Pe o banca dintr-o statie de autobuz din orasul norvegian Oslo tremura un copil infrigurat: nu are geaca, manusi sau fular si se uita lung in stanga si in dreapta, inconjurat de zapada. Trecatorii il impresoara si, la inceput timid, incep sa ii puna intrebari. Dupa ce se lamuresc ca geaca i-a fost furata si s-a pierdut de invatatoarea cu care era intr-o excursie, majoritatea oamenilor incep sa isi lepede hainele: manusile, fularele, hanoracele si gecile ajung pe rand pe baietel. Scenele sunt filmate cu o camera ascunsa, pentru ca fac parte din actiunea sociala a unui ONG, SOS Children's Villages, produsa de agentia de PR norvegiana Slager.
Pentru norvegieni, actele de bunatate si voluntariatul sunt inscrise in cultura: 80% din populatia tarii se implica in activitati de voluntariat. De curand, Senatul Romaniei a adoptat legea prin care activitatea de voluntariat va fi considerata experienta profesionala. Romanii au, pesemne, nevoie de un stimulent: doar 20% din populatia tarii este voluntara pentru diverse cauze. Insa am aflat o informatie interesanta din raportul de cercetare "Finding the Middle Class", realizat de eResearch sub umbrela SMARK Research: romanii din clasa de mijloc si cei din clasa de jos sunt cei mai inclinati spre participarea la actiuni de voluntariat.
Actiunea, numita Would you help a freezing child, si-a propus sa atraga atentia asupra neajunsurilor copiiilor sirieni, care, din 2011, traiesc intr-o tara mutilata de razboi. Cred ca si-a atins scopul: postat pe 19 februarie, videoclipul a strans deja peste 2.000.000 de vizualizari: