Vodafone Romania a lansat in 2013 campania "Romanii au initiativa", care este construita in jurul unor personaje reale, care-si spun povestile, explicand modul in care serviciile Vodafone le-au imbunatatit viata. Dintre aceste personaje, cel mai cunoscut este Ghita Ciobanul, iar cel mai recent, Dan Gheorghe, Soferul de TIR. In contextul zvonurilor conform carora Vodafone si-a reziliat contractul cu Ghita Ciobanul din cauza unor fotografii postate de acesta pe contul sau de Facebook, in care aparea alaturi de politicieni romani, i-am intrebat pe reprezentantii companiei de telecomunicatii daca continua colaborarea cu Ghita, dar si in ce directie va merge campania "Romanii au initiativa". Ne-a raspuns Laura Barbu (Brand Director, Vodafone Romania):
Noua campanie Vodafone continua platforma “Romanii au initiativa”, lansata anul trecut. Aceasta serie de executii include mai multe personaje reale – Ghita Ciobanul, familia Pavel, familia Lucescu, Marius Dosinescu si floridelux.ro, actorul Paul Ipate si cel mai recent, soferul de TIR. Toate aceste personaje sunt autentice si isi spun propria poveste, sustinand astfel dorinta brandului nostru, de a inspira oamenii sa evolueze, ca indivizi si comunitate, cu ajutorul tehnologiei.
Dupa cum am mai spus, Vodafone si Ghita Ciobanul au un contract pe termen lung, el fiind, probabil, cea mai populara figura publica aparuta din zona campaniilor publicitare, in ultimii ani, in Romania. In momentul de fata, avem in plina desfasurare Campania Camera Oaspetilor de pe Facebook, prin care Ghita isi gazduieste prietenii la Jina.
Campaniile noastre nu au nicio legatura cu politica si am declarat acest lucru in mai multe randuri. Singura noastra politica este de a face un advertising creativ, care iese din granitele sale si de care suntem mandri.
Aparitia unui personaj sau a altuia la un moment dat tine de dinamica si periodicitatea campaniilor noastre, precum si de cerintele strategiei comerciale.