Media Investment: Diminuare de aproximativ 60% a cifrei de afaceri pentru cele 8 luni in care Ordonanta si-a produs efectele asupra agentiilor de media din Romania

Media Investment: Diminuare de aproximativ 60% a cifrei de afaceri pentru cele 8 luni in care Ordonanta si-a produs efectele asupra agentiilor de media din Romania

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Media Investment povesteste in continuare Dan Balotescu (Managing Partner).

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012. Care sunt asteptarile pentru 2014 din punct de vedere financiar
Media Investment a crescut in anul 2013 fata de 2012 volumul derulat cu furnizorii de media. In clasamentul realizat de RECMA, Media Investment se afla de trei ani consecutiv pe primul loc, atat din punct de vedere al bugetelor investite, cat si din punct de vedere al evolutiei portofoliului de clienti, materializata prin pitch-uri adjudecate.

Anul 2013 a fost un an dificil, cu multe schimbari legislative, schimbari de actionariat si management pentru o parte din furnizorii importanti de media (TV, radio si OOH). Anul 2014 se anunta la fel de dificil, dar speram sa il parcurgem cu aceleasi rezultate bune ca si 2013.

Cat a afectat cifra de afaceri a agentiei Ordonanta de Urgenta din 12 aprilie, care a modificat Legea Audiovizualului
Ordonanta 25/2013 a avut ca efect diminuarea cifrei de afaceri pentru toate agentiile de media din Romania, cu aproximativ 60% pentru cele 8 luni in care Ordonanta si-a produs efectele. Cu toate acestea, responsabilitatile agentiei fata de clienti privind negocierea, planificarea si implementarea campaniilor TV au ramas aceleasi. In plus, volumul de munca a crescut datorita activitatilor suplimentare ale agentiei pentru contractare, verificare, monitorizare si control al consumului fiecarui client, pentru fiecare statie in parte.

Modul in care se tranzactioneaza spatiul TV vine ca o confirmare a transparentei procesului de achizitie de media in relatia client – agentie – furnizor, ceea ce consolideaza relatiile intre partenerii de business si creste increderea la nivelul industriei, iar acest rezultat este benefic pentru toti jucatorii din piata.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Directiile pe care le consideram de impact in elaborarea strategiilor pentru clientii nostri sunt activarea de noi canale de comunicare si utilizarea experientei digitale pentru a genera engagement.

Media Investment si-a marit an de an resursele si capabilitatile in digital. In ultimul an, am dezvoltat si achizitionat tool-uri de planificare si monitorizare si ne-am marit numarul de specialisti in digital.

Care sunt cele mai reusite proiecte ale agentiei din ultimul an
In 2013 am propus clientilor nostri cateva sute de proiecte ce au avut ca scop amplificarea campaniilor in media traditionala. Dintre proiectele propuse, cel putin o suta au fost implementate, obiectivul cel mai important fiind maximizarea ROI-ul campaniilor.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
In anul 2013 am reusit sa adaugam clienti noi in agentie, odata cu metinerea celor deja existenti. Avem un portofoliu extins de clienti, atat internationali, cat si locali, ce activeaza in aproape toate industriile relevante.

Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie in 2014
In echipa Media Investment sunt oameni valorosi, cu mare experienta in industrie, atat la nivelul coordonatorilor de departamente, cat si la nivelul fiecarui angajat in parte. De 9 ani, adica de la infiintarea companiei, am demonstrat ca suntem o echipa stabila, gradul de retentie in cadrul agentiei fiind probabil cel mai ridicat din intreaga industrie.

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Anul trecut am reusit sa selectam, in scopul integrarii in echipa de media, 15 tineri absoventi, dupa un proces de internship care a durat cateva luni si la care au participat 150 de studenti din ultimul an de studiu al Facultatii de Marketing din cadrul ASE. Am avut satisfactia sa descoperim tineri foarte motivati si bine pregatiti. Cu o parte dintre acestia lucram astazi si sunt convins ca vor face performata in acesta meserie.

Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Peisajul media se afla intr-o continua transformare. Se schimba comportamentul de consum, influenta si tipul canalelor de comunicare, precum si legislatia. Agentiile trebuie sa inteleaga sa raspunda nu doar solicitarilor punctuale ale clientilor ce le incredinteaza bugetele de media, ci este necesara o strategie complexa si eficienta care sa maximizeze rezultatele obtinute prin alocarea resurselor pe mixul de canale. Ca agentie de media, avem maximum de vizibilitate si control, precum si infrastructura necesara monitorizarii si gestionarii campaniilor in mixul digital - media traditionala.

Asteptari la inceput de an
Pentru 2014 mi-as dori ca piata de media sa evolueze, atat din punct de vedere al investitiei, cat si din punct de vedere al calitatii si profesionalismului.

Munca pe care o facem zi de zi este o provocare continua de a depasi standardele industriei si propriile performante. Faptul ca suntem de 3 ani consecutiv numarul unu in piata din Romania si faptul ca reusim sa castigam increderea clientilor nostri, an de an, ne motiveaza si ne determina sa fim in fiecare zi mai performati. Cum reusim? Simplu: pentru ca ne iubim munca si ne respectam clientii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related