La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Geometry Global povesteste in continuare Mircea Pascu (Managing Director).
Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Am reusit performanta de a avea o crestere procentuala de doua cifre datorata formarii Geometry Global si, in aceeasi masura, generata de o rata de success in pitch-uri de peste 70%.
Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Crearea agentiei Geometry Global a fost cea mai importanta decizie a anului trecut, cu un impact pozitiv asupra business-ului la nivel international, dar si local. Am trecut, de asemenea, printr-un proces complex de restructurare si reorganizare in urma caruia a rezultat o noua echipa de management extrem de eficienta.
Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
British American Tobacco este printre cei mai vechi parteneri ai Geometry Global. OPEL, Emirates, GSK, Pernod Ricard, ASIROM, Vodafone sunt clienti pentru care dezvoltam strategii de business si campanii de ATL de mai bine de 2 ani.
Incepand cu 2013 am inceput comunicarea digitala si ATL pentru Ponderas, singurul spital din Romania specializat in chirurgie metabolica de avangarda; pentru eMag dezvoltam campanii de imagine de care suntem mandri si nu ne oprim aici cu surprizele placute; SAECO e un cont relativ nou, dar care deja beneficiaza de rezultate considerabile; Tchibo a adus si prima deschidere de store din Romania, fiind un alt client important a carui strategie incorporeaza componente de PR, Digital, ATL si BTL. Recent am inceput colaborarea cu Wrigley’s (Orbit), realizand primul program de face recognition din Romania in retail, insa despre acest proiect, cat si despre alte trei pitch-uri castigate anul acesta, vom vorbi in curand.
In concluzie, 2013 a fost un an bun pentru noi, insa, credeti-ma, e doar inceputul pentru aceasta noua echipa de management.
Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie in 2014
Numele Geometry Global nu a adus schimbari majore de structura la nivel local. Florina Voevod – Financial Director, Mihai Fetcu – Creative Director, Alina Buzatu – Head of Strategy. Incepand cu luna martie, vom avea un nou Director of Client Services, anuntul urmand sa fie facut in cursul saptamanii viitoare.
Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Pentru Geometry Global, anul 2013 a insemnat alaturarea unei intregi structuri si formarea unei echipe impresionante si, ca urmare, discutia despre oameni noi ar avea la baza o lista destul de mare.
Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Noi masuram importanta proiectelor in functie de rezultatele de business ale clientilor nostri si putem sa spunem ca 2013 ne-a adus foarte multe felicitari in acest sens si ca majoritatea obiectivelor au fost depasite. Probabil faptul ca la noi sunt multi oameni veniti “de la client” are un impact extrem de vizibil in rezultatele obtinute. Nu putem omite platforma gandita pentru ABSOLUT (brand Pernod Ricard), premiata la Effie si apreciata de consumatori pentru autenticitatea ei. Daca ar fi sa judecam din punct de vedere creativ, ne laudam cu faptul ca aceasta echipa nou formata din oameni cu experiente vaste si diferite a reusit sa dea nastere unei campanii castigatoare a 7 premii importante de creativitate – Opel, Mini Wreck - la festivaluri precum Red Apple, Golden Drum sau ADC*RO, si unei campanii indraznete pentru Fundatia Sensiblu – De 8 martie, nicio palma! – cu care am urcat pe scena ADC*RO anul acesta.
Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Sunt doua chestiuni care vor influenta 2014: in continuare ne vom alege cu atentie pitch-urile la care vom participa si vom continua sa fim partenerii clientilor nostri. Acest din urma lucru incepe de la o intelegere clara a ceea ce inseamna fiecare euro din bugetul incredintat de catre client si responsabilitatea ce vine impreuna cu acest lucru.
Asteptari la inceput de an
Cred ca industria aceasta ar trebui sa fie mai unita si toti ar trebui sa inteleaga ca lucrurile si modul in care se face business s-a schimbat dramatic. In 2014 e “de ajuns” sa fii bun si sa aduci rezultate pozitive in business-ul unui client ca sa te impui ca partener. Nu mai e ca acum 10-15 ani, cand o idee simpla fara vreo strategie in spate si fara un potential de business, impreuna cu o conexiune buna erau echivalente cu castigarea unui client. Noi vrem sa fim cunoscuti prin market share-urile castigate de brandurile pe care le reprezentam, prin rapoartele trimestriale de business ale clientilor nostri si, daca pe parcurs bem si o bere cu ei, cu atat mai bine. In ceea ce priveste premiile de creatie, ne-am demonstrat noua ca inca se castiga premii cu munca cinstita si o idee creativa buna, nu doar cu retete prefabricate, cazuri care nu au legatura cu realitatea, cu brand-ul sau cu business-ul clientului. In fond si la urma urmei, e vorba de o coloana vertebrala care devine din ce in ce mai puternica in aceasta industrie si care pana la urma va elimina automat micile bucatele “stricate”, ca orice corp sanatos. In concluzie, nu exista asteptari, ci planuri care vor fi duse la bun sfarsit pentru ca aceasta echipa pana acum nu si-a facut decat incalzirea. Cred cu tarie ca in 2014 vom castiga mult atat noi, cat si intreaga industrie.