OMD Romania: Dupa atatea "breaking news" in 2013, poate 2014 va aduce stabilitate sau normalitate in peisajul media local

OMD Romania: Dupa atatea "breaking news" in 2013, poate 2014 va aduce stabilitate sau normalitate in peisajul media local

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre OMD Romania povesteste in continuare Liana Mihai (Managing Director).

Cat a afectat cifra de afaceri a agentiei Ordonanta de Urgenta din 12 aprilie, care a modificat Legea Audiovizualului. Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
E greu sa privesc retrospectiv 2013 fara sa remarc schimbarile dramatice care au influentat industria media din Romania.

Cel mai important moment a fost aparitia OUG 25 din aprilie care a impus schimbarea modului de achizitie pentru spatiul publicitar TV, afectand agentiile media, regiile, furnizorii si clientii in egala masura. Tot 2013 a fost anul cu cele mai multe schimbari in peisajul media din Romania: de la nivelul statiilor TV de top pana la cei mai importanti furnizori OOH, statii Radio sau titluri de Presa, sunt rare exemplele de constanta pe parcursul anului (cele mai multe schimbari fiind la nivel organizational, cu posibile efecte si asupra audientei).  Acestea se adauga la trendurile generale de schimbare a obisnuintelor de consum media ale populatiei, generate in principal de penetrarea noilor tehnologii, si la contextul economic din Romania.

A fost un an dificil pentru industrie, poate chiar cel mai dificil, dar la OMD Romania am reusit sa contrazicem trendul general. Pentru noi anul care a trecut a venit cu multe reconfirmari ale faptului ca suntem o agentie puternica, am reusit sa ne consolidam pozitia si renumele in piata, am crescutbusiness-ul companiei, ne-am consolidat echipa si ne-am marit portofoliul de clienti. Am beneficiat mai mult decat in alti ani de puterea si knowhow-ul colegilor din retea.

In loc sa ne focusam pe noile conditii si pe restrictiile impuse de ordonanta de urgenta, am ales sa privim inainte, cu optimism si determinare. Nu ne-am pierdut mult timp cu acomodari la noile conditii, ne-am adaptat rapid procesul de operare, ne-am concentrat sa livram impecabil pentru clientii existenti si ne-am dozat ambitios efortul de new business. Iar performantele de business probeaza faptul ca strategia noastra de dezvoltare a fost castigatoare.  

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012. Care sunt asteptarile pentru 2014 din punct de vedere financiar. Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013 
In 2013 am continuat sa cautam si sa atragem cei mai talentati oameni din industrie. Este un proces care a inceput in februarie 2012, cand a fost reconfigurata structura organizatiei. Ne-am preocupat intr-un ritm sustinut de extinderea competentelor de digital, ca parte a viziunii generale de business.

Investim in continuare in dezvoltarea echipei si ne preocupa descoperirea celor mai valorosi profesionisti de pe piata. Pe langa aptitudini profesionale vom cauta intotdeauna si atitudinea care sa se potriveasca spiritului echipei actuale.

Nivelul profesional actual al echipei OMD a generat succesul de business din anul care s-a incheiat. Ne mandrim cu: cea mai mare rata de castig la pitchurile in care am fost implicati pe piata romaneasca,  evaluari de exceptie din partea clientilor si faptul ca suntem singura agentie cu o crestere a business-ului cu 20%, pentru al doilea an consecutiv.

Pasiunea si talentul oamenilor de la OMD au generat performante importante in 2013. Nu ne asteptam ca anul viitor sa fie altfel, deci ne raportam cu optimism la 2014.

Care sunt cele mai reusite proiecte ale agentiei din ultimul an. Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
In ultimul an am inceput sa culegem rezultatele proiectului major de restructurare a organizatiei inceput in martie 2012.

Totii clientii importanti ai agentiei ne-au evaluat pozitiv performantele profesionale in ultimul an. Ne onoreaza si ne motiveaza acest lucru.

Totodata am castigat foarte multi clienti noi in ultimul an, companii de top in segmentul lor (auto, farmaceutice, retail, fashion, FMCG, tehnologie),care ne-au acordat increderea lor datorita  dovezilor de profesionalism probat de noua echipa.

Am castigat toate pitchurile in care am fost implicati. Suntem si ramanem competitivi in orice segment al comunicarii media: servicii de planning, strategie, preturi, creativitate.

Am reusit sa adugam nume valoroase in portofoliul nostru de clienti si in 2014, an extrem de activ din aceasta perspectiva. Dintre acestia, ne face placere sa mentionam: H&M, Chipita, Hasbro, Frosta.

Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014. Asteptari la inceput de an
Dupa atatea “breaking news” in 2013, poate 2014 va aduce stabilitate sau normalitate in peisajul media local.

Am intrat in 2014 cu o echipa mai puternica, un portofoliu largit de clienti si cu credinta ferma ca a munci constant, riguros si aplicat pe nevoile clientului este atitudinea castigatoare. Aceasta e cea mai importanta lectie pe care ne-a reamintit-o anul 2013: oricat de grele ar fi conditiile, adaptarea la context este extrem de importanta, dublata de ambitia de a gasi cele mai bune si inovatoare solutii pentru client.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related