Cum se reflecta sarbatorile iubirii in vanzarile de articole promotionale

Cum se reflecta sarbatorile iubirii in vanzarile de articole promotionale

Barbatii ar descrie perioada in care ne aflam ca fiind un Triunghi al Mortii, cu varfurile in Valentine`s Day, ziua de 1 martie si cea de 8 martie, si cu femeile asteptand nerabdatoare cadouri, de pe catete si ipotenuza. In consecinta, companiile care furnizeaza articole promotionale precum cani, tricouri, pernute in forma de inimioare, ar trebui sa fie pe un Val al Fericirii, cauzat de vanzarile in crestere. Ne-am concentrat pe perioada de Valentine`s Day si Dragobete si i-am rugat pe cei de la Brander Promo & Advertising, Famous Gifts si FunGift sa ne povesteasca cat de adevarat este ca sarbatorile iubirii sunt o mica oaza de profit pentru ei.  

Triunghi sau nu
Incepem desfiintand un mit: nu barbatii, ci femeile se dau peste cap sa vina in fata jumatatii lor cu ceva frumos, fie de Valentine`s Day, fie de Dragobete. Sibel Aptula (Marketing Coordinator, Fungift) ne-a spus: ”Se poate observa o tendinta mai accentuata in randul femeilor de a achizitiona cadouri pentru aceste doua evenimente”. Deci poate ca Triunghiul acesta al Mortii prin cumparare de cadouri nu e chiar un triunghi.

Cat despre timpul dedicat cautarilor, tot Sibel ne-a spus: 

”Cautarea de cadouri pentru Valentine's Day- Dragobete debuteaza la mijlocul lunii ianuarie, dar putem spune ca momentul de varf se inregistreaza cu o saptamana inainte de eveniment. Acest lucru nu ii impiedica insa pe utilizatori sa plaseze comenzi si pe data de 14 februarie.”

Perna-inimioara sau clopotel pentru sex
Acum ca am vazut cine e mai interesat sa cumpere cadouri de Valentine`s si Dragobete, sa vedem care sunt cele mai cautate obiecte. Trebuie sa avem in vedere ca am vorbit cu firme care se ocupa de personalizarea si furnizarea de materiale promotionale, deci bomboanele de ciocolata si florile nu o sa se regaseasca pe lista. Dar se gasesc:  cani ceramice cu imprimeuri, tricouri textile rosii inscriptionate cu diverse mesaje amuzante, ceasuri de perete, categoriile de produse cele mai cautate de clientii Brander Promo & Advertising, conform lui Ionut Grigorica (Key Account Manager). La Fungift cele mai vandute tipuri de produse au fost pernele gigant in forma de inimioara si alte cadouri decorative in forma de inimioare, bijuteriile si, vedeta lunii februarie, Clopotelul pentru sex.

Clopotelul pentru sex, best-sellerul Fungift de Valentine`s si Dragobete

”Am putea spune ca aceasta perioada este un mix intre romantism si atentii haioase menite sa aduca zambetul pe buze persoanei iubite”, concluzioneaza Sibel Aptula.

Pentru sectorul de obiecte promotionale adresate B2B, Valentine`s si Dragobete nu au un impact foarte mare, ne spune Mihai Homorozeanu (Development Manager, Famous Gifts), desi a existat o crestere in numarul de vanzari al pungilor de cadouri.

In crestere sau nu
Daca e clar ca pentru companiile care furnizeaza si produc obiecte promotionale a existat totusi ceva activitate cu ocazia Valentine`s si Dragobete, intrebarea care ramane este cata activitate? Comparativ cu 2013, au scazut, au stagnat sau au crescut vanzarile? Am aflat ca pentru Brander Promo & Advertising s-a inregistrat o crestere usoara, de cam 12%, fata de perioada similara de anul trecut, iar pentru Famous Gifts, pe partea de pungi de cadouri, cresterea a fost de 20-25%, comparativ cu perioadele obisnuite din an. Cresteri s-au inregistrat si la Fungift, vanzarile de Valentine`s si Dragobete aflandu-se pe un trend ascendent.

”FunGift.ro a inregistrat si o crestere a cosului mediu de cumparaturi, ceea ce ne arata ca romanii sunt dispusi sa aloce un buget mai mare pentru aceste sarbatori care devin din ce in ce mai populare in randul romanilor, ca si alte evenimente importate, precum Halloween-ul sau Black Friday”, ne-a mai spus Sibel Aptula.

Valentine`s, Dragobete sau Craciun
Daca romanii nu investesc cel mai mult in sarbatorile iubirii, atunci unde investesc? I-am rugat pe cei care cunosc cel mai bine zona de obiecte promotionale sa compare Valentine`s si Dragobetele cu Craciunul, in termeni de relevanta pentru afacere. Iata ce am aflat:

”Craciunul este castigator de departe, perioada mentionata [n.r. Valentine`s - Dragobete] e comparabila cu volumul vanzarilor de 1-8 martie”, ne-a spus Ionut Grigorica (Key Account Manager, Brander Promo & Advertising).

”Nu se compara din niciun punct de vedere cu Craciunul sau Pastele. Cele din urma prezinta o influenta esentiala in cresterea vanzarilor”, e de parere si Mihai Homorozeanu (Development Manager, Famous Gifts).
Lucrurile stau putin diferit pentru FunGift:

”Valentine's Day- Dragobete se afla in topul momentelor de varf pentru business-ul FunGift.ro, al doilea in top dupa Craciun, care e vedeta. De Craciun, romanii achizitioneaza cadouri pentru familie, prieteni, colegi, iar cosul de cumparaturi este evident mai mare in comparatie cu Valentine's Day- Dragobete, unde utilizatorii se axeaza pe un singur cadou”.

”Valentine`s Day - Dragobete inseamna pentru comertul electronic din Romania un moment in care consumatorul trebuie abordat cu mesaje speciale, cu oferte speciale si produse bine pozitionate, in sectiuni special lansate acestei perioade. Este si un prilej bun pentru a pregati terenul pentru urmatoarele campanii de 1-8 martie”, spune Sibel Aptula (Marketing Coordinator, FunGift).

Concluzii sau concluzii
E timpul sa incheiem repede, pana nu vine 1 martie peste noi, si sa mai aruncam un ultim ochi peste radiografia sabatorilor iubirii, din prisma companiilor producatoare de obiecte promotionale. Valentine`s si Dragobetele isi fac simtita prezenta, dar nici pe departe nu se resimt la fel cum se resimte o prima iubire in sufletul unui adolescent. Sunt mai mult ca o a doua iubire, dupa Craciun, care le face companiilor inimile si casele de marcat sa bata mai tare ca niciodata. La capitolul ”ce?”, romanii nu se avanta sa cumpere inventii foarte curioase, ci se indreapta mai degraba catre cadourile cu un iz amuzant. Dar iubirea inca e sarbatorita, in aceeasi masura ca femeia, judecand dupa predictiile pentru zilele de 1 si 8 martie. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related