Daca n-ati vazut campania, sigur ati dat la un moment dat peste meme-ul "Nu fac X de obicei, dar si cand o fac Y" (I don't always…, but when I do I…), cu barbatul grizonat sprijinit nonsalant intr-un cot. E vorba de actorul Jonathan Goldsmith, care a devenit pe parcursul anilor "The Most Interesting Man in the World", protagonistul campaniei create de Euro RSCG New York (actualmente HAVAS Worldwide New York) pentru Dos Equis, unul dintre brandurile de bere din portofoliul Heineken.
Campania, care il are in centru pe acest barbat exceptional ce rivalizeaza cu si-l depaseste pe insusi Chuck Norris, a fost conceputa in 2006 si a inceput sa fie difuzata la nivel national, in Statele Unite ale Americii, in 2009. Potrivit AdAge, "The Most Interesting Man in the World" a condus la dublarea volumului de vanzari/pachet de bere in perioada 2006-2011 si, pe parcursul anilor, a fost premiata in cadrul unor festivaluri precum Cannes Lions, Effie sau ANDY Awards.
Deci ce e atat de grozav la campania "The Most Interesting Man in the World"? Protagonistul, care este barbatul pentru care nimic nu este imposibil, specimenul in care eleganta, rafinamentul si masculinitatea se completeaza pentru a construi un tot perfect. Nu exista nimic peste puterile celui mai interesant barbat din lume, care constituie in acelasi timp un monument de capabilitate si modestie, un ideal al reprezentantilor sexului masculin si feminin deopotriva. Concret, acest barbat exceptional a avut doar o singura data un moment penibil si asta doar ca sa vada cum e, poate vindeca narcolepsia doar intrand intr-o camera, e dreptaci si stangaci in acelasi timp, a invatat un ciobanesc german sa latre in spaniola. Si astea sunt doar cateva dintre realizarile din palmares, barba lui avand un capitol dedicat in totalitate.
Potrivit raportului de cercetare "Barbatul – de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group, sub umbrela SMARK Research, barbatii romani sunt definiti de extreme. Si asta pentru ca ei percep cu mai multa anxietate fluctuatiile de venit si pot avea reactii bruste, trecand rapid de la produse premium la unele mult mai ieftine. Deci ar avea de invatat de la cel mai interesant barbat din lume, care este un model demn de urmat in ceea ce priveste echilibrul interior si increderea pe care care o are in propriile puteri. Urmariti si invatati de la cel mai reusit exemplar masculin de pe intinsul planetei, care isi dovedeste capacitatile extraordinare intr-o serie de reclame (incepand cu cele mai vechi, din 2006, si incheiend cu cele mai recente, din 2013) pentru Dos Equis:
Acum ca intelegem mai multe despre cel mai reusit exemplar masculin din lume, sa aflam mai multe si despre reprezentantii sexului masculin din Romania din "Barbatul – de la arc la shopping cart”, cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.
Lighthouse este companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".
SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.