus. Dupa parerea mea, inca suntem la inceput, fata de fashion blogging-ul din capitalele modei. Dar crestem, usor,usor.

Promovare
Am cont de Instagram, de Facebook, Lookbook, Chictopia, Polyvore. Sunt destul de activa in online. Pe la evenimente ajung destul de rar si nici nu prea sunt o fana a evenimentelor de gen. Ma promovez singura, prin activitatile si postarile mele. Consider ca daca esti bun si ai lucruri frumoase de aratat, afla lumea de tine. Asa ca nu-mi fac griji. :)

Cititorii Hype Up Your Day
Tind sa cred ca cei care ma urmaresc sunt ca mine. Veseli, plini de viata, prezenti, creativi, mereu altfel. In ultima perioada, primesc multe mesaje de apreciere de la fashionisti din toata lumea, gratie postarilor mele de pe Lookbook. E imbucurator, mai ales ca in viitorul apropiat, imi doresc sa plec din Romania, pentru o perioada. Deja primul pas l-am facut: am cativa prieteni prin lume (Londra, Tokyo, New York).

Alte proiecte
In prezent, pe langa blog, ma ocup de diverse proiecte video: videoclipuri muzicale; videouri de prezentare pentru anumite produse, locuri, seriale pentru YouTube s.a. Activitatea asta imi ocupa destul de mult timp si abia mai gasesc o portita, sa-mi pozez tinutele si sa tin legatura cu oamenii care ma urmaresc. 

Dorinta de la 12 noaptea pe 31 decembrie si planurile de viitor
In ultima noapte din 2013 mi-am propus ca in noul an sa fiu mult mai productiva si sa-mi duc la bun sfarsit proiecte pe care le-am lasat cumva neterminate. Unul din proiecte este brandul de care va povesteam mai sus. Impreuna cu prietenul meu, vreau sa lansez colectia mult visata, cu modele unice, din materiale de calitate, asa cum i-am obisnuit pe clientii Y O U. Si sunt multe alte planuri care prind contur, incet dar sigur. Aaa, si sa calatoresc mai mult. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related