Brandurile exploreaza teritorii noi: Instagram for Business

Brandurile exploreaza teritorii noi: Instagram for Business

Pana nu demult, Instagram-ul era un fel de Mecca al selfie-urilor si al pozelor cu mancare. Pana prin noiembrie, anul trecut, brandurile abia strecurau timid cate un degetel in apele lui, si asta doar in raza vizuala a celor care le urmareau. Dar cate s-au schimbat de-atunci, dragii mosului… Anuntul-soc a venit sub forma unei postari pe blogul Instagram, care anunta prieteneste utilizatorii ca s-ar putea sa mai dea in feed-ul lor, din cand in cand, peste fotografii care promoveaza branduri pe care nu le urmaresc. “Nu va faceti griji, vor fi fotografii si clipuri frumoase si de bun gust. La urma urmei si noi, cei care l-am creat, folosim Instagram aproape zilnic”, anunta postarea.

La o prima vedere, utilizatorii nu au fost intocmai de acord cu schimbarea, dupa cum o arata si comentariile lor la unul dintre primele ad-uri care a scos, neinvitat, capusorul in feed-urile oamenilor.

Dar cifrele arata altceva: Michael Kors, brandul care a publicat ad-ul de mai sus, a reusit sa stranga 34.000 de noi followeri in 18 ore de la publicarea reclamei. Si mai adaugam niste cifre, dintr-un studiu realizat de L2 si Olapic: pentru Instagram, rata de engagement a utilizatorilor este de 15 ori mai mare decat cea de pe Facebook, desi Instagram este de 8 ori mai mic decat reteaua-parinte. In aceste conditii, de ce n-ar prinde brandurile curaj sa exploreze mai cu atentie posibilitatile oferite de Instagram? Si de ce nu le-ar ajuta Instagram sa faca asta?

Zis si facut. Lume, fa cunostinta cu blogul Instagram for Business, un mic ghid pentru branduri despre cum pot folosi reteaua in asa fel incat sa aiba maximum de beneficii pentru afacerea lor. Am deschis carnetelul si am notat doua dintre indemnurile Instagram pentru branduri care sunt mai altfel si care chiar ar face feed-ul mai frumos.

1. Impartaseste experiente. Indemnul pare rupt din analiza profilului de Instagram al unui om obisnuit, care mananca ceva ce n-a mai gustat niciodata, imortalizeaza momentul si il pune pe Internet. Dar retelele sociale fix pentru asta sunt. Si cred ca deja ne-am saturat cu totii de fotografiile stas, cu logo-ul  brandului in dreapta jos si cu un indemn de viata scris cu fontul din brand book, care tot circula pe paginile de brand de pe Facebook. Asa ca va rugam, brandurilor, faceti-ne sa ne atasam de voi aratandu-ne pe Instagram chestii mai palpabile si mai personale, cum face GoPro.


Asa face GoPro

2. Gaseste frumusetea din orice. Nu doar din ambalajul produsului pe care-l vinzi, as adauga. “Arata-le oamenilor cum vede compania ta lumea, intr-un mod care sa insemne ceva pentru ei”, spune Instagram for Business. Suna cam abstract, dar pana la urma cred ca se rezuma tot la a oferi experiente autentice, la a le arata oamenilor cum brandul sprijina lumea fara a striga de pe un billboard “UITE, NOI CHIAR SPRIJINIM LUMEA, NU SUNTEM TARI?”. Exemplul il constituie General Electric care, pentru o companie ce produce motoare si echipamente electrice, posteaza niste fotografii frumoase sau cel putin interesante pe Instagram. Care nu sunt totusi clasicele pisicute sau cestile de cafea postate dis de dimineata.


Si cam asa face General Electric

Fenomenul Instagram for Business se poate lega cu tot felul de concepte, cum ar fi "native advertising" sau "mobile marketing". In loc, eu o sa-l leg de o intrebare: oare cand o sa fie ceva obisnuit sa vad in feed-ul din dreapta sus de pe Facebook ca prietenii mei dau like pe Instagram fotografiilor venite de la branduri? 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related