Irinel Ionescu (AMPRO Design) despre experienta jurizarii de la Recreate Packaging 2014 din Helsinki

Irinel Ionescu (AMPRO Design) despre experienta jurizarii de la Recreate Packaging 2014 din Helsinki

Irinel Ionescu (Creative Partner, AMPRO Design), a facut parte, la inceputul anului, din juriul concursului "Recreate Packaging 2014", o competitie dedicata design-ului de ambalaj initiata de producatorul finlandez de hartie si carton Stora Enso si sustinuta de Aalto University, din Helsinki. Organizatorii concursului din Finlanda, a carui prima editie s-a desfasurat in 2012, si-au propus sa incurajeze designerii sa regandeasca packaging-ul si sa-i familiarizeze pe acestia cu ideea materialelor refolosibile, bazate pe fibre. Tema editiei de anul acesta a fost turismul. La intoarcerea in tara, l-am rugat pe Irinel sa ne raspunda la cateva intrebari despre experienta din Helsinki, despre lucrarile pe care le-a jurizat si tendintele pe care le-a observat acolo.

IQads: Cum a fost experienta Recreate Packaging 2014 Helsinki in comparatie cu alte jurizari la care ai luat parte? 
Irinel Ionescu: Experienta de la Helsinki a fost diferita de celelalte jurizari, in sensul ca aici totul a fost live. Puteai sa iei ambalajele in mina, sa le intorci pe toate partile, sa te contrazici in fata cu un alt membru al juriului, eram cu totii acolo. Jurizarea de la EPDA (European Packaging Design Association) din 2013, de exemplu, a fost online: am primit pe mail lucrarile inscrise, am notat fiecare si, la sfarsit, am avut o conferinta pe Skype cu toti membrii juriului si am luat deciziile finale.

IQads: Ce tendinte ai remarcat in lucrarile pe care le-ai jurizat? Au existat numitori comuni intre lucrari?
Irinel Ionescu: Nu pot sa spun ca am remarcat alte tendinte decat cele globale, respectiv de minimalism si de functionalitate. Evident ca au existat numitori comuni, multe dintre lucrari concentrandu-se pe executie si nu pe idee.

IQads: Ce lucrari ai remarcat si de ce?
Irinel Ionescu: In principal, am remarcat lucrarile care au surprins prin simplitate, atat la nivel de idee, cat si la nivel de executie. De ce? Pentru ca raspundeau intr-un mod foarte simplu principalelor cereri din brief.

IQads: Au existat controverse in ceea ce priveste lucrarile castigatoare?
Irinel Ionescu: Ba bine ca nu! :) Daca locul 1 a fost votat in unanimitate, pentru locurile 2 si 3 au existat negocieri intense intre membrii juriului.

IQads: Cum sta Romania la capitolul packaging in comparatie cu lucrarile pe care le-ai vazut in festival?
Irinel Ionescu: Romania sta bine la capitolul idei si solutii inovatoare in packaging design. Sta foarte bine! Din pacate, nu la fel stau lucrurile la capitolul acceptare si implementare a acestor idei. Asta se intampla din cauza reticentei in fata noului, dar si in fata unor investitii serioase, fara de care o idee nu poate sa se transforme in profit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related