Videoclipul online al lantului german de supermarket-uri EDEKA incepe cu o scena aparent inofensiva, in care un batranel la patru ace isi viziteaza prietenele de varste inaintate in preajma orei ceaiului, aducand si un tort cu frisca. De fapt, personajul e cantaretul de electro-pop Friedrich Liechtenstein, care canta in timp ce isi face aparitia chiar si in momente ceva mai intime din vietile oamenilor. De exemplu, pensionarul spilcuit apare de sub patura in patul unui cuplu, lasandu-se hranit cu o lingurita de iaurt de catre o tinerica, in timp ce pe fundal se aud versurile "Superleute/ Superlieb/ Superlove/ Supergeil" (Super oameni/ Super iubire/ Super iubire/ Super tare).
"Supergeil" e laitmotivul intregului videoclip si e echivalentul in romana al sintagmei "super tare", cu nuante de "culeanu" si chill pe care nu le reflecta neaparat vocabularul neaos. Cam asa e atitudinea batranului excentric pe tot parcursul videoclipului, in timp ce-si face simtita prezenta in te-miri-ce scene. De exemplu, e una in care apare inmuiat intr-o cada plina cu lapte (stim asta pentru ca produsul e in prim-plan) in timp ce canta, cu atitudine de rapper cu artroza, "Superfit/ Superfresh/ Superlifestyle/ Supergeil" (Super bine facut/ Super proaspat / Super stil de viata/ Super tare). Si super ironic, daca ne gandim la starea fizica a pensionarului simpatic, dar nu si daca ne gandim la toate beneficiile laptelui.
Toate scenele in care seniorul grizonat isi face aparitia au o multitudine de interpretari, unele dintre ele sexuale. De exemplu, versurile pe care le interpreteaza pe o voce joasa, aproape senzuala, in timp ce mangaie o pisica si musca dintr-un crenvurst ca si cum ar fi un trabuc: "Superheftig. Superdeftig/ Superlassig/ Supergeil" (Super intens/ Super adevarat/ Super nonsalant/ Super tare).
Pe la secunda 54 ajungem la refren, pentru care domnul trecut de prima tinerete pregateste ceva special. In fata rafturilor supermarket-ului EDEKA isi testeaza miscarile de rapper la pensie in timp ce intoneaza refrenul: "Es ist supergeil. Richtig supergeil. Ich finde es supergeil. Du bist supergeil" (Asta e super tare/ Cu adevarat super tare/ Eu gasesc asta super tare/ Tu esti super tare).
Ne intoarcem apoi la cadrele care-l plaseaza in cele mai dubioase locuri. Cand incepe sa cante din portbagajul unei masini, in timp ce molfaie chipsuri in fata unui proprietar oarecum iritat ca l-a gasit acolo, scenariul reclamei pare sa capete un sens. Si-anume, acela de a scoate in fata toate produsele din supermarket-ul EDEKA si de a arata care sunt ocaziile de consum pentru ele. Un adevar care se contureaza pe versurile: "Superknister/ Superknusper/ Supersnack. Supergeil" (Super fosnet/ Super rontaiala/ Super snack/ Super tare).
Climax-ul (haha), ca si cum reclama asta n-avea suficiente puncte la capitolul dementa, e atins in momentul in care barbatul batran si barbos care danseaza prin magazin e acompaniat de niste casierite sexy incaltate cu pantofi cu toc, care-si etaleaza picioarele pe ritmurile aceleiasi melodii - "Supergeil".
Toata povestea e suprarealista, nu stii la ce sa te astepti, lucrurile sunt cu susul in jos si te simti ca si cum ai intepenit in fata unei piese de arta contemporana la un muzeu cu pretentii.
Videoclipul e atat de nebun incat, daca n-ai cazut de pe scaun pana la finalul lui, atunci ai toate sansele sa capeti senzatia aia de asteptari depasite si chiar spulberate. Iar la ultimul "Supergeil" ajungi sa te atasezi de reclama care te-a facut sa treci prin aproape toate starile: soc, dezgust, stupoare, amuzament, afectiune.
Finalul e desigur epic, dar nu vreau sa va stric experienta: