Ce bine ca mai exista oameni care cred inca in vorba aia cu "less is more", adica "mai putin e mai mult". Azi am doua exemple care sa ilustreze aceasta zicala: unul vine de la un lant de farmacii si unul de la Ikea.
Apotek, un lant de farmacii din Suedia, a amplasat un ad dotat cu senzori ultrasonici pe peronul unei statii din metrou din Stockholm si a uimit calatorii. Panoul, care promoveaza niste produse pentru podoaba capilara, reactioneaza in timp real la trecerea trenurilor prin statie. Ideea e simpla: billboard-ul infatiseaza o fata frumoasa, iar in momentul in care un tren trece pe langa ea, parul ei incepe sa fluture in vant. Tag-line: Parul tau prinde viata cu produsele noastre. Akestam Holst e agentia din spate:
Dar cum lumea e carcotasa, pe YouTube au aparut si filmulete cu panoul care mai da rateuri. Parul fetei incepe sa fluture dupa ce trenul e deja oprit. Oricum, o idee simpla si frumoasa:
Iar al doilea exemplu vine de la Ikea si include tot un panou destept. Ca sa demonstreze ca si spatiile mici pot fi folosite inteligent, brand-ul a inclus pe un singur panou trei mesaje. Cum? Folosindu-se de o tehnologie banala, care se numeste RGB (red green blue, adica rosu verde albastru) si include trei randuri de becuri de culori diferite. Culorile alterneaza, iar fiecare transmite un alt mesaj: "Fa si tu ca acest panou. Foloseste-te destept de spatiile mici. Cu solutiile pentru spatii mici de la Ikea". Ideea vine de la agentia nemteasca Thjnk si studioul de productie I Made This:
Nu uitati, mai putin e mai mult.