Hai ca am ajuns si pe 14 februarie - ziua pe care unele cupluri o asteapta ca sa aiba un motiv intemeiat sa se bucure de tot felul de chestii siropoase si pe care altii o asteapta doar ca sa-si mai poata pune pe Facebook inca un status de hatereala. Brandurile o asteapta si ele cu nerabdare si cu o promotie pregatita din timp, cu un mic concurs sau macar cu o poza cu inimioare si pupici, postata pe Facebook. Astazi aruncam un ochi peste promotiile de Valentine’s ale brandurilor din Romania si peste comunicarea lor, iar pe 6 si 7 martie, in cadrul conferintei Promotions Now, din seria de evenimente SMARK KnowHow, aflam de la profesionisti care sunt pasii din spatele planificarii promotiilor de succes.
Sa incepem.
Anul acesta, Lidl se pare ca s-a straduit cel mai mult sa profite de pe urma sarbatorii indragostitilor, lansand la nivel international o aplicatie care scaneaza saruturile indragostitilor. Acestia sunt apoi inscrisi intr-un concurs cu 100 de premii zilnice, constand intr-un ursulet de plus, si 3 premii mari, constand in cate o excursie dubla in Malta. Aplicatia este disponibila pe site-ul Lidl si pe mobil, indragostitii putand sa-si scaneze saruturile si la metrou, in cabinele speciale amplasate in statiile Unirii 2 si Piata Victoriei 2. Draguta ideea, nu stiu cat de draguta li se pare paznicilor plictisiti care stau langa cabinele pentru indragostiti.
Nici Orange nu a uitat de Valentine’s Day si a pregatit pe pagina sa de Facebook o aplicatie-joculet: #sharelove e un fel de “ratele si vanatorii” in care esti echipat cu un arc si cu sageti si impusti inimioare. Scorul se transforma in sanse de a castiga unul dintre premiile promotiei: un Galaxy Note3, un Sony Xperia Z1 sau un LG Nexus 5. Premiile sunt oferite prin tragere la sorti si fiecare suta de puncte inregistrate in joculet se transforma intr-o sansa in plus la tragerea la sorti. E frumos ca s-au gandit sa profite de aceasta zi plina de dragoste, dar puteau macar sa dea cate doua telefoane ca premiu, daca tot punem cuplurile in centrul atentiei astazi.
Pralinele I Love Milka nu puteau sa lipseasca din randul brandurilor care organizeaza ceva in luna dragostei, chiar daca e o reciclare a comunicarii de anul trecut. Campania se numeste tot “Gesturi mici”, mecanismul le cere consumatorilor tot sa inscrie codurile unice de pe cutiile de praline si sa accepte diverse provocari dragastoase, care le maresc sansa la premii. La o prima vedere am crezut ca este pur si simplu site-ul de anul trecut, dar regulamentul care precizeaza ca perioada de desfasurare 1-28 februarie 2014 m-a linistit. Ma mai intreb doar daca “intrii” era scris cu doi de “i” si anul trecut. Sau poate ca au pus cate un "i" pentru fiecare suflet care compune un cuplu.
[UPDATE] Un mic gest, o greseala gramaticala in minus in lume. Site-ul Milka a primit o corectura:
Pupicii, telefoanele si ciocolata, daruite in mixul potrivit, ar trebui sa duca la sex de Valentine’s Day. Asa s-a gandit probabil si Durex, care cu ocazia zilei iubirii a lansat o aplicatie pe pagina de Facebook care ii provoaca pe oameni sa lase declaratii de dragoste pe un fundal cam cheesy – cearcefuri de satin, perne cu inimioare, lanuri de grau, o nebunie. Cei care lasa o “declaratie orgasmica”, cum cere aplicatia pe landing page, au sansa de a castiga pachete de prezervative si de a admira o greseala ortografica la fel de orgasmica:
In offline, Durex a instalat un kissing point in mall Baneasa, unde indragostitii se pot fotografia sarutandu-se si pot primi premii pentru asta. Suna cunoscut, oare unde am mai auzit chestia asta? A, da, la Lidl.
Tic Tac a instalat pe pagina de Facebook Fresh Comedy aplicatia “Would you be my Valentine?”. Prin aplicatie poti sa inviti pe cineva din lista ta de prieteni sa vedeti Tictanic impreuna sau sa mergeti la teatru, poti sa trimiti un sms de iubire sau o pastiluta mentolata care sa-i cante alesului din lista ta “Doamna in roooooz, danseaza cu mineeee”. Nu e cu premii, dar e suficient de simpatic incat sa nu mai conteze asta.
Daca marcam Valentine’s pe Facebook printr-o simpla poza care sa strige “iubire”, asta nu inseamna ca ea trebuie sa fie o poza luata dintr-o baza de fotografii si insotita de un text banal precum “voi ce faceti de Sf. Valentin?”. Un exemplu in sensul acesta il da Avon, care a postat pe pagina de Facebook o ilustratie de George Rosu care incurajeaza femeile sa se bucure de fiecare zi cum se bucura de Valentine’s.
Daca tot veni vorba de amintit, va reamintesc si eu de conferinta Promotions Now, din seria SMARK KnowHow, unde oameni din industrie vor vorbi despre cum putem pregati o promotie ca la carte, de Valentine’s sau cu orice alta ocazie.
Promotions Now 2014 este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Solutions provider al evenimentului este AdProduction.
AdProduction a fost infiintata in 2002 si pune la dispozitia clientilor servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri. La acestea se adauga competente – de la design la productia in house si ulterior pana la montaje in locatiile clientilor.
Creative food partner este frufru. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Catavencii, Forbes, BestJobs, Zumzi, Wall-Street, Port.ro, 24FUN, HotNews, Ziare.com, Business24, The Institute, IAA, UAPR, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, Radio Guerrilla.
SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.