Pisici si moda, cu un strop de tutoriale: Kittenhood

Pisici si moda, cu un strop de tutoriale: Kittenhood

Pe vremea cand eram pasionata de handmade, imi petreceam foarte mult timp pe Breslo, cautand comori. Zile intregi de sortat virtual, timp in care gaseam tot felul de obiecte-juvaier. Erau cateva fete care imi atrasesera atentia si carora le urmaream cu sfintenie noile aventuri in lumea crosetatului, impletitului si conceputului de minunatii. Printre ele, Daria Patrunjel de la Kittenhood: ce poate fi mai minunat decat un spatiu cu pisici virtuale si brose, inele si coliere create cu migala? In 2010, Daria si-a facut si un blog, pentru a promova accesoriile care-i ieseau din maini. Si a facut asta, sporadic, pana cand si-a dat seama ca moda o atragea mai mult decat credea la inceput. Jurnalismul de moda a ales-o, intr-un fel, in 2011, cand a inceput sa-si posteze pe blog tinutele de zi cu zi. Veti mai gasi pe blogul Dariei si retete sau tutoriale DIY, concepute cu aceeasi rabdare cu care face felicitarile pe care le veti gasi in pe magazinul ei de pe Etsy. Neobosita, Daria este implicata si in alte proiecte editoriale, de care se ingrijeste in paralel cu propriul blog. Mai multe despre ce inseamna sa fii fashion blogger si planurile ei de viitor ne-a spus chiar Daria:

Primele momente si evolutia blogului
Am inceput blogul in 2010, pentru a promova accesoriile pe care le faceam atunci. Aveam asteptari destul de ridicate (i.e. sa se vanda ca painea calda), pentru ca nu concepeam corect imensitatea spatiului online. Postam rar si la intamplare, cu poze cam slabe si text in romana. Treptat, am trecut la engleza si am introdus poze cu tinutele mele. Momentul decisiv a fost in 2011, cand am participat la proiectul colectiv Thing A Day, postand in fiecare zi timp de o luna un obiect handmade si tinuta cu care l-as purta. Asa mi-am dat seama ca daca postezi regulat si cititorii se intorc regulat. Si ca de fapt ma intereseaza moda mai mult decat credeam.

Pasiunea pentru fashion blogging si viata de zi cu zi
Am terminat Litere si un master in Multimedia, ceea ce ar putea explica interesul pentru scris pe internet. Cum spuneam, blogul a fost intial unul de crafts, dezvoltandu-se - zic eu, natural - intr-unul de stil personal. Citeam cateva bloguri romanesti si straine care imi placeau si care ma inspirau si postam ocazional pe retele sociale de moda, ca Chictopia sau proiectul romanesc defunct Big Bad Wardrobe, poze de outfit facute cu telefonul.

De la prima cafea pana la ultimul pahar de vin: o zi din viata unui fashion blogger
Cu siguranta nu e doar macarons si pantofi cu toc, asa cum e prezentata adesea de bloggeri pe social media! Eu incerc sa planific anumite rubrici pentru anumite zile din saptamana, astfel ca duminica ma ocup de obicei de tutoriale, iar marti de pozele outfit, pe care mi le face prietenul meu. Lucrand de acasa, imi permit sa plec de langa calculator atunci cand e lumina mai buna pentru poze. Celelalte rubrici, care nu contin poze originale, sunt relativ mai usor de realizat, in sensul ca nu implica ridicatul de la calculator.

Spatiul romanesc al modei
Mi se pare ca se intampla tot mai multe lucruri bune in domeniu, dar este loc de mai mult. De multe ori sunt surprinsa ca o anumita colectie de haine este facuta de un roman, spre exemplu Imaculatura sau Lana. Poate ca publicul este majoritar traditionalist, dar exista o mana de oameni care stiu ce fac si o fac bine. Romanian Design Week ar fi un exemplu potrivit aici.           

Particularitatile blogului
Incerc sa pastrez blogul mereu proaspat, chiar daca public ceva zilnic, sa nu postez doar poze cu mine. E adevarat ca nici nu as putea sa fac poze in fiecare zi! Asa ca am introdus tot felul de rubrici de moda, design si DIY care pastreaza dinamica blogului. Chiar si pe astea incerc sa le schimb cand incep sa ma plictisesc de ele - ma gandesc ca acelasi lucru e valabil si pentru cititori.

DIY Cloud Earrings

Cele mai importante momente din 2013
Anul trecut a fost unul foarte bun pentru poze, am avut cateva sedinte in locuri interesante de care sunt foarte multumita! Am si calatorit destul de mult, inclusiv la Berlin Fashion Week, am trecut in sfarsit pe .ro si am schimbat design-ul blogului. Au crescut si vizualizarile si numarul de cititori, ceea ce nu poate decat sa ma bucure.

Investitii
Investitia in aparatura foto apartine prietenului meu, deci pot spune ca sunt norocoasa, pentru ca ar fi cea mai mare. Pentru tutoriale cumpar destul de des materiale. Incerc sa ma abtin sa imi cumpar haine numai pentru ca "ar arata bine pe blog". In rest, sunt cateva cheltuieli minore de hosting si tehnicalitati, si mult prea pretiosul timp. Fiecare post de pe blog imi ocupa timp, de la jumatate de ora pentru cele mai succinte, la cateva ore pentru tutoriale.

Oportunitati de monetizare
Postarile platite, gazduirea de bannere, afiliere pentru  procent din vanzari. Totusi nu cred ca exista bloggeri de moda in Romania care sa traiasca exclusiv din blog, desi in America a devenit un adevarat job.

Colaborari cu brandurile si best practices
Am incercat cate un pic din toate: giveaway, articole sponsorizate, afilieri, dar cel mai des am primit produse in schimbul unui link. Impresia este ca primesti ceva gratis, dar de fapt muncesti pentru a promova produsul respectiv unui public cat mai larg. Cu cat ai mai multi cititori, cu atat primesti mai multe produse. Am avut colaborari excelente si de durata, dar si propuneri care nu s-au materializat si s-au pierdut in negura internetului.

Pentru mine e importanta prima impresie: un mail care suna a spam si se vede ca a fost trimis unei liste mai mari de oameni nu imi inspira incredere. Unul care mi se adreseaza direct deja imi atrage atentia. Daca stilul brandului mi se potriveste, atunci pot spune cu certitudine ca cineva a facut research inainte sa imi scrie.  Apoi conteaza abordarea:  daca un brand vrea  o multime de lucruri (banner, link, promovare pe social media) in schimbul unui voucher de $30, nu multumesc. Schimbul trebuie sa fie echitabil. Am renuntat la parteneriate cu branduri care voiau sa ofere tot mai putin pentru acelasi serviciu, care nu imi corespundeau estetic, sau cu care pur si simplu nu am putut comunica eficient.

Promvoare
Sunt foarte activa online: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Tumblr, Chictopia, Lookbook, Craft Gawker si asa mai departe. Nu particip la evenimente pentru a ma promova, ci mai degraba pentru a fi acolo, pentru a cunoaste oamenii din domeniu. Asa am cunoscut majoritatea bloggeritelor din Cluj si din Bucuresti.

Cititoarele ei
Am in special cititoare, din Romania, UK si SUA. Cel mai mult sunt interesate de tinute si tutoriale, pentru care primesc cel mai mult feedback. Sunt rubrici pe care le fac pentru ca sunt populare, dar sunt si rubrici pe care le fac pentru ca imi plac mie. Sper ca e o combinatie care functioneaza.

Alte proiecte
Eu lucrez tot in domeniu, scriu si editez articole de moda pentru diverse bloguri din afara, dar nu toate imi permit sa divulg informatia asta. Momentan si oficial, scriu pentru Henry Happened, pe partea de fashion. Mult timp am scris in regim de voluntariat pentru diverse reviste online romanesti, dar acum nu mai am atat de mult timp pentru asta.

Planuri de viitor
In anul asta as vrea sa gasesc coerenta estetica la care acced. As vrea ca stilul blogului meu sa fie unic, recognoscibil si unitar, dar pentru ca imi plac multe lucruri, mi se pare ca nu este inca inchegat. In plus, as vrea sa creasca in continuare si sa duca la colaborari cu branduri pe care le admir. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related